kan iemand mij helpen?

Hier kun je al je vragen kwijt over leukemie.
Shana*
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2005 22:05
Locatie: kruibeke
Contact:

kan iemand mij helpen?

Berichtdoor Shana* » Ma 25 Jul 2005 22:20

Mijn vriend is gestorven aan leukemie (euthanasie) .

Maar kan iemand mij vertellen of het pijn doet.?
Het laatste wat ik zou willen is dat hij pijn heeft moeten lijden


xx
Painfull reminds_ </3

When you leftt. i lostt. a partt. of me_ it's still so hartt. to believe. R.I.P my boy (( i miss u ))

annelies_25
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: Za 02 Nov 2002 20:46

Shanna

Berichtdoor annelies_25 » Ma 25 Jul 2005 23:06

Beste Shanna
Ik denk niet dat sterven pijn doet maar het achterlaten van geliefden dat dat pijn doet meer een zielepijn, maar voor je vriend was het echt goed zo anders had hij heen euthanasie laten plegen meisje!
Het is goed zo je kan beter nu aan je eigen pijn en verdriet werken wist je dat we een rouwverwerkingsgroep hebben?
Lieve gr annelies

miep

Berichtdoor miep » Di 26 Jul 2005 13:38

Hoi Shana,

Ik wil je allereerst conddoleren met je verlies...

Nee, ik denk niet dat je vriend pijn heeft gehad.
Hij heeft het blijkbaar zo gewild.
Hopelijk vind je de kracht om hier mee om te gaan!
Heel veel sterkte!!!

Liefs Miep

Gast

Berichtdoor Gast » Di 26 Jul 2005 16:27

Beste Shana,

Nog gecondoleerd met het overlijden van je vriend. Ik heb gelezen dat het inmiddels een half jaar geleden is dat hij is overleden, maar het verdriet zal zeker nog niet minder zijn.

Je wilde graag weten of je vriend pijn heeft gehad bij/door de euthanasie. Lichamelijke pijn zal hij (als het goed is) zeker niet hebben gehad!! In Nederland zijn er bepaalde richtlijnen (voor artsen en apothekers) met betrekking tot euthanasie. In deze richtlijnen is ook opgenomen met welke 'genees'middelen er euthanasie gepleegd moet worden. In principe wordt er bij euthanasie altijd een combinatie van TWEE verschillende middelen gegeven: als eerste wordt er een middel gegeven om een coma op te wekken en vervolgens wordt er een spierverslappend middel gegeven.

Het eerste middel zorgt ervoor dat degene in een hele diepe slaap terecht komt. Het middel wordt in een ader, dus in het bloed, ingespoten en daardoor werkt het ontzettend snel. Door het eerste middel is je vriend in een hele diepe slaap terecht gekomen, zodat hij vanaf dat moment niets meer heeft gemerkt en niets meer heeft gevoeld. En dus ook geen pijn heeft gehad!!! En vervolgens is het spierverslappende middel gegeven, waardoor eerst zijn ademhaling is gestopt en daarna ook zijn hart.

Ik hoop dat het je een klein beetje duidelijk is geworden hoe euthanasie in z'n werk gaat. Je vriend heeft op het allerlaatste einde in ieder geval geen pijn gehad. Hopelijk is dit een klein beetje een geruststelling voor jou.


Veel sterkte nog!

Gebruikersavatar
Tineke1974
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 28 Jul 2004 14:53
Contact:

Berichtdoor Tineke1974 » Do 04 Aug 2005 14:18

Hoi Shana,

Nog gecondoleerd met het overlijden van je vriend.

Ik hoop dat je het een beetje trekt allemaal en dat je je kunt vinden in de keuze van je vriend.

Vind het wel heel confronterend om te lezen dat iemand die dezelfde ziekte had als mij euthanasie heeft gepleegd, hoop dat het bij mij nooit zo ver hoeft te komen.

Ik ken het hele verhaal niet, zal eens kijken of ik het hier ergens kan terugvinden op het forum.

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen.

Groetjes Tineke
Pluk de dag!

anny

Berichtdoor anny » Zo 06 Nov 2005 13:53

hoi shana,

gecondolleerd met het verlies van je vriend.

ik ben ook een dochter kwijt aan leukemie ,zei is overleden op 21 april dit jaar na een zware strijd van 2 jaar, 3 beenmerg transplantatie's verder en vele chemokuren die helaas niet hebben mogen baten.
haar laatste wens was thuis sterven en die hebben wij haar gegeven, zei is ingeslapen na veel morfine gekregen te hebben voor de pijn,langzaam is zei ingeslapen.
maar voor op jouw vraag terug te komen, ik denk niet dat mensen die euthanasie doen, daar echt iets van voelen hoor.
Ik hoop dat je zijn verlies een beetje zelf kan verwerken, want het is hart.

veel sterkte
oprechte groetjes van Anny ( mama van kirby )

Gebruikersavatar
Tineke1974
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 28 Jul 2004 14:53
Contact:

Berichtdoor Tineke1974 » Wo 16 Nov 2005 11:38

Anny, gecondeleerd met het overlijden van je dochter, wat moet dat verschrikkelijk zijn als je eigen kind aan zo'n kl*teziekte overlijdt.

Ik merk het nu al aan m'n ouders dat ze het vaak moeilijk met m'n ziekte hebben en dan gaat het bij mij allemaal nog redelijk goed zonder al te veel rare dingen. Kan me niet voorstellen hoe het voor ze moet voelen als ik er niet meer zou zijn, daar moet ik ook maar niet al te veel over nadenken, ik probeer positief te blijven, er zijn ook mensen die genezen, hopelijk ben ik er daar eentje van.

Groetjes Tineke
Pluk de dag!

Gast

Berichtdoor Gast » Di 21 Mar 2006 13:19

Tinneke,

kvindt het echt knap dat je na zo'n diagnose nog stees positief blijft!

kheb bewondering voor je !!

ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE!

rokky

Berichtdoor rokky » Di 21 Mar 2006 13:48

Tineke is inmiddels overleden.
Je kan er meer over lezen op www.tien.web-log.nl

Wouter


Terug naar “Leukemie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten