Ik had een glanulosaceltumor!

Voor vrouwen met een granulosaceltumor.
Granulosaceltumor is een vorm van eierstokkanker die zeer zelden voorkomt.
Sinne
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 08 Nov 2018 19:18

Ik had een glanulosaceltumor!

Berichtdoor Sinne » Di 13 Nov 2018 19:04

Eind september ben ik geopereerd aan ogenschijnlijk onschuldige eierstokcystes.
Na twee weken kwam de uitslag dat de cyste aan de linker eierstok een kwaadaardige glanulosaceltumor van 3X4 cm bleek te zijn.
We zijn ons echt rot geschrokken. De gyn zei dat de tumor in stadium 1 was ,ingekapseld, en in zijn geheel verwijderd is met eileider en eierstok. De buikholte zag er verder gezond uit.
Ik zou doorgestuurd worden naar het UMCG omdat het buiten het kennisgebrek van de gyn lag.
Daar zou een plan voor mij gemaakt worden.
Een lange tijd van wachten volgde. Op dit forum vond in gelukkig informatie, verder is er zo weinig te vinden.
Uiteindelijk weer gebeld door het streekziekenhuis dat de aanvullende onderzoeken daar zouden gebeuren. CT scan van longen en buik, bloedonderzoek en biopt van het baarmoederslijmvlies.
Biopt is mislukt door te dun baarmoederslijmvlies. CT scan goed alleen een verdikking in de galblaas en verkalking tussen twee wervels, en inhibitie gehalte negatief.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van de gyn , weer van het streekziekhuis.
Ik ben besproken in het overleg in het UMCG en er hoeft verder niks te gebeuren.
Alleen over drie maanden weer bloedonderzoek.
Ik had me al enigszins ingesteld op een tweede operatie, nu voelt dit als opluchting, maar ook wel raar.
In al jullie verhalen lees ik bijna dat de baarmoeder en de andere eierstok en verschort verwijderd moeten worden.
Heeft iemand dezelfde ervaring?

Groetjes, Sinne

Terug naar “Granulosaceltumor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten