mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Forum over alvleesklierkanker
bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Di 25 Okt 2011 21:04

hallo allemaal.
vorig jaar heeft mijn schoonmoeder te horen gekregen dat ze niet meer geopereerd kon worden het was 6 augustus.
ze heeft een paar maanden tot een jaar gehad.
maar we zijn echt al over het jaar heen .
ze is een kanjer en dat is ze ook echt wand ze is er gewoon nog wonderbaarlijk :wink:
hoe goed dat zei het allemaal doet ik heb de zorg voor haar genomen dat vond ik heel erg belangrijk dat er iemand was die haar begeleid we hebben samen zoveel mee gemaakt ziekenhuis in en uit .
maar nu is ze wel erg vermoeid dat de dokter thuis komt kijken bij haar. ze heeft nu 25 milligram morfine pleisters ze ligt heel veel op bed ze wordt gewassen op bed en dat is nu wel erg vermoeid voor haar
ze eet nog kleine mona toetjes 3 op een dag ze moet wel eten ze heeft ook suiker en drinken gaat ook super goed.
maar ik weet niet wat me nog te wachten staat allemaal .
kan iemand mij dat vertellen .
je wordt er best wel onzeker van allemaal .
veel liefs bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 26 Okt 2011 16:22

Dat je schoonmoeder al meer dan een jaar leeft met deze diagnose is een wondertje op zichzelf.
Meestal kent deze ziekte een veel vlugger verloop.
Doordat de alvleesklier niet meer werkt, kan de lever niet goed functioneren. Hierdoor wordt je schoonmoeder steeds geler.
Zelfs haar oogwit zal geel worden. Als ze echt geel is, gaat haar bewustzijn achteruit. Vaak gevolgd door een coma.
Vanuit het coma zakt ze steeds verder weg tot dat ze niet meer hier is.
Zelfs in coma is er meestal contact mogelijk. omdat het gehoor heel lang blijft werken. Ze kan het dan wel niet zeggen,
echter ze laat je toch voelen dat ze het heeft gehoord of gemerkt.
Blijf dus tegen haar praten, immers de dagen kunnen lang zijn als je de hele dag in bed ligt. Draai haar lievelingsmuziek,
smeer haar handen en voeten in met crème van bijv. Weleda.
Vergeet vooral niet te genieten van de goede momenten die er zijn.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Wo 26 Okt 2011 18:19

hallo liddy
dankje wel voor het andwoorden op me vraag.
het is inderdaad een wonder dat ze er nog is :wink: wij zijn er blij mee dat ze er nog is ze is heel erg lief en ze stond altijd voor iedereen klaar en nu doen we het anders om.
maar ik vind het steeds moeilijker worden als ik altijd op vrijdag bij haar slaap en zaterdag weer terug naar huis ga vind ik het erg moeilijk om de deur achter me dicht te trekken.
dan denk ik bij me zelf ben je er morgen nog of als ik je bel neem je nog op het is zo moeilijk om de dingen te begrijpen ' en voor somige mensen die lijken wel een deur bel ze begrijpen niet dat ze haar rust nodig heeft ze is thuis en er komt 4 keer per dag zorg hele lieve mensen en de nachtzorg heeft ze dus ja wat kunnen we nog meer doen ik ben haar mantelzorger ik heb alles voor haar geregeld en ik doe het nog steeds regelen net als de viste zou ik regelen dat had ik dus gedaan maar mensen zijn echt fiets bellen ze gaan toch gewoon terwijl ze haar rust zo hard nodig heeft en als de zorg komt kijken ze naar haar kont dat ze haar zetpil krijgt ik vind het vreselijk dat mensen zo zijn ik ga een scherm kopen dan kunnen ze iedergeval niet meer naar haar kijken je hebt als je ziek bent ook nog rechten vind ik zelf ik zou het ook niet pretig vinden.
ik wil het zo goed mogelijk begelijden meschien wel te maar ja ik loop al van het begin aan mee dus ik weet precies hoe ze der eigen voel of je belt haar en dan zeg ze het tegen mij ja het is best druk geweest en ik ben zo moe ja wat kan ik doen best moeilijk :( ik zit me eigen best op te eten als dingen niet gaan zo als ze moeten gaan :wink: maar we kijken nu maar per dag wat ik kan doen .
en als ik daar ben moet je best sterk zijn ik heb eigelijk niet eens huil buien of wat dan ook gehad je moet sterk in je schoenen staan vind ik zelf maar ik ben zelf een heel gevoelig mens maar meschien komt het nog of wat ik weet het niet. ik ben eigelijk niet zo prater of wat maar ik wilde dit best wel kwijt meschien helpt het voor mezelf of zo ik weet het niet ik loop best op me tenen en ben best wel moe ik werk zelf ook en heb drie kinderen ze zijn wel 20 18 16 jaar en drie hondjes en dus best wel druk met alles.
gr bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 26 Okt 2011 21:27

Je zegt het zelf al: "ik zit me eigen best op te eten als dingen niet gaan zo als ze moeten gaan, maar we kijken nu maar per dag wat ik kan doen".
En dat van dag tot dag bekijken wat je kunt doen, is het allerbelangrijkste om het vol te houden.
Niet 'wat je moet', maar 'wat je kunt'.
Je eigen grenzen in de gaten houden, anders hou je het niet vol.
Nu ben je zo bezig dat je geen tijd voor je emoties hebt. Pas als je wat langer rust hebt, kunnen emoties naar boven komen.
Als een soort bescherming van jezelf, houd het lichaam ze tegen.
Juist door hier te schrijven ben je toch met emotie bezig, je registreert het zonder het te verwerken. En toch helpt dat.
Probeer tijd voor jezelf te nemen. Al is het maar door wat langer onder de douche te staan met een lekker geurtje.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Za 29 Okt 2011 23:26

dankje wel liddy
het is ook fijn om alles even van je af te schijven .
en weetje waarom om dat eigelijk niemand begrijp of wat je ook zegt je sireus neemt.
alles wat ik mee maak in haar huis en hoe ze doet ik ben meestal alleen met haar en dan slaapt ze alleen nog maar.
maar komt er viste binnen kom ze er uit als of ze nog moet zorgen maar dat hoef helemaal niet.
maar zo is ze heel haar leven geweest de zorg zegt tegen mij ze is vertrouwd met jou om dat jij alles met haar samen gedaan hebt.
dus ze voelt haar eigen op haar gemak bij jou.
ik ben gisteren ochtend naar haar gegaan ik blijf slapen dat heb ik vanaf het begin altijd gedaan samen naar buiten in de rolstoel samen tv kijken samen muziek luisteren of samen even helemaal niks maar op dit moment gaat dat allemaal niet meer ze begrijpt dingen niet meer ze maak geen zinnen meer af en ik zei tegen haar je bent bijna jarig ze wordt 25 november 72 jaar ik zei tegen haar gaan we koffie drinken met een gebakje weetje wat ze zei nouw dan ben ik er niet meer de heer komt me hallen ik wilde zo graag positief doen maar ze bleef met haar hoofd schude :( en ze lag in haar bed ze had pijnhaar buikje ze lag gekke gezichten te trekken en toen zei ze tegen mij ik ga je pakken hoor ik moest lache dus ik pakte haar hand zegt ze zo jij hebt kouwe knokels whahahaha .
en ik ben vanmidag om 2 uur weg gegaan iederekeer als ik weg moet gaan kan het wel ze zegt dag lieverd dat doet me heel wat ik sluit de buiten deur dan heb je echt zo iets ben je er straks nog of als ik je morgen bel neem je dan nog op is dit de laaste knuffel daar heb ik zo moeite mee .
dankje wel liddy dat je me verhaal leest mag ik je wat vragen heb je dit zelf ook mee gemaakt :wink:
gr bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Zo 30 Okt 2011 01:09

Ja, ik heb ervaring. Mijn man is overleden aan longkanker in 1999.
In 2003 ben ik behandeld voor eierstokkanker (granulosaceltumor).
Fijn dat haar geloof haar kan helpen met het heengaan.
Ik begrijp zelf ook niet waarom Onze Lieve Heer al zoveel op mijn bordje heeft gelegd.
Zo gaat mijn leven door diepe dalen en soms sta ik bovenop de berg.
Kennelijk heb ik ook de kracht gekregen om door te zetten, al is het soms tegen beter weten in.
Het bewustzijn dat je ergens je kracht vandaan krijgt helpt. En dan maakt het helemaal niet uit hoe je die kracht wilt noemen.
Probeer te genieten met je moeder, al is het iets heel kleins, maak er een mooie herinnering van, dat zal je straks helpen.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Zo 30 Okt 2011 20:25

hey liddy
dank je wel voor mijn vraag wat erg zeg dat je het allemaal mee moest maken hoe is het nu met jou :wink:
en je man verloren hoe erg kan het allemaal zijn met die rot ziekte pffffff.
hoe verwerk jij zo alles :wink:
ik ben eigenlijk best op dit moment wel rustig
ik heb me schoonmoeder gebeld en ze zei vanmorgen ging het weer niet goed ik vraag altijd heb je pijn en ze zeg altijd nee en
nu zei ik het weer toen zei ze ja ik heb pijn wat erg ze hoeft niet met pijn te liggen ik moet morgen toch de dokter bellen
en dan geef ik het wel aan dat ze pijn heeft :(
want haar bed die ze nu heeft moet terug en dan krijgt ze nieuwe van de zorg verzekeraar wat een gedoe allemaal .
dus ik heb morgen nog wel wat te regelen maar ik moet het op me werk doen en dat mag vast wel even.
en ik ben me eigen in het verdiepen wat ik allemaal nog kan doen ik wil haar zo graag helpen met alles.
dus als je nog meer tips hebt of wat dan ook alles is welcom :wink:
gr bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Ma 31 Okt 2011 13:27

Bij de verwerking heb ik hulp gehad van mijn huisarts. Daar had ik tijdens de ziekte van mijn man al regelmatig een gesprek mee.
In goed overleg ben ik in 1999 zes weken naar een herstellingsoord gegaan en daarna met hulp van een psychologe weer op mijn pootjes terecht gekomen.
Schakel via de huisarts de thuiszorg in. Door nu al thuiszorg te nemen, kan de zorg veel makkelijker uitgebreid worden.
Wij zijn begonnen met twee gesprekken met een verpleegkundige die bij ons thuis kwam kijken hoe de situatie was.
Daar kwamen praktische tips uit en zo hebben we stapsgewijs de zorg steeds verder uitgebreid.
De zorg waste mijn man, verschoonde het bed. Bleef er voor mij nog een berg was over ;).
De laatste week hadden we s nachts iemand in huis is, waardoor ik geen 24 uur meer in touw was,
dit was voor mij dé manier om het vol te houden. Al wou ik eerst niet toegeven dat het nodig was. Ik wilde de zorg nog niet afgeven.
Echter de thuiszorg hield mij ook in de gaten en zag dat het echt nodig was.
Je loopt toch tegen je eigen grenzen aan en die moet je serieus nemen, want niemand is er bij gebaat dat je het niet volhoudt.
Juist door bepaalde zorgtaken over te laten aan een ander, krijgt je moeder ook de kans om met anderen haar hart te luchten.
Want ze wil jou ook sparen, jij niet met alles belasten. En dat is goed.
Als je kookt, kook dan voor twee dagen. Kant- en klaarmaaltijden kunnen ook een uitkomst zijn.
Enkele vrienden waren zo lief om af en toe een maaltijd/soep mee te brengen die ik dan alleen hoefde op te warmen.
Het gaf hen het gevoel echt iets voor mij te kunnen doen en ik was er heel blij mee.
Laat mensen die op bezoek komen, eerst even bellen, dan komt niet alle bezoek op één dag.
Zet bezoek desnoods op de gang, als je tijdens het bezoek je moeder moet helpen.
Soms weten ze niet waar naar toe te gaan.
Zo dat was het voor vandaag :)
Succes met het regelen.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Wo 02 Nov 2011 20:54

hey hallo
de zorg heeft ook al sinds juli die komt 4 keer op een dag en de nachtzorg die heeft ze ook al een poosje :wink:
en de rest vul ik het meeste op net als bij haar slapen of komen als de dokter komt of als de zorg een gesprek wil.
en er komt visite, ik had dus aan de mensen gevraagd of ze mij wilde bellen maar helaas de mensen luisteren niet die gaan gewoon wanneer hun willen terwijl ze heel erg moe is :( maar goed .
ik doe zo veel wat ik kan :wink: dus ik ben maandag geweest toen werd ik gebeld door de dokter of ik kon komen, hebben we een gesprek gehad ze heeft nu 37 morfine
en donderdag komt hij weer kijken of ze nog meer nodig heeft dus dan wordt het er 50 van gemaakt om dat ze nu toch nog wel pijn heeft.
en vandaag het bed verwisseld van haar eigen zorgverzekeraar, dus ja alles gelijk goed gereinigd en haar bedje weer op gemaakt en alles gewassen en gebeld dat ze het andere bed wordt morgen door vitaal op gehaald dus alles is weer regelt .
ik was vanmorgen vroeg weg gegaan met de trein normaal, op centraal moet ik spoor 1 maar ik moest nu naar spoor 4, toen stapte ik in de verkeerde trein dus ik zat in dordrecht dus ik moest weer terug
ik moest wel lachen maar ja aan de andere kant kon ik ook weer huilen want ik had een afspraak voor het bed dus ik was bang dat ik te laat kwam
maar ik was nog net op tijd ik had net een bakkie warme thee. toen kwam hij al :wink:
maar goed ze lig nu alleen maar op bed en slaapt heel veel, eten doet ze bijna niet ze heeft twee hapjes van haar toetje en dat was het.
en drinken dat doet ze wel.
ze noemen me van de zorg 'zuster bri' omdat ik alles doe en alles regel, ik moet er wel om lachen :)
ik doe me best en blijf dat ook zeker doen :wink: dat was het wel weer zo beetje
gr bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 02 Nov 2011 23:21

Blijf vooral lachen, dat is ook manier om je emoties te laten gaan.
Als je schoonmoeder nu al veel slaapt, zal meer morfine betekenen dat ze nog meer gaat slapen.
Je nadert nu het moment waarbij ze zoveel morfine nodig heeft, dat ze de hele tijd slaapt.
De hoeveelheid morfine zegt niet zoveel. De een slaapt de hele dag op 40 mg morfine en een ander is nog volop bij bewustzijn bij 120 mg morfine.
Haar lever gaat het nu steeds moeilijker krijgen, je schoonmoeder wordt zo geel als een kanarie, zelfs het oogwit wordt geel.
De verminderde leverfunctie zorgt er ook voor dat ze steeds iets suffer wordt en dat effect wordt nog versterkt door de morfine.
En zo wordt het eten en drinken door je schoonmoeder nog minder.
Je zou haar aan een infuus kunnen leggen, zodat er voldoende vocht binnenkomt en ze daardoor langer in leven blijft.
De vraag komt dan op, doe je haar er een plezier meer door haar langer in leven te houden.
Of moet je accepteren dat ze steeds minder eet en drinkt en langzaam aan in een coma gaat zakken.
Dit is zo'n dilemma. Je wilt haar nog niet missen en je wilt dat het geen lijdensweg voor haar wordt.
Echter allebei dat lukt niet, het is het een of het ander.
Probeer te genieten van kleine dingen, momenten met je schoonmoeder.
Zeg haar wat je nog wilt zeggen, nu kan het nog.
Hoe moeilijk de situatie ook nu is, toch zul je er straks ook mooie herinneringen aan hebben.
Let op jezelf, neem af en toe tijd voor jezelf, dan kun je het langer volhouden.

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Vr 04 Nov 2011 14:30

Hoi Bri,
Jeetje, heftig om te lezen allemaal zeg... Mijn vader moet hier nog allemaal doorheen gaan...
Zit met tranen in mijn ogen... Ik heb net mijn eigen verhaaltje neergezet...
Sterkte meid!

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Di 08 Nov 2011 22:32

hey liddy
dat is ook zo dat de morfine werkt zo als het moet ze hoef voor mij geen pijn te lijden en als ze niet wil eten is het ook goed.
ik wil haar niet op zo'n manier bij me houden het is voor haar best moeilijk ze wil nog steeds vechten voor ons maar ik heb zo iets je mag gaan dit gun je niemand.
je ziet haar steeds meer achter uit gaan .
en bijna geen gesprekken meer ik waak eigenlijk .
vrijdag was ik er weer bij me schoonma en ik ging haar nieuwe bed uitproberen ze zegt tegen mij blijf jij daar maar liggen ga ik op de bank whahahaha
ik zeg ja dag heb ik morgen ochtend een zetpil in me kont hihihihi ze zeg is weer eens wat anders en daarna na dat grapje ging ze weer haar bed in
ik heb haar een nacht kus gegeven slaap lekkker me oude monatoetje van mij :D dat zeg ik altijd dat is een koosnaampje.
maar goed je weet gewoon dat het binnen kort afgelopen is en als ik op het form lees hebben wij eigenlijk heel veel geluk gehad dat ze nog bij ons is
en dat we rustig als de tijd komt rustig afscheid kunnen nemen van haar en ik hoef me eigen niks kwalijk te nemen wand dat heeft ze gezegd tegen mij je hebt zoveel voor mij gedaan
met een lach en een traan hebben we samen heel veel mee gemaakt ik heb het uit liefde gedaan zeg ik dan
en dat ik nog niet gehuild heb om dat ik niet kan huilen omdat ik sterk voor haar ben ik zei al eerder op deze site dat het misschien allemaal nog wel kom.
we hebben alles klaar de kleren hebben we samen uit gezocht en de liedjes de ene is het liedje van jan smit sterren en de andere marco borsato afscheid nemen bestaat niet
dit liedje heb ik uit gezocht omdat ik het een super mooi liedje vind en hij heeft hele mooie teksten en ze heeft zelf van die kerkliedjes gedaan wat ze ook super mooi vond
en ik heb me brief ook al klaar maar die ga ik niet zelf voor lezen dat doet de begrafenisondernemer wel ik durf dat niet dus alles is onder controle .
ik ben best sterk en ik blijf nog wel even sterk ik doe het voor haar :wink:
want anders komen we er niet en het helpt inderdaad om het van je af te schijven moet ik zegen dank je wel voor de goede raad en lief dat je terug regeert :wink:
gr bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 09 Nov 2011 23:40

Wellicht is het een idee om haar lievelingsmuziek te draaien of om haar voeten en handen met een crème in te wrijven (weleda).
Wees zuinig op jezelf en neem af en toe tijd voor jezelf.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Ma 21 Nov 2011 21:11

hallo
ik heb het een beetje druk gehad het wekend weer bij me schoonmoeder geslapen .
ze heeft bijna de hele nacht naar me gekeken, ik lag op de bank waar ik altijd slaap, ik vond het best eng dat ze de hele nacht naar me gekeken hebt.
dat is echt raar ik weet niet wat ik daar van moet denken maar goed.
normaal slaapt ze heel veel en dan lig ze te shocken met de armen en dan haar benen.
en ze praat in der slaap .
en ik ben nu bezig met haar verjaardag het klinkt misschien raar maar we gaan het toch een beetje vieren haar broers en zussen komen overdag een beetje verdeelt
en ' s avonds komen al haar kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen we hebben een taart gedaan met 72 erop ze is toch jarig dat laten we niet zo maar voorbij gaan.
het is wel een heel dubbel gevoel moet ik zegen.
dit zal haar laatste verjaardag zijn denk ik :cry:
het is best wel raar als ik lees op de andere verhalen over alvleesklierkanker is ze echt een wonder oma dat ze er nog is soms heb ik zoiets hebben jullie wel goed gekeken het is zo verwarrend
af en toe je weet niet hoe of wat en zo maar goed het zal wel aan mij liggen denk ik :oops: maar goed we zien het allemaal wel .
en we zijn nog super blij dat ze in ons midden is :wink:
maar voor haar denk ik dat het niet meer zo hoef en dat snap ik best dat ze het wel zegt omdat ze zoveel op bed ligt en niet maar kan doen wat ze wil dat is eigenlijk ook geen leven .
gr bri

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Ma 21 Nov 2011 22:54

Wat mooi van de schoonmoeder om bijna heel de nacht naar jou te kijken. Zo graag wilde ze jou in haar geheugen vastleggen.
Door de werking van de morfine wordt ook de werking van de hersenen beïnvloedt.
Dit kan tot uiting komen in shocken van het lichaam.
Ook kan de ademhaling verstoord raken, Cheynes-Stokes ademhaling. Die bestaat eruit dat na een uitademing het lichaam vergeet om in te ademen.
Het kan soms lang duren voordat het lichaam weer inademt en dat gaat me dan toch met een teug. De persoon in kwestie is zich hier niet van bewust.
Tijdens die adempauze kan iemand ook even het bewustzijn kwijt raken. Echter voor jou kan het eng overkomen.
Mocht je net een vraag gesteld hebben, wacht dan op de nieuwe ademteug en stel je vraag dan opnieuw. Dik kans dat je toch nog een antwoord krijgt.
Het meest voorkomend is dat je schoonmoeder steeds meer slaapt en minder bewust is en op die manier langzaam wegzakt.
Door kortsluiting in de hersenen tijdens het overgaan is het mogelijk dat je schoonmoeder een soort van epileptische aanval krijgt.
Als dit gebeurt is het enger voor jou, je schoonmoeder merkt hier niets meer van.
Voor nu geniet van de mooie momenten die er nog zullen zijn, want de herinneringen aan die mooie momenten zullen je straks helpen.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Zo 27 Nov 2011 18:26

hallo
de herineringen zullen altijd in me geheugen blijven en zeker met een lach en een traan :wink:
25ste was ze jarig ik ben de 24ste blijven slapen heb ik ballonnen op gehangen en slingers en aan der bed een paar ballonnen. ik moest zegen het was een dubbel gevoel omdat te doen :oops:
ik heb haar gefeliciteerd om 12 uur hihihi was wel erg leuk ze werd wakker dus dat vond ze erg leuk.
nu vrijdag de grote dag s morgens even haar huisarts gebeld voor wat strips voor haar bloedsuiker en toen zelf onder de douche en ik kwam er net onder vandaan stond de eerste al voor de deur
snel me haar in een staartje gedaan en koffie gaan zette en wat lekkers, was pas half 10 maar goed en zo stroomde haar broers en zussen binnen
dat vond ze erg leuk . toen de visite voorzien van koffie en wat lekkers en toen gingen allemaal weer weg wat een rust hihihi alles afgewassen en toen heb ik haar even op bed gewassen en de haartjes gedaan
kon ze lekker slapen en toen kwam er nog even een broer en een schoonzus met een hele mooie boeket witte rozen super mooi van alle zussen en zwagers en zo is de dag een beetje verlopen .
toen heb ik wat te eten gehaald patatjes en ze wilde ook wel wat met appelmoes dus ik zat te eten ik hoorde ineens een gesnurk hihihi ik dacht ga eens even kijken bij haar ze had wel patat maar de mond was leeg gelukkig
en dat deed ze dus iedere keer dus ik dacht ze hoeft niet meer dus ik wilde haar bordje pakken maar die had ze zo stevig vast hihihi ik dacht wacht wel even .
en werd ze wakker ik zei wil u nog nu, nee hoor dat waren dus twee patatjes . toen ik heb haar lekker laten slapen nog even tot half acht want alle kinderen en kleinkinderen kwamen en achterkleinkinderen
was wel een drukte van belang maar ze heeft er van genoten en toen de taart met al haar kleinkinderen er op was echt super mooi en lekker de dag en avond kon niet meer stuk
nadat iedereen weg was alles op geruimd en de bloemen een plekje gegeven dus ja ik zei ik ga ook naar huis, me man was er nog dus kon ik gelijk mee terug ik was gesloopt en moe ik vond het wel zielig
ze zei blijf je echt niet, daarop ik zei ik wil eigenlijk thuis slapen ik zeg sorry ik kon even niet meer ze zei ik begrijp het wel hoor ze heeft me hartelijk bedankt wat ik gedaan had voor haar en zo op naar huis .
de volgende dag had ik nog een verjaardag van me neefje ze zijn allebei op dezelfde dag jarig grappig is dat wel allemaal,
nu dat was mijn weekendje weer .
en dinsdag ga ik daar weer slapen dan komt haar matras dus daar moet ik weer bij zijn en zo gaan we maar door. :roll:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Zo 27 Nov 2011 22:57

Proficiat met de verjaardag van je moeder.
Wat een leuke dag voor je moeder en de hele familie.
Goed dat je ook aan jezelf hebt gedacht aan het einde van de dag.
Succes met de levering van het matras.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Ma 28 Nov 2011 23:01

dankje wel liddy
ik ben ook blij dat ik naar huis gegaan was ik heb gewoon tot half 12 op me bed gelegen :roll: zo moe was ik eigelijk.
zo morgen ga ik weer naar mijn schoonmoeder toe dan ga ik daar slapen ze hebben gelijk gebeld voor de rolstoel de doche stoel en de po stoel gebeld dus die komen ook gelijk op de woensdag om 9 uur op meten dus dat komt allemaal mooi uit :wink: ik belde haar vanmidag op was ze zachtjes gevallen op de wc ik zei tegen haar hoe klan dat nouw ze zei ja weet ik ook niet dus we moesten allebij wel lache ik zei kijk maar uit dat je niet weer val ze zeg dat gebeurt maar een keer hihihihi .
ze had wel een bultje op haar voorhoofd ze zei niks bizonders ik heb vanavond weer gebeld zo als ik altijd doe ik zei hoe is het ja goed hoor ik lig lekker in me bedje ik zei mooi maar ze klonk wel erg moe vanavond komen me zwager en me schoonzus dus ik hoef me even geen zorgen te maken dat er weer wat gebeurd.

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Di 06 Dec 2011 22:32

het is nu 7 dec wat gaat het ineens snel ik heb haar gebeld maar er kwam eigelijk geen zinig wordt uit heel suf regeerde ze aan de telefoon ik vroeg hoe het ging ja moe en toen was het een tijdje stil ik zei ma ben je er nog ja zegt ze ik vraag de normalle dingen wat ik altijd vraag maar het is echt zwaar omdat je nu gewoon geen normale dingen meer kan vragen aan de telefoon ik heb er best moeite mee ik zei dat haar kleinzoon goede cijfers heeft gehaald op school we hadden vanavond een ouder gesprek dat het goed ging maar helaas ze begreep er niet zo veel van ik zei hoe gaat het verder ze zei ik ben de hele dag aan het dromen ze ligt ook de hele dag op bed ik maak me zorgen ik weet wel dat we heel veel mooie dingen hebben mee gemaakt en dat het nu gewoon denk ik op het einde loop ze zit ook te plukken aan haar deken dus ja een hoop mensen zegen dan dat ze ga en eigelijk wil ik dat helemaal niet horen .
ik weet dat ik haar dadelijk kwijt ben maar goed .
het is allemaal een dubbel gevoel.
vrijdag ga ik weer slapen bij haar dat vind ze altijd fijn als ik er ben ze pak altijd me hand vind ik ook fijn of we ligen samen in haar bed even knuffelen heerlijk samen even tijd voor elkaar :wink:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Za 10 Dec 2011 17:24

Hopelijk heb je gisteren mooie momenten aan je herinneringen toegevoegd.

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Wo 14 Dec 2011 08:50

Gewoon even een hart onder de riem, ik vind het moeilijk om het allemaal te lezen, het is voor mij nog zo vers, brengt voor mij veel naar boven... maar ik wil dat je weet dat ik met je meeleef... Geniet van alle kleine mooie momentjes, daar heb je straks zoveel steun en mooie herrinneringen aan... dikke knuffel van mij...

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Ma 19 Dec 2011 19:29

hallo
me schoonma lig veel op bed ze is vrijdag gevallen zo op haar gezicht ik heb gelijk de thuiszorg gebeld om te laten kijken ze waren er zo.
ze had een gescheurde lip en een rood oog voor de rest veel het wel mee gelukig ik kon niet blijven slapen omdat me man de nacht had en ik laat me kids niet alleen ook al zijn ze 20 19 16 dat doe ik niet.
en nu gaan we op naar de kerst wat een moelijke tijd vind ik dit ze was al tijd de eerste kerstdag bij ons al jaren lang maar helaas dit jaar dus niet we gaan nu daar even koffie drinken en dan maar naar huis ik vind het echt moelijk allemaal het is zo dubbel dat wil je niet weten maar goed we gaan gewoon door net als anders maar je moet zoveel regelen thuis je boodschapen voor me schoonma de kerst kadootjes voor de kids het is gewoon ren je rot allemaal weer maar goed ik doe het met aler liefde :wink:
nouw dit was wel weer even mijn verhaaltje :wink:

bri
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: Di 25 Okt 2011 14:06

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor bri » Do 22 Dec 2011 20:47

vandaag ging ik de boodschapen brengen bij me schoonma.
dus ik ging naar binnen met al die tassen ik zei hallo ik kreeg geen andwoordt dus ik kom de woonkamer binnen is er helemaal niemand maar me hardt zat in me strot .
ik in de wc kijken in de badkamer en in de slaapkamer nergens haar te vinden ik was in paniek ze is in geen maanden buiten geweest ze eet bijna niks ik thuiszorg gebeld ik had nazie aan de telefoon die is het even gaan vragen waar ze was zit ze op een verjaardag bij haar broer ik zei tegen nazie zijn ze niet goed bij der hoofd ik was zo boos ze kan een longonsteking op lopen of wat dan ook als je alleen maar binnen zit geen goede vitamine binnen krijgt ik dacht ow mij god wat een stelletje .....
dus ik haar broer gebeld en ja hoor ik kreeg haar aan de lijn zeg ze dat wist je toch ik zeg nee dat wist ik niet dan hoef ik ook niet in paniek te zijn ik was eigelijk zo boos niet op haar maar wel op de mensen die haar meegenomen hebbben en gevraagt of ze mee ging plaats dat ze mij even op belde of het geen probleem was of ze mee kon maar dat hebben ze niet gedaan ik dacht bij mezelf jullie zijn echt dom ze ligt al 3 maanden op haar bed en al een paar maanden niet naar buiten ,
ik heb thuis gehuild niemand begrijp mij jammer vind ik dat ik ben bezorgt ik hoop dat jullie me wel begrijpen :( is dat zo raar dat ik zo regeer :oops:
ik ben nu eigelijk nog boos op die mensen .de zorg was het er ook niet mee eens dat ze weg ging .
maar goed gelukig is ze er nog :D

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Zo 25 Dec 2011 14:44

Tja, je gevoelens kunnen heel tegenstrijdig zijn.
Eigenlijk gun je je moeder best de afleiding, echter je bent bang dat dit betekent dat je eerder afscheid moet nemen.
Laat die gevoelens gerust naast er elkaar lopen, ze mogen er allebei zijn.
Hopelijk kun je vandaag bij de schoonmoeder zijn en beleven jullie samen mooie momenten.
Zodat een moeilijk feest toch een lichtpuntje kent.

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: mijn schoonma heeft alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Vr 24 Feb 2012 10:47

Hoi Bri,
Net zelf weer wat gepost, denk kijk ook even hoe het met je schoonmoeder gaat... Je hebt al een tijd niets geschreven zie ik... Ben benieuwd hoe het allemaal met jullie gaat... We zijn alweer een paar maanden verder...
Lieve groetjes van Carool


Terug naar “Alvleesklierkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten