terminaal

Voor longkankerpatiënten.
Gast

terminaal

Berichtdoor Gast » Zo 21 Nov 2004 12:45

Hallo iedereen

Deze site gevonden op het internet, in kort samengevat, mijn vrouw is 46 jaar en 2 jaar geleden geopereerd en baarmoeder, eierstokken weggenomen, plasbuis was eveneens aangetast, dus voorstel van de chirurgen om alles te verwijden en door het leven te gaan met 2 stoma´s ofwel uitwendige en inwendige bestraling(beide evenveel kans van slagen) na 1 jaar op controle, kanker was niet weg en mijn vrouw kreeg te horen, nog van 3 maanden tot 5 jaar te leven.
Nog 1 jaar relatief weinig klachten, dit jaar in maart plasproblemen, na plaatsen van een sonde doorheen de buikwand ging het weer iets beter tot ongeveer 1 maand terug ze enorme hoestbuien kreeg, siroop van de huisdokter veranderde weinig aan de situatie, dan naar de pneumoloog, scanner, bloedafname, gevolg, water in de longen en veel vraagtekens, kon geen diagnose plaatsen, 2 de opinie in ander ziekenhuis, vocht afgetrokken en nieuwe scan, uitslag, beide longen zijn aangetast, max. nog 6 maanden te leven, niks kan haar nog redden, is momenteel kortademig piept bij het ademhalen, hoe lang heeft mijn vrouw nog in werkelijkheid? iemand ervaring hiermee?
Als echtgenoot is het niet gemakkelijk je vrouw te zien aftakelen, ze zal dus op het einde stikken, een vreselijke dood

Freddy

xxx

Berichtdoor xxx » Ma 22 Nov 2004 13:40

Hallo Freddy

Ik weet hoe vreselijk het is om mee te maken....mijn man (39) is 2 jaar geleden overleden aan longkanker. Hij heeft het de laatste uren heel benauwd gehad en ik was zo boos en kon niets doen... hij had een euthenasieverklaring waarom moest hij zoveel lijden. Uiteindelijk hebben ze de morfinepomp omhoog gedraaid waardoor het laatste stukje in ieder geval rustig was. Maar mijn boosheid over de laatste uren is heel groot.
Probeer het zover niet te laten komen....als het mogelijk is. Niet voor je vrouw en ook niet voor jou.
Heel veel sterkte.
Brigitte

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 29 Dec 2004 01:28

Hallo Freddy,

Sluit me geheel aan bij de vorige reactie: laat het a.u.b. niet zo ver komen. Mijn broer is onlangs overleden aan longkanker en buiten de drie maanden van pijn die na de diagnose volgden was de laatste week een ware hel.

Hij had geen euthanasie verklaring en hoewel hij aan iedere arts (we hebben er verschillende tijdens de avond/nacht en weekenden gezien) aangaf dat hij niet meer wilde, konden zij buiten het opvoeren van de morfine en slaapmedicatie niets doen. Ondanks de hoge dosis was hij namelijk nog steeds helder wat volgens de artsen ook ongelofelijk was.

Wij weten dat we alles hebben gedaan wat we konden maar toch ben ik nog steeds boos over het feit hoe het is gelopen. Iedereen roept tegenwoordig dat je niet dood hoeft te gaan met pijn maar ik heb inmiddels wel begrepen dat dit bij jonge mensen met kanker vaak een illusie is.

Mijn advies is zorg dat je een goed contact hebt met je huisarts en regel het a.u.b van te voren.


Heel veel sterkte,


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten