Hopelijk lukt het je om de tijd door te komen.
Sta jezelf toe om allerlei emoties te hebben, blijf echter niet in die emotie hangen.
Helaas voor jij heb ik nog nooit mijn verhaal opgeschreven.
Eierstokkanker wordt vaak te laat ontdekt.
Bij mij is het een volkomen toevalstreffer geweest.
Kort gezegd

ik kreeg zomaar ineens om 10:30 uur zo'n afschuwelijk pijn in mijn linkerbuik dat ik om 12:00 uur rechtstreeks naar de E.H.B.O. gegaan ben.
Daar bleek af heel gauw uit onderzoek dat het gynaecologisch was en ben ik om 15:00 uur geopereerd aan een 'onschuldige' cyste aan de linkereierstok.
De cyste bleek tijdens de operatie te groot om via laparoscopie te verwijderen en is de cyste, eileider en de eierstok via een bikinisnee verwijderd. De cyste had door zijn grootte de eileider laten knakken en dat is zo ongelooflijk pijnlijk.
Na vijf dagen naar huis en einde oefening.
Totdat ik 4 weken later zo zwaar ongesteld werd, mijn huisarts en ik dachten dat ik al 3 jaar in de overgang zat, dat ik op zondag op controle naar het ziekenhuis ben gegaan.
Daar bleek mijn bloedgehalte net hoog genoeg te zijn om geen bloedttransfusie nodig te hebben. Ik werd gevraagd de volgende dag bij Dr. Kruitwagen terug te komen voor overleg. Ik dacht nog waarom mag ik niet terugkomen bij de gynaecoloog die mij geopereerd heeft, maar a la. De volgende dag hoorde ik dat de cyste bij zeer hoge uitzondering kwaadaardig was en ik daarom bij hem moest komen. Tot mijn grote geluk was het stadium 1 en waren de vooruitzichten heel goed.
Voor de behandeling was er 1 optie, ook de andere eileider, eierstok, baarmoeder en vetschort verwijderen. Liefst zo snel mogelijk met een buikoperatie, echter er moest vanwege de eerste operatie minimaal 6 zes tussen de operaties zitten.
Ik ben geholpen aan een granulosaceltumor. Hiervoor moet ik 30 jaar onder controle blijven, omdat deze tumor er om bekend staat dat hij voor hele late uitzaaiingen kan zorgen.
Het verhaal van mijn 2e operatie heb ik bewust overgeslagen. Door allerlei omstandigheden is deze periode zeer traumatisch verlopen. Dat lag niet aan Dr. Kruitwagen. Hij is inmiddels werkzaam aan de universiteit in Maastricht. Een zeer kundige gynaecoloog.
Inmiddels heb ik wel de toezegging van mijn huidige gynaecologe,dat mocht ik weer geopereerd worden er alles aan gedaan wordt om te voorkomen dat dezelfde toestanden weer gebeuren.
Nu ben ik bijna 6 jaar verder. Ik heb de pech dat ik als gevolg van de operaties o.a. nu een darmafwijking heb, die behoorlijk lastig is in het dagelijkse leven en een eventuele operatie is te riskant. Tel daar mijn ervaringen op van twee echtgenoten met longkanker en dan begrijp je hoe ik me zo in kanker verdiept hebt.
En nu ben ik heel gelukkig met mijn derde vriend en is dit forum een manier om mijn deel aan de maatschappij bij te draaien, nu werken niet meer mogelijk is.