granulosaceltumor

Voor vrouwen met een granulosaceltumor.
Granulosaceltumor is een vorm van eierstokkanker die zeer zelden voorkomt.
Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor liddy » Di 28 Sep 2010 13:38

Als je een hele nacht wakker ligt, omdat je Progynova hebt geslikt, dan zou ik er mee stoppen.
Maar wat dan ...
Er zijn alternatieven.
Ik heb zelf een antroposofische arts en die kan een middel voorschrijven waar geen hormonen inzitten.
Bij de drogist zijn middeltjes te koop.
Ik zou zeggen probeer eerst eens iets zonder hormonen.
Je hebt je opvliegers nog niet zo lang, het heeft tijd nodig voordat het minder wordt.
Kijk eens op de site van 'vrouwenovergang' daar vind je een lijst van voedingsmiddelen die effect zouden kunnen hebben.
Zowel positief als negatief. Wellicht lukt het je om niet altijd koffie of thee te drinken en die te vervangen voor kruidenthee bijv. rooibos.
Mocht nu blijken dat je het echt niet zonder hormonen kunt, praat dan met je arts over je twijfels.
Zodat je dan beter weet of het wel of niet hormonen wilt gebruiken.
Succes.

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Ma 24 Jan 2011 14:11

Hallo Liddy
Bij deze de beste wensen voor 2011 en een goede gezondheid
Mijn derde controle is nu voorbij en alles was goed,oef weer een pak weg van mijn schouders
Het zal morgen een jaar geleden zijn van mijn 2de operatie waar baarmoeder en andere eierstok verwijdert zijn geweest
Ondertussen ben ik begonnen met progressief te werken,9,5 uren per week,meer zou ik toch nog niet aankunnen hoor,dat zal toch nooit meer hetzelfde zijn als voorheen
De laatste dagen heb ik enorm last van gezwollen buik,dit begint dan s'avonds en is zo erg dat ik boeksknoop moet openzetten;vandaag heb ik er precies al van vanmorgen last van,Heb jij ook al dat ongemak gehad?
Ik zal er maar niet te veel aandenken want sedert die tumor gehad te hebben begin ik vlug het slechtste te denken
vele groetjes

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor stoffeltje » Ma 24 Jan 2011 14:29

hoi,
wat fijn dat je controle in orde is.
op dit moment kan liddy niet direct reageren, ivm. ziekte.
rustig beginnen en alles weer wat op pakken is goed, maar denk aan jezelf.
en het is logisch dat niet alles meer zo ging als daarvoor.
denk idd. niet gelijk aan het ergste,en als je toch te veel last hebt of bang bent, de arts bellen of langsgaan.
heel veel sterkte,
stoffeltje :wink:

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Ma 24 Jan 2011 15:54

Hallo stoffeltje
Dank u voor de snelle reactie
Ik denk ook dat het beter is van eens langs mijn huisarts te gaan want ken mezelf, ik ga me weer suf piekeren.
Ik hoop dat liddy niet te ernstig ziek is en wens haar in ieder geval
veel beterschap
vele groetjes caro

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor stoffeltje » Ma 24 Jan 2011 17:17

hoi caro,
goed dat je gaat,je raakt er alleen maar meer gespannen van.
zal het aan liddy doorgeven zodra ik haar spreek/typ.
stoffeltje :wink:

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Wo 05 Okt 2011 20:50

Hallo
Ik weet niet wat het is maar de laatste dagen ben ik erg moe,ik hed deze namiddag zo'n 3u liggen slapen en dit na een goeie nachtrust,heb je daar ook soms last van?
Volgende maand moet ik weer op contole,ik hoop dat alles goed gaat zijn
groetjes car

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor liddy » Wo 05 Okt 2011 22:45

Wellicht heb je een druk weekend achter de rug, het weer is net weer veranderd, het kan zomaar zijn.
Het vervelende van kanker is dat het heel lang duurt voordat je weer vertrouwen in je lichaam hebt.
Vroeger had je ook weleens dagen dat je wat vermoeider was en daar zocht je niets achter.
Terwijl nu heel gauw een duveltje te voorschijn komt met wat zou het wel niet kunnen zijn.
Iedereen is wat gespannen als het richting een controle loopt, ook daar moet je mee leren omgaan.
Probeer eens als je moe bent om tegen je hele verstand in een wandelingtje te gaan maken.
Klinkt gek en toch kan het helpen. Soms moet je jezelf over een dood punt heen tillen.

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Wo 26 Okt 2011 21:22

Hallo Liddy
Deze avond moeten gaan achter de bloeduitslag naar de huisdokter,deze was goed maar in mijn water is wel wat bloed gevonden
De dokter zegt dat dit kan wijzen op blaasontsteking of misschien poliep in de nieren ofzo
In ieder geval moet ik terug binnen 2weken met mijn water maar ik moet voor mijn 6maandelijkse controle op 8 november dus dit komt mooi uit
Toen hij sprak van wat bloed in mijn water begon ik nogal te panikeren,zelfs vergeten te zeggen dat ik de laatste dagen veel rugpijn heb
Ik probeer niet het ergste te denken maar zit er toch vreselijk mee in
LIefs caroline

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor liddy » Wo 26 Okt 2011 21:41

Probeer je niet ongerust te maken.
Een blaasontsteking is heel aannemelijk en dat kan rugpijn veroorzaken.
Blijft vooral goed drinken, ook al kan het plassen erg onaangenaam zijn.
Hoe meer je drinkt, hoe meer je de blaas spoelt.
Zorg voor warme kleding; vooral het onderlichaam en de voeten moeten warm blijven.
Vermijd nauwsluitend nylon ondergoed en panty's, en draag geen nauwsluitende (spijker)broeken; dit helpt irritatie van de urinebuis te voorkomen.
Ofwel vertaalt naar mezelf, ga niet op de vloer zitten, maar leg eerst een dik kussen neer.

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Ma 07 Nov 2011 15:00

Hallo Liddy

Ik heb ondertussen al opnieuw een urinetest laten doen en daarin werd er niks meer van bloed erin teruggevonden.oef
IK probeer je raad op te volgen en meer water te drinken en vooral mijn koffie ook te minderen?had te neiging gekregen om te veel koffie te drinken,wat ook niet goed is
nu morgen op naar de 6maandelijkse controle
liefs caro

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor liddy » Ma 07 Nov 2011 16:40

Gelukkig dat je water weer in orde is.
Sterkte morgen, laat je nog even iets weten?

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Di 08 Nov 2011 20:26

Hallo Lyddy
De onderzoeken waren goed oef,heeft een heel bevrijdend gevoel;ik had wel mijn bloeduitslag vergeten mee te brengen van de huisdokter voor de oncoloog.De oncoloog heeft dan een mail gestuurd naar de huisarts voor die door te sturen in de loop van de dag maar denk dat ik daar ook mag gerust in zijn aangezien de huisarts me zei dat die goed was .Ik was hem net aan het bekijken en vind eigenlijk inhibine er niet op en is normaal dat dat de oncoloog ook controleert?,hemaglobine staat daar wel op, is dat dit dan misschien?Verder voor oncologie staat de ca 125 erop zie ik,mischien dat ze dit controleren,zal dat toch eens moeten vragen

IN ieder geval de uitslag van de scanner was goed en ook het gynecologisch onderzoek
liefs caro

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor liddy » Wo 09 Nov 2011 23:36

Da's fijn nieuws dat het goed is.
Hemoglobine is nodig voor het transport van zuurstof van de longen naar de organen en weefsels. Als je daar een tekort aan hebt, wordt het bloedarmoede genoemd.
Ik weet niet precies wat de richtlijnen voor granulosaceltumor zijn in België. Dus waarom wel de ca125 is bepaald en niet de inhibine, daar heb ik geen antwoord op.

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Wo 18 Jan 2012 10:11

Hallo Liddy

Deze morgen bloed laten afnemen door huisarst,heb erbij gezegd van niet vergeten de inhibine aan te vragen want in november was er gewoon een misverstandje geweest,zo zegt de huisarts het,en was dit helemaal vergeten!
Ik zit nu wel al zo'n 2 weken met een gezwollen klier in de hals,de huisarts zegt dat die binnen weken zekerlijk moet weg zijn,daarmee dat ik ook bloed heb laten afnemen
Liefs caro

pklcaroline
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 10 Feb 2010 16:01

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor pklcaroline » Di 21 Feb 2012 21:49

Hoy Liddy

Bloedtesten waren in orde.
De huisarts heeft me dan voor alle zekerheid doorgestuurd naar de oncoloog,kwestie van die gezwollen klier,die vroeg me of ik tandpijn gehad heb want dat kon ook daarvan komen.Dat is niet het geval geweest.Na onderzoek zei hij dat het niks is om me zorgen over te maken,die moet weer uit zichzelf ontzwellen.Dit is nu een week of 3 geleden en is nog niks vermindert.in totaal zit die daar nu zo'n 2maanden algauw.Ik begin dan te denken straks is het toch slecht of hebben ze iets over het hoofd gezien..
LIefs caro

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosaceltumor

Berichtdoor liddy » Wo 22 Feb 2012 12:57

Overleg met je huisarts wat de termijn voor het slinken is, immers je weet die termijn niet.
Ik vermoed dat die termijn langer is dan jij denkt en in dat geval zou je je onnodig ongerust maken.
Want als de oncoloog het niet vertrouwde, had hij/zij met jou een controleafspraak gemaakt.
Overigens het is heel herkenbaar dat je nu geen vertrouwen in je lichaam hebt.
Dat moet je weer heel langzaam opnieuw leren.
Daarom ga naar je huisarts.


Terug naar “Granulosaceltumor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten