melanoom met uitzaaiiingen

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
Peter1973
Lid

melanoom met uitzaaiiingen

Berichtdoor Peter1973 » Wo 17 Dec 2003 12:37

Bij mij is in mei een melanoom op mijn been weggehaald, en zijn ook mijn lympheklieren in mijn linkerlies verwijderd omdat daar ook al een een uitzaaiing zat. Vervolgens ben ik hersteld van de operatie en ging het een paar maanden goed.
Totdat ik in het AVL hoorde dat er uitzaaiingen in mijn longen zijn geconstateerd. Ik heb daarvoor een injectiekeur gevolgd, imunotherapie, maar dat heeft niet gewerkt. Nu ben ik bezig met een chemokuur, die hooguit de verdere ontwikkeling kan stoppen, als het aanslaat.
Ik zit dan nu ook veel thuis, hoest veel, kan absoluut niet tegen rook.
Zijn er mensen in vergelijkbare situatie? Met hen zou ik graag in contact komen.

Hopend op antwoord,

Peter.

marielle Lips
Administrator

Berichtdoor marielle Lips » Ma 22 Dec 2003 10:42

hoi Peter,

aangezien je lotgenoten contact zoekt; is de mailgroep Melanoom niet iets voor jou? hier zul je vast lotgenoten ontmoeten!

je vind de mailgroepen op de startpagina van diagnose kanker, onder het kopje mailgroepen (uiteraard)

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

groetjes Marielle

mbeijer
Lid

Uitzaaiing melanoom zonder primiare tumor

Berichtdoor mbeijer » Za 31 Jan 2004 18:39

Hallo Peter, Marielle

Bij mij is in februari 2003 een uitzaaing van een melanoom aan mijn onderkaak verwijderd. De uitslag kwam ook nog op valentijnsdag.
De primaire melanoom is nog steeds niet gevonden.
In november ben ik zomaar 5 a 7 kilo kwijt geraakt.
In december voelde ik twee knobbels in mijn buikwand net boven mijn navel. Nu heb ik er inmiddels al vier (ook twee net onder mijn navel).
De CT-scan en Echo leveren niks op. 5 februari heb ik weer een afspraak bij de oncoloog in het Medisch centrum Alkmaar.
Kan iemand mischien omschrijven hoe een opgezette lymfeklier voelt?
Wie herkent het bovenstaande.

Groeten Marco

Terug naar “Lotgenoten oproepen”