Moeder met Alvleesklierkanker

Forum over alvleesklierkanker
sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Do 22 Sep 2011 09:47

Hoe gaat het nu met je/jullie?
Ik ben deze week zó moe... Is het een najaars-dipje of iets anders...? Ik ben echt niet vooruit te branden..


Gr Sonjas

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 22 Sep 2011 16:43

Op het moment gaat het redelijk goed. Ik heb een positieve boost gehad van mijn werk en werk nu halve dagen ook ivm mijn ooronstekingen enzo. Vanochtend even bijgekletst met mijn teamleider, was een fijn gesprek. Ben ook moe maar dat zal komen denk ik doordat ik weer werk. Ik moet onder de mensen blijven en mijzelf dwingen om over dingen na te denken en te praten. Ik denk dat ik binnenkort langs de huisarts ga en ga praten.

Hoop dat het met jullie ook wat beter gaat!

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 26 Sep 2011 21:19

Nou het geluk is met mij NOT! Mijn vriend heeft een gescheurde milt en ligt op de IC. Het is gekomen door een klap op zijn zij. Ik heb net het ziekenhuis weer gebeld en vanavond is alles weer stabiel en lijkt het aan de betere hand te zijn. Hij ligt momenteel in Venlo want daar waren we van het weekend. En we wonen in Putten dus ik pendel met zeer lieve mensen steeds heen en weer en als het meezit is hij deze week in het ziekenhuis Harderwijk wat ik op de fiets kan doen. Na het redelijke positieve nieuws van het ziekenhuis voel ik mij weer een stukkie beter maar ik ben kapot. Afgelopen vrijdag op zaterdagnacht was de laatste nacht dat ik geslapen had.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Ma 26 Sep 2011 21:43

Ja, soms komt alles tegelijk. Je raakt van het ene in het andere.
Ik mag zo hopen dat je vriend vlug naar Harderwijk mag gaan, zodat het iets makkelijker voor je wordt.
Hopelijk kun je vannacht wel slapen. Doe het rustig aan op de momenten dat het kan.
Dan maar kant- en klaarmaaltijden deze week.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Di 27 Sep 2011 08:38

Ja dat had ik ook al bedacht dan maar makkelijk eten.
Als hij van het weekend nog in Venlo is dan blijf ik bij vrienden daar in de buurt slapen, dan kan de hond ook mee en kan ik wat langer en vaker naar mijn vriend toe.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Di 27 Sep 2011 14:33

Tjonge..
Dat is wel schrikken geweest!!
Hopen dat hij snel overgeplaatst word, dat scheelt voor jou ook bergen tijd en energie!!
Het is niks anders dan ellende overal..

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Do 29 Sep 2011 09:24

Hoe gaat het met jullie??

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 29 Sep 2011 21:34

Argh heel verhaal getikt, vliegt de verbinding eruit!

Ok lang verhaal kort: Hij is nu in Harderwijk op de gewone zaal met telefoon en laptop, dus ik spreek hem ook buiten bezoekuren, dat is wel fijn. Ik begrijp mijn vader wat beter nu...ik ben kapot! Moet alles regelen en enorme mensen massa die alles willen weten ( grote kennissenkring door onze hobby) Ik krijg gemiddeld zo'n 100 berichten per dag van dsu 100 verschillende personen mar ik wordt goed geholpen en heb mijn eigen contactpersonen om andere in te lichten.

Op dit moment bloed de milt niet meer maar we weten niet of de milt weer/al gesloten is. Want het kan zijn dat er oud bloed als "kapsel" dient om de milt en dat bv de milt te snel het ouwe bloed opruimt en dat de milt nog open ligt. Dan hebben we weer een probleem. Hij mag morgen even uit bed want door het lopen kan het eventuele oude bloed afbrokkelen en dat terwijl misschien de milt zelf nog niet gesloten is. Dat is op dit moment nog een groot risico. Mocht dit fout gaan..dan zullen ze alsnog opereren en de milt verwijderen.En zijn long inhoud is nog niet ok. ook kan het zijn dat hij door dit gebeuren een longonsteking oploopt. Stephan is gewoon aanspreekbaar, aan de buitenkant zie je het niet. Hij is dus nog niet buiten levensgevaar. Maar gaat al wat beter.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Do 29 Sep 2011 21:51

Een beginnetje naar herstel is gemaakt, zo te lezen.
Wat fijn voor je dat je vriend nu in Harderwijk ligt, dat scheelt heel wat reisuren.
Vergeet niet af en toe te ontspannen, al is het maar door langer onder een douche te staan met een lekker zeepje.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Za 08 Okt 2011 17:43

Hoe is het met je vriend? Is hij al thuis?

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Zo 09 Okt 2011 10:31

Hij is alweer bijna een week thuis maar herstel gaat langzaam, dat is een beetje frutrerend voor hem. Maar is niet anders.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Zo 09 Okt 2011 13:04

Wil je hem, namens mij, geduld en bemoediging wensen.
Geduld, om de tijd te nemen die het kost om een dergelijk ongeluk te verwerken.
En bemoediging bij het weer op krachten komen.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Zo 09 Okt 2011 16:30

Goh ik lees hier net al je andere tegenslag weer,heb dat gemist op de een of andere manier,gelukkig is hij inmiddels weer thuis,hopelijk zet het herstel nu goed door.
Beterschap voor hem gewenst door mij.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 10 Okt 2011 09:52

Ja gaat lekker he...maarja 2011 is bijna om, dan beginnen we gewoon opnieuw :-)
Dank je wel! Ik heb het doorgegeven.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Ma 10 Okt 2011 17:04

Fijn dat hij weer thuis is!!!

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 10 Okt 2011 18:05

Absoluut, geeft een hoop rust voor ons allebei. In het ziekenhuis trekken ze ook altijd aan je de hele dag en degene die thuis is is aan het rennen en vliegen om op tijd in het zh te zijn. En dt 2x per dag.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Vr 18 Nov 2011 20:36

Kleine update:

Alles begint weer langzaam aan weer in het rustige vaarwater te komen, ik werk weer redelijk normaal. Komen nog wel wat veranderingen betreft mijn vader, die gaat verhuizen en dan meteen andere kant van NL, wij zelf wonen redelijk centraal, dus dat gaat wel... allemaal wel snel allemaal vind ik. Wennen we ook wel weer aan. Qua omstandigheden begint alles heel langzaam aan weer rustig te worden. De vrije weekenden vallen mij eigenlijk wel erg mee. Had verwacht in een donker gat te komen maar het is lang niet zo heftig als ik dacht, wel af en toe een dipje en begin mij nu zelf de kans te geven om dat dipje toe te laten zonder dat ik meteen compleet van slag ben want daar was ik erg bang voor dathet meteen helemaal doorsloeg maar er gaat geen minuut voorbij dat ik niet aan ma denk. Ik merk wel dat het ook voornamelijk aan jezelf ligt dat je constant aan je dierbare denkt en dat is mijn volgende stap om te wennen dat het niet erg is als ik eventjes niet aan ma denk. We komen er wel!

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Za 19 Nov 2011 16:03

Fijn om te horen dat je je leven weer langzaam op de rails krijgt.
Inderdaad mag een dipje op zijn tijd zeker wel,gelukkig is het zwarte gat achterwege gebleven.

Fijn dat je ons even hebt laten weten hoe het met je gaat.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Ma 21 Nov 2011 15:12

Fijn om te lezen. Hoe gaat het met je vriend? Is hij weer opgeknapt?
Waarom gaat je vader verhuizen als ik vragen mag? Lijkt me toch best heel wat om het huis achter te laten waar je samen veel dingen hebt meegemaakt. Of is dat juist misschien de reden?

Gr Sonjas

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 21 Nov 2011 16:24

pa wil juist alles achterlaten. Ik kan er niets van zeggen maar vind het veels te snel. Ik heb het wel laten vallen want er zit meer achter, familie gedonder. maarja hij moet doen wat ie niet laten kan. Hij is zo onrustig en ben bang dat ie van een koude kermis thuis komt want met verhuizen krijg je geen rust in je kont.

Vriendlief is weer aan het werk, beetje bij beetje. Neemt op tijd zijn rust. Ben ik wel blij om. Met een training merkte ie wel wat weer in zijn zij maar nam meteen zijn rust weer. Heeft de arts ook gezegd, ga gewoon je dingen doen maar zodra je wat merkt, stoppen.

Ik heb wel heeeeeeeeeel erg het gevoel dat ik iets moet doen. we hebben een idee bedacht maar moet nog uitgewerkt worden. Je hebt bv de clini clowns maar dan wil ik het dus op de middeleeuwse versie doen, niet als nar maar iets met prinsessen en ridders ofzo iets om dus langs de kids en eventueel volwassen te gaan in ziekenhuisen of terminale die thuis zijn. Wij kunnen het makkelijk aanpassen aan leefttijden, alles hebben we, alleen nog een goed en leuk concept bedenken. Aangezien er erg veel mensen zijn onder alle leefttijden waaronder ikzelf niet van clowns hou. Het is niet de bedoeling om een groot iets te worden maar echt puur waar het om gaat, om de mensen. Wij hebben met onze vereniging al eens wat voor stichting Doe een wens gedaan en dat was echt super super leuk!

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Wo 23 Nov 2011 09:54

Het valt ook niet mee voor die mannen.. Ik denk weleens; als het mijn vader was geweest ipv mijn moeder was alles een stuk makkelijker gegaan. Het contact met ons, het huishouden etc etc. Voor mijn vader is het zo'n gevogel soms. Met de computer komt hij er ook vaak niet aan uit, dat deed mijn moeder altijd. ;-)
Gisteren belde hij voor sinterklaas, hoe mijn moeder dat altijd deed met kado's voor mijn kinderen. Zo sneu..

Wat een mooi idee om zelf iets te willen doen!!! Wij hebben met de crematie op de 600,- opgehaald voor de kankerstichting. Dat voelde ook wel erg goed!

Even iets anders...,het speelt me erg vaak ik mijn hoofd dat ik toch best bang ben om zelf ook ziek te worden. Dat mijn kinderen op jonge leeftijd geen moeder meer zouden hebben etc. Je hoort het zovaak en overal hebben mensen kanker, dat ik me er heel erg van bewust ben dat het mij ook kan overkomen.. Heb jij dat ook weleens??


Gr Sonjas

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Wo 23 Nov 2011 21:29

Juist! Jij zegt het en ik dacht het! klinkt heel gemeen maar is zeker niet zo bedoeld, als ma er nog was geweest, had dit allemaal nooit gebeurd. Maarja het is nu eenmaal zo. Moeten we het maar mee doen, zit helaas meer achter.

Oh wat goed zeg! dat is veel geld! jeetje heb ik echt nooit aan gedacht!

ja en nee, ik heb net zoals mijn moeder atrose en heb bij mijn allereerste uitstrijkje meteen die zelfde week al een ingreep gehad. Ik had pap3a. Als ik deze ingreep niet had gedaan dan had ik mettertijd kanker kunnen hebben. Nadruk op kunnen. Daarna alles prima! Dus het zit wel in mijn lichaam de kanker cellen. Ik probeer positief te blijven want positieve energie zorgt ook voor je gezondheid zowel pyschisch als fysiek. Ik heb toevallig pas nog aan mijn huisarts gevraagd wanneer ik weer aan de beurt was voor mijn uitstrijkje. Ergens heb ik die angst niet zo erg, maar denk er zeker wel over na. Ook voor mijn stiefdochters en mijn vriend. Ik denk dat ik bij de dag leef ofzo zeker nu met R in de maand, ben ik al steeds ziekerig. Wat ik wel heb: Mijn moeder heeft altijd bot problemen gehad, al jong had ze kunstknieen en een knunstheup, hoop geopereer bij haar, dus niemand had kanker verwacht, dat sloeg echt in als een bom! Ik had altijd gedacht, nouja gedacht, zoiets flitst door je hoofd...als ze overlijd dan niet aan kanker. Maar het idiote is, dat ik altijd geweten heb dat ze geen 70 zou worden en ze is net aan 69 geworden. Er zijn mensen die dat kunnen beamen dat ik jaren geleden eens liet vallen. Ik vertrouw enorm op mijn gevoel en die heeft mij nooit in de steek gelaten, alleen mijn hoofd laat mijn gevoel eens in de steek. :-)

ik vind die reclame van uh....ohra denk ik? altijd heel naar...mijn vader deed exact hetzelfde: "dag lieverd, weet jij wat mama;s lievelings jurk was?" Echt exact die woorden! Wel een hele goeie reclame maar heel dichtbij.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Wo 23 Nov 2011 21:31

realiseer mij ineens aanstaande zaterdag exact 6 maanden alweer!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 23 Nov 2011 23:55

Zes maanden geleden zul je wel het gevoel gehad hebben hoe ga ik dit allemaal verwerken.
En nu zijn er ineens zes maanden voorbij en weet je niet waar de tijd is gebleven.
Een dag gaat soms maar niet voorbij en een week is voorbij voordat je er erg in hebt.
Raar ding dat gevoel ;)

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 24 Nov 2011 05:55

@Liddy

Nou dat gevoel heb ik nog steeds alleen wel anders ja. Gaat snel. Te snel.


Terug naar “Alvleesklierkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten