Opzoek

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
sanny72
Lid

Opzoek

Berichtdoor sanny72 » Wo 13 Dec 2006 09:18

Hallo, ik ben opzoek naar mensen waar een van de ouders kanker heeft en ook terminale thuiszorg heeft.
Mijn moeder heeft borstkanker met uitzaaingen over haar hele lichaam, graag wil ik er met mensen over praten hoe zij hier mee omgaan.

Groetjes, Sandra.

orcidee
Lid

Berichtdoor orcidee » Do 14 Dec 2006 19:15

Hoi Sandra.

Wat een inpact he als een van je ouders kanker heeft. Mijn moeder heeft ook kanker((long met uitzaaingen naar klieren en hoofd).
Ze is thuis en wil ook graag thuis blijven. Ik heb haar ook beloofd zolang als wij het kunnen blijft ze thuis. Ik heb wel de thuiszorg ingeschakelt en 2 keer per week de wijkzuster voor de rest neem ik de zorg op me.
Ik moet eerlijk zeggen ik doe het nu 3 maanden de zorg wordt steeds intensiever maar ik vind het ook wel fijn om haar te verzorgen. Het geeft je zelf maar ook haar natuurlijk een fijn gevoel. Wat heel erg goed is om alles bespreekbaar te maken ziekte, lijden en doodgaan en de begrafenis of crematie. We kunnen nu alles doen zoals zij en wij graag zouden willen. Soms is het erg zwaar maar er dan weer over praten met iemand of het een keer uit schreeuwen of huilen lucht dan wel weer op. Soms kruip ik ook stilletjes in een hoekje van de bank en wil ik niet praten en denk ik alleen maar hoe het verder moet en gaat. Hoe lang trekken ik het nog enz. Maar de volgende dag merk ik dat je dan weer een stukje sterker bent. Sandra zorg dat je mantelzorg om je heen hebt en schakel ook de thuiszorg in. Zodat je niet al teveel huishoudelijk werk bij je moeder hoeft te doen maar dan juist lekker met haar kan kletsen of andere dingen samen met haar kan gaan doe.Want juist dit is zo belangrijk en niet de stofzuiger.
Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

Gr Jolanda

Terug naar “Lotgenoten oproepen”