BNN: Over mijn lijk

Op "ons themaforum" kun je reageren op zaken en stellingen die heel erg van invloed zijn op hetgeen ons overkomt rondom de ziekte 'kanker'.

BNN- Over mijn lijk, heb jij gekeken en wat vond je er van?

Peiling eindigde op Vr 07 Jul 2006 14:07

ik heb gekeken, heftig maar mooi
7
47%
ik heb gekeken, maar heb weggezapt, te heftig!
0
Geen stemmen
ik heb het bewust niet gekeken
2
13%
ik ben het vergeten te kijken
2
13%
ik heb gekeken maar vond het helemaal niets
0
Geen stemmen
ik heb gekeken, erg mooi, maar soms ging patrick wel te ver
0
Geen stemmen
erg mooi, maar"over mijn lijk" die titel, moet dat nou?
0
Geen stemmen
mooi , heftig, herkenbaar...
4
27%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

BNN: Over mijn lijk

Berichtdoor jodyi » Di 18 Apr 2006 14:07

Mede door de aandacht in de media en ook hier in de mailgroepen hebben veel mensen naar "over mijn lijk" gekeken, het programma van BNN, gepresenteerd door Patrick Lodiers die een jaar lang, 5 ongeneeslijk zieke jongeren heeft gevolgd. Wat vind jij ervan? Stem en geef hier je mening!
Laatst gewijzigd door jodyi op Di 18 Apr 2006 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Di 18 Apr 2006 15:25

Ik vond het goed. De typische BNN-manier spreekt mij wel heel erg aan hoor. Uiteraard ook een traan gelaten. Soms heel herkenbaar, soms ook totaal niet (zo heb ik bijvoorbeeld geen behoefte om een crematorium te bezoeken), maar tegelijkertijd snap ik weer heel goed dat anderen dat wél kunnen hebben.
Ik kijk erg uit naar de volgende uitzendingen en denk dat ik hier zelf ook nog wel het een en ander van kan leren. Wellicht ook verdere voorbereiding voor wat nog gaat volgen aan zieker worden enzo.

(Ter info: bij mij is ruim een maand geleden longkanker geconstateerd, niet meer te genezen en heb erg veel last van het 'vene cava superior syndrome' waardoor ik ontzettend opgezwollen ben omdat het bloed en lymfevocht niet kan doorstromen, en veel last van pijn op de rug. Ben zelf 37, wel wat ouder dan de BNN-jongeren hoewel de oudste daar 34 is geloof ik. )

Sister

Berichtdoor Sister » Di 18 Apr 2006 16:33

Ik vond het een erg mooi maar aangrijpend programma en ga de volgende afleveringen zeker zien. Het was wel schrikken vanochtend via de weblogs te lezen dat alleen Wiebe nog in leven is, dat wist ik nog niet. Ik wens hem heel veel sterkte en nog vele jaren toe. Voor mij was de manier waarop Patrick vragen stelde goed: open en zonder gedraai.

Gebruikersavatar
Justagirl1970
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 15 Feb 2006 18:31
Locatie: Tilburg
Contact:

Mooi

Berichtdoor Justagirl1970 » Di 18 Apr 2006 17:26

Ik vond het zeer herkenbaar. Ik weet zelf sinds 2 maanden dat ik kanker heb en maximaal nog een jaar te leven heb. Ik moest huilen bij het stuk over Wiebe, dat hij op Pinkpop de band het muzieknummer hoort spelen dat hij ook op zijn crematie gedraaid wil hebben. Zelf wil ik graag het nummer Farewell van Apocalyptica laten horen, en elke keer als ik nu luister, lopen de tranen me over de wangen...

Thea

priscilla1990
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 18 Apr 2006 21:08
Locatie: zwaag(hoorn)

Berichtdoor priscilla1990 » Di 18 Apr 2006 21:17

hoi,
ikzelf heb het niet gekeken, helemaal vergeten, maar ik wilde wel kijken. want mijn moeder is pas overleden en een vriend van mij heeft 6 jaar geleden een tumor gehad, gelukkig is hij genezen. het programma sprak me daarom erg aan, ook omdat ik zelf later de zorg in wil en vooral met kinderen en jonge mensen.

groetjes priscilla
leef het leven met liefde en humor, liefde om het te begrijpen en humor om het te dragen.
(dit stond op de rouwkaart van mijn moeder)
(ik ben priscilla 15 jaar, halfwees)

ievie
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Di 17 Feb 2004 15:52

Berichtdoor ievie » Di 18 Apr 2006 22:52

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door ievie op Za 31 Jan 2015 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

eijsje

over mijn lijk

Berichtdoor eijsje » Wo 19 Apr 2006 16:33

Voor diegenen die de uitzending gemist hebben: op de site van Karin en Jeroen (die meegedaan hebben aan het programma) heeft Jeroen allerlei links gezet. O.a. naar de uitzending zelf maar ook naar artikelen en andere stukken die in de pers verschenen zijn.
www.k-tje.nl of via de logs van de andere deelnemers http://weblogs.bnn.nl/overmijnlijk
Fijn het programma zo gewaardeerd wordt. Wiebe (mijn zoon) heeft er ook met veel plezier aan meegewerkt alhoewel het niet altijd makkelijk was.

hans raphael
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 18 Jul 2005 18:59
Contact:

overmijnlijk

Berichtdoor hans raphael » Wo 19 Apr 2006 23:02

geweldige uitzending. en weer goed door patrick gedaan. zeer herkenbaar, al ben ik al van middelbare leeftijd, maar probeer ook actief te blijven na de boodschap dat ik nog maar een paar jaar te leven heb.
moest glimlachen om het onderzoek in het crematorium, heb zelf een geluidstest gedaan om te zien hoe muziek klinkt in de kerk waar mijn uitvaart gehouden wordt. was een wonderlijke, maar intense ervaring. ik "verheug" me op de rest van de uitzendingen en tip ook iedereen die ik spreek: kijken!
groet, hans
vrouw van middelbare leeftijd. leukemiepatient -cll.

Jeroen74

Blij mee

Berichtdoor Jeroen74 » Do 20 Apr 2006 13:37

Ik ben blij dat iedereen zo positief is. Dat wilde ik toch even zeggen.

Jeroen (van Karin)

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Do 20 Apr 2006 13:49

Eijsje en Jeroen
Ik heb niet alleen voor Wiebe en Karin (en de anderen), maar ook voor jullie mateloze bewondering! Ik hoop dat het voor jullie een fijne ervaring is om te kijken; ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om de uitzendingen nu te zien.

Renée

Gast

Berichtdoor Gast » Di 25 Apr 2006 16:47

Anonymous schreef:
Renee schreef:Eijsje en Jeroen
Ik heb niet alleen voor Wiebe en Karin (en de anderen), maar ook voor jullie mateloze bewondering! Ik hoop dat het voor jullie een fijne ervaring is om te kijken; ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om de uitzendingen nu te zien.

Renée

Dank je Renee. Wat betreft het zien van de uitzendingen: ik begin er nu aan te wennen. We hebben op de perspresentatie en in familie/vriendenkring de uitzendingen vooraf gezien. Gisteravond zat ik redelijk rustig te kijken. Maar vorige week was ik er erg gespannen over. Vooral ook hoe de reacties zouden zijn. Zelf kan je niet meer onbevangen kijken, ik kon ook niet inschatten hoe men het zou vinden.
Maar voor mij zal het zeker weer anders zijn dan voor Jeroen en voor de andere familie van wie de jongeren zijn overleden. Wiebe leeft nog. Voor hen lijkt het me mooi om te zien maar nog veel moeilijker.

eijsje

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Ma 01 Mei 2006 23:03

Pfff... dat was een heftige uitzending vandaag. Ben erg geschrokken dat Karin nu al overleden is, ik bedoel, ik wist dat ze zou overlijden natuurlijk maar had echt de hoop dat ze weer uit het ziekenhuis zou komen. Confronterend. Maar goed, ik heb ook niet de illusie dat de volgende afleveringen veel makkelijker zullen worden om te kijken.
Blijf er wel bij dat het heel goed is dat dit programma er is en dat ik mateloze bewondering heb voor de mensen zelf en hun naasten. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen gewenst!

Assie

Pfff zwaar, maar zooooo mooi

Berichtdoor Assie » Ma 15 Mei 2006 21:59

Ik heb net alvast de zesde aflevering van Over mijn lijk zitten te kijken.

Ik heb zoveel bewondering voor Karin, Wiebe, Fedde Geja en Elmar. Je kijkt zelf met hele andere ogen naar het leven en naar de dood (welke er dus bij hoort)

Ook heb ik enorm veel bewondering voor de geliefden en familie van de jongeren, zij vertellen ook hun verhaal en laten hun gevoelens ook maar "even" voor de hele wereld de vrije loop.

Mijn petje af voor deze productie, ik besef dat sterven een deel van het leven is, ook al wil ik er voorlopig nog niet mee geconfronteerd worden.

Astrid

jeroen74

Berichtdoor jeroen74 » Zo 28 Mei 2006 17:10

Hilversum, 26 mei 2006

Het BNN-programma ‘Over Mijn Lijk’ is met een gemiddelde van 8,5 het hoogst gewaardeerde tv-programma op de publieke tv-zenders van het huidige tv-seizoen. Op maandag 29 mei en 5 juni zijn de laatste twee uitzendingen van de serie te zien waarin Patrick Lodiers een jaar lang vijf jonge mensen volgt die weten dat ze niet lang meer te leven hebben.

BNN presentator Patrick Lodiers: “Hoogst gewaardeerd tv programma van dit seizoen....onwaarschijnlijk... Maar deze waardering voor Geja, Elmar, Karin, Fedde en Wiebe is eigenlijk wel terecht: met zo'n kansloze ziekte alles uit het leven halen verdient een hoog cijfer!”.

Bij programmaÂ’s met meerdere afleveringen is telkens het gemiddelde genomen.
De gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijk Onderzoek van de stichting SKO en betreft de periode 1 september 2005 tot en met 21 mei 2006.

De docusoap wordt geproduceerd door Skyhigh TV, het productiebedrijf dat onder andere de programmaÂ’s De Weddingplanner en Het Familiediner voor de EO maakt.

peefie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 02 Okt 2006 12:22

Berichtdoor peefie » Di 01 Jan 2008 15:24

BNN komt vanaf zondag 6 januari met een tweede reeks van Over Mijn Lijk.
IK ga zéker kijken!

Timothypoeme

BNN Over mijn lijk

Berichtdoor Timothypoeme » Zo 03 Feb 2019 03:27

hoi Tom , bijzonder heftig en confronterend.
ben zelf vorig jaar behandeld in rotterdam aan melanoom met uitzaaing in lies , wat ik wel telkens tegen kom in dit forum is dat de tijdsduur als de melanoom terug komt over meerdere jaren gaat en de controle in het ziekenhuis is maar 2 jaar inventief ..


Terug naar “Ons themaforum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast