uitslag pap3b en CIS

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
nanda1984
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 16 Mei 2012 09:28

uitslag pap3b en CIS

Berichtdoor nanda1984 » Wo 16 Mei 2012 09:35

Hallo,

Ik heb 4 weken geleden een uitstrijkje laten doen doordat ik al een hele tijd klachten had waar geen uitleg voor was zelfs niet na vele onderzoeken.
Deze klachten waren/zijn lage rugpijn (soms zo erg dat ik een week niet kon lopen ) contactbloedingen en pijn bij het vrijen.
Nou kreeg ik 2 weken geleden de uitslag van het uitstrijkje en dit was pap3b. Ik kan pas over 2 weken bij de gynaecoloog terecht maar heb ondertussen wel de verwijsbrief opgehaald waar ook de uitslag in staat. Nou vroeg ik me 2 dingen af: Lees op het net vooral dat pap3b nog geen CIS is , maar pap 4 wel.
Waarom staat er in het labrapport bij mij dan wel dat er pap3b/CIS is gevonden???Is dit een slecht teken?? En hadden jullie ook klachten voordat jullie het uitstrijkje lieten doen en herkennen jullie mijn klachten?? Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven!!

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: uitslag pap3b en CIS

Berichtdoor Btje » Vr 18 Mei 2012 21:06

Hoi Nanda,

Bij een afwijkend uitstrijkje hebben ze het over CIN. Die is weer onderverdeeld in 3 verschillende stadia. Cin 1, Cin 2 en Cin 3. Bij Cin 3 zijn de weefsels (cellen) sterk afwijkend. Misschien kan je dit meteen navragen bij je gynaecoloog.

Sterkte!

Groetjes

Btje


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten