Hallo allemaal,
Ik ben Yolanda, een aantal weken geleden ben ik geopereerd, ik had een cyste vauit mijn eierstok, deze was erg groot van omvang en er zat een groot gezwel omheen, alles is weggenomen, na onderzoek bleek het gezwel kwaadaardige cellen te bevatten. Een vervolgoperatie volgde en toen zijn de baarmoeder en de omliggende klieren weggenomen en onderzocht, dit was echter allemaal schoon, maar uit voorzorg is mij nu toch aangeraden om chemotherapie te ondergaan. Ik heb het hier erg moeilijk mee, want het lijkt me nogal wat. Ik hoop hier wat ervaringen te horen.
Groetjes Yolanda
chemotherapie??????
Re:chemotherapie??????
Beste Yolanda,
Wat zal je geschrokken zijn, kwaadaardige cellen terwijl je dacht dat het alleen om een cyste ging! Zelf kreeg ik in december borstkanker en heb inmiddels 4 AC-kuren achter de rug. Hoe je reageert op chemotherapie is moeilijk te voorspellen, want iedereen reageert anders. Mij is het in ieder geval erg meegevallen. De medicijnen tegen de misselijkheid hielpen bij mij goed (Kytril). Na ieder infuus (1x per 3 weken) was ik een paar dagen moe, daarna knapte ik weer heel snel op. Tijdens de chemo moet je heel veel drinken (minimaal 2 liter per dag) om afvalstoffen af te voeren. Het helpt ook om in beweging te blijven en bijvoorbeeld iedere dag een ommetje te maken. Zo blijf je zoveel mogelijk in conditie en verzwak je minder.
Sterkte,
groetjes van Maisa
Wat zal je geschrokken zijn, kwaadaardige cellen terwijl je dacht dat het alleen om een cyste ging! Zelf kreeg ik in december borstkanker en heb inmiddels 4 AC-kuren achter de rug. Hoe je reageert op chemotherapie is moeilijk te voorspellen, want iedereen reageert anders. Mij is het in ieder geval erg meegevallen. De medicijnen tegen de misselijkheid hielpen bij mij goed (Kytril). Na ieder infuus (1x per 3 weken) was ik een paar dagen moe, daarna knapte ik weer heel snel op. Tijdens de chemo moet je heel veel drinken (minimaal 2 liter per dag) om afvalstoffen af te voeren. Het helpt ook om in beweging te blijven en bijvoorbeeld iedere dag een ommetje te maken. Zo blijf je zoveel mogelijk in conditie en verzwak je minder.
Sterkte,
groetjes van Maisa
Hoi Maisa,
bedankt voor je berichtje, a.s. dinsdag is het al zover, dan ga ik voor de eerste keer, ik krijg een kuur met Carboplatinol ne taxol, ik weet niet of ik het goed heb geschreven hoor. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt, maar ik zie er wel erg tegenop.
Gr. yolanda
bedankt voor je berichtje, a.s. dinsdag is het al zover, dan ga ik voor de eerste keer, ik krijg een kuur met Carboplatinol ne taxol, ik weet niet of ik het goed heb geschreven hoor. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt, maar ik zie er wel erg tegenop.
Gr. yolanda
-
- Lid
Ik wens je veel succes met de chemo.
[quote author=yolanda link=board=1;threadid=146;start=0#440 date=1025809246]
Hoi Maisa,
Gr. yolanda
[/quote]
[quote author=yolanda link=board=1;threadid=146;start=0#440 date=1025809246]
Hoi Maisa,
Gr. yolanda
[/quote]
Terug naar “Vraag en antwoord”