ervaring met slokdarmkanker?

Ben je op zoek naar een lotgenoot?
Dan kun je hier een oproep plaatsen.
carladw
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 14 Sep 2011 19:09

ervaring met slokdarmkanker?

Berichtdoor carladw » Wo 14 Sep 2011 20:30

Hallo, Ik ben hier nieuw en zoek wat ervaringen met iemand die slokdarmkanker heeft.Ik ben de partner van; In juni is het bij hem ontdekt en juli geopereerd alles is goed verlopen maar de revalidatie is zwaar.
Zijn geuren en smaken zijn helemaal veranderd HEEFT DAAR IEMAND ERVARING MEE ???? We kunnen nergens naar toe want overal hangen geuren en dan moet hij kokhalsen.
Heeft er iemand ervaring met eten na een operatie van de slokdarm? Hij is al 27 kilo afgevallen en hij moet nu gaan aansterken. groetjes en aan ieder veel sterkte

giny
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Za 01 Okt 2011 18:21

Re: ervaring met slokdarmkanker?

Berichtdoor giny » Zo 02 Okt 2011 14:21

Mijn man heeft ook slokdarmkanker.
De tumoren zijn weggehaald d.m.v. endoscopie.
Hij moest wel een aantal keren naar het ziekenhuis om de slokdarm te laten oprekken.
Het littekenweefsel trekt samen waardoor de slokdarm nauwer wordt.
Nu is het weer goed en kan het eten er weer door.
Zijn geuren en smaken zijn daardoor niet veranderd.
Heeft jouw partner een operatie gehad en is de slokdarm weggehaald ?
Heel veel sterkte met alles.
Groetjes Giny

Altijd positief blijven

carladw
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 14 Sep 2011 19:09

Re: ervaring met slokdarmkanker?

Berichtdoor carladw » Do 06 Okt 2011 19:20

Hallo giny, men partner heeft in juli een operatie gehad waarbij een gedeelde van de slokdarm is verwijderd en de maag opgetrokken is en een buismaag gekregen heeft. Hij heeft al 3 keer het littekenweefsel laten rekken. Het eten gaat iets beter met kleine porties en meerdere keren per dag.Morgen heeft hij terug een onderzoek omdat hij veel pijn heeft aan de maag. Kan je man op gewicht blijven ? Kan hij alles wat hij vroeger luste nog eten ? Groetjes en veel sterkte

Timothypoeme

ervaring met slokdarmkanker

Berichtdoor Timothypoeme » Di 29 Jan 2019 17:33

Dag iedereen

Ik vroeg me af wie hier ervaring heeft met radar. Men spreekt de laatste tijd over broadband radar. Wat is dat precies en wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. een gewone radar?


Terug naar “Lotgenoten oproepen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten