hartkanker

Over zeldzame kankersoorten.
TesSam
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 10 Feb 2009 23:49

hartkanker

Berichtdoor TesSam » Wo 11 Feb 2009 00:02

ooit van gehoord?? wij niet............tot mijn man na diverse problemen rond het hart geopereerd werd. Open hart chirurgie........... borstbeen openzagen, ribbenkas spreiden en het hart opereren. Er zat 'iets' in............de artsen wisten niet wat het was. Het bleek een kwaadaardige tumor te zijn.........een angio-sarcoom. Het was groot en ze hebben kunst- en vliegwerk toegepast om de tumor (door het hart heen gegroeid) ter grootte van een vuist weg te halen. Het herstel daarna was wonderbaarlijk goed...........maar de kankersoort is bijzonder agressief. Dit bleek een maand later toen er uitzaaiingen te zien waren in beide longen. Vandaag is hij gestart met de eerste chemo-kuur. Het is alleen tijdwinst; genezing is niet mogelijk. Misschien krijgen we er zo extra maanden bij. Hij is 42 jaar, ikzelf ben 41 en we hebben 3 kinderen; 9 - 7 en 4 jr.
We zijn lamgeslagen...........hoe kan je hele toekomst ineens zo op zijn kop staan? We hopen nog deze zomer te mogen hebben met elkaar en daarna is het voorbij. Onherroepelijk. Geen hoop meer. Geen uitstel meer.
En daarna moet ik verder met mijn 3 kinderen. HOE???

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hartkanker

Berichtdoor liddy » Wo 11 Feb 2009 00:35

Leef vandaag.
Hoe het straks zal zijn, daar kun je je allerlei voorstellingen van maken.
Toch zal het dan anders zijn dan je dacht.
Probeer nu de moeilijke dingen te regelen, praat over zijn wensen.
Ja, dit is een moeilijk gesprek, maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt, wacht je nog langer dan kan het te laat zijn.
Praat met de huisarts, praat met hem/haar over jezelf, over hoe je met de kinderen om moet gaan.
Ik had destijds geen kinderen, maar ik heb wel in de 7 maanden die we hadden ook af en toe alleen met de huisarts gepraat,
een gesprek waarin ik aan bod kwam.
Koester de goede momenten.
Heel veel sterkte.

Ingrid L
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: Ma 29 Dec 2008 14:21

Re: hartkanker

Berichtdoor Ingrid L » Wo 11 Feb 2009 10:06

Wat een vreselijk nieuws weer. Ik leef met jullie mee en weet wat jullie doormaken. Ikzelf ben mijn man onlangs op 50 jarige leeftijd verloren aan uitgezaaide nierkanker.
Ik voel je onmacht gewoon. Leef inderdaad bij de dag, geniet zoveel mogelijk van elkaar en maak alles inderdaad bespreekbaar, dat geeft achteraf een fijn gevoel.
Mijn man wilde als eerste euthanasie geregeld hebben toen hij hoorde dat hij eraan zou overlijden, hij wilde zelf de regie houden. Dit gaf hem veel rust.
Het is inderdaad ongelooflijk en ook eng hoe je leven van de ene op de andere minuut een wending neemt van 180 graden en het lijkt alsof je in een nachtmerrie bent gekomen waaruit je niet meer ontwaakt. Ikzelf ben nu op 46 jarige leeftijd weduwe en moet zeggen dat ik me toch aardig red zo alleen, ertegenaan kijkende voelde ik veel angst, maar nu het een feit is ben ik sterker dan gedacht. De mens is altijd sterker dan hijzelf denkt.
Ik wens jullie heel veel sterkte, kracht en veel liefdevolle momenten met elkaar.
Groeten Ingrid


Terug naar “Zeldzame kankersoorten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten