Ik voel mij altijd ziek

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Laura458

Ik voel mij altijd ziek

Berichtdoor Laura458 » Do 02 Jun 2005 17:14

Hey

ik heb al van november last van hyperventilatie, maar ik heb ook van toen al last van een ziek gevoel ik voel mij nooit 100% soms heb ik al ik in bed lig opeens allemaal tintelingen over mijn lichaam koude rillingen ofzo...??? Heeft iemand dit ook soms???Mijn ogen die prikken ook soms en ik voel me echt gewoon niet 100% Ik ga naar de psycologe en ben al 100 keren bij de dr langs geweest en die zegge allemaal dat dat aan mijn hyperventilatie ligt. NU heb ik ook de laadste tijd "pijn" in mijn onder been en armen het is een soort verlamming...
Ik weet echt niet wat doen zou ik kanker hebbe????????
groetjes

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Do 02 Jun 2005 18:20

hoi Laura,

ik heb zelf kanker gehad, maar ben ook zeer bekend met hyperventilatie. Heb hierdoor echt doodsangsten uitgestaan. Veel van wat jij noemt komt mij zo bekend voor... Ik heb zelfs ooit in paniek weleens de huisarts gebeld, toen ik nog niet zo bekend was met hyperventilatie, omdat de linkerhelft van mijn gezicht ineens helemaal verdoofd voelde.. van boven tot onder.. zo akelig.. maar ook dit was van de hyperventilatie.
Heb je zelf oefeningen om je ademhaling te herstellen? Want als je merkt dat je die gekke, enge symptomen zelf kan doen verdwijnen, dan worden ze een stuk minder eng, en zullen ze ook minder voorkomen. Gevoelloze armen en pijn op de borst klachten (zowel links als recht) heb ik ook vaak.. maar door m'n borstspier dan op de juiste manier aan te spannen en daarbij goed te ademen, verdwijnen de klachten ontzettend snel.

Zelf heb ik Cesar Therapie gehad.. en daar heel veel aan gehad.. misschien is zo'n verwijzing ook wel iets voor jou.. maar ik weet niet in hoeverre jij al oefeningen ofzo krijgt van je psychologe?

heel veel sterkte in elk geval.. hyperventilatie kan zoveel nare dingen met je doen..

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Laura458

Berichtdoor Laura458 » Zo 05 Jun 2005 13:20

Hey jody.

Hoe ben jij te weten gekomen dat je kanker had??
xx

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Zo 05 Jun 2005 16:23

Eigenlijk had ik de typerende verschijnsels; gewichtsverlies, onverklaarbare vermoeidheid, nachtzweten (typisch bij de kankersoort die ik had), en een bult boven m'n sleutelbeen, waar normaal gesproken een holte zit, had ik dus een hobbel..
toen ze eenmaal al die dingen gevonden hadden was de diagnose snel gesteld. Hyperventilatie heb ik later ontwikkeld eigenlijk.. mogelijk door de stress etc van de ziekte en de behandeling.. En zelfs al kan ik er nu goed mee omgaan, vorig jaar, bij ontzettend veel spanning, heb ik toch weer even een opfris cursusje nodig gehad om m'n ademhaling weer onder controle te krijgen en om die pijnen weg te krijgen van de verkramping...

gr. jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

jan60
Lid

Stress

Berichtdoor jan60 » Ma 10 Apr 2006 21:52

Hoi.even aanvulling op Jodiy, Hiperventileren komt door verkeerde ,ademhaling , of je hebt niet , gevoel laaste loodje geslagen heeft. Buitenstaander begrijpt het niet,tintelingen gevoel dat je wegzakt.Tip en de meeste weten dat wel dacht ik, papieren zak voor de mond en rustig ademhalen in en uit.Ook apperaatjes bij de apotheker te koop ,soort pijpje.En belangrijk vermijd stress,en vermoeheid. Gegroet Jan.
ben op zoek naar goeie chemo therapie,voor darmkanker met uitzaaigen lever, vraag me af of die er is, wat de levens verwachting verhoogt.

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Ma 10 Apr 2006 23:04

Dat pijpje heb ik inderdaad ook gehad jan, werkt goed.. en later is alleen het idee dat je het bij hebt al vaak genoeg.. niet altijd ;) maar het geeft snel weer een fijne ademhaling en dat stelt je toch gelijk gerust dat ALS het gebeurt, je het op kan lossen.

Jodyi

[/b]

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”