Moeder met Alvleesklierkanker

Forum over alvleesklierkanker
Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Wo 28 Dec 2011 09:52

Nou kerstdagen achter de rug. Wij doen er normaal al weinig aan , alleen brings back alot of memories! Wat een leuke kerst heb ik toch altijd gehad, dankzij ma maar ook volwassen leefttijd, wist ze altijd wel iets te bedenken. Dat was zwaar afgelopen kerstdagen en tja, familie....laat ik het zo zeggen, de moeder is absoluut de spil in het gezin en de spil is weg nu.... Maar ik ben er nog...dus ik ga het redden.
Deze eerste keer ook weer gehad... over een klein half jaar alle (jaarlijkse terugkerende dingen) eerste keren gehad.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 28 Dec 2011 18:26

Precies zo redeneerde ik ook.
En nadat het eerste jaar voorbij was, dacht ik iedere keer als er een speciale dag was, de vorige keer is het ook gelukt, dus deze keer gaat het ook lukken.
Ga vooral zo door. Met vallen en weer opstaan kom ook jij er.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Wo 28 Dec 2011 22:39

Je moet wel zo denken, er zijn nog andere mensen, die jouw nog willen houden.
Alleen een ernstige zieke, hele goeie vriendin...gaat sneller dan we dachten. Ze heeft reuscel atrititis. Ontsteking in je hoofd kort gezegd. Gaat steeds slechter en niet te genezen. Verwachting was 2 tot 5 jaar maar ja je weet niet hoe lang ze het al had voordat het ontdekt werd. Maar wel fijn, kan en mag er voor haar zijn!doet mij erg goed!

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Do 29 Dec 2011 16:44

Hoi Meesje,

Nou oud&nieuw nog, dan is alles weer achter de rug. ;-) Ik heb zelf ook nooit zoveel met kerst, dat gezellig samen zijn met je naaste ligt er allemaal zo dik bovenop. Dat was weer lekker confronterend nu..
Ik was pas de kalender van afgelopen jaar aan het doorspitten, kwam ik alle data vd chemo's en uitslagen weer tegen.
Nu begint de molen voor ons ook weer helemaal opnieuw..
Mijn vader is al een aantal keren naar de bijeenkomst geweest, heeft een kerstdiner gehad en volgende week een nieuwjaarsborrel. Hij heeft het best naar zijn zin daar, gelukkig! Heeft hij tenmindste ook een uitlaatklep!
Hoe is het met jou vader, en het huis?

Liefs Sonjas

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 29 Dec 2011 16:58

Yup, alleen deze nog. Wat fijn voor je pa! geeft ook een hoop rust voor jullie.

Nouja pa...tja...die wil ineens verhuizen achter mijn broer aan, lang verhaal allemaal. en zoals ik al zei: de moeder is de spil van het gezin en die is weg nu...dus...tja...
Ik spreek hem nog wel regelmatig aan de foon maar alleen maar ouwehoer praatje en meer niet... ik vind het momenteel wel prima zo en moet voor mijzelf zorgen.
Ik kom er wel...maak mij geen zorgen om mijzelf en probeer leuke dingen te doen en te genieten met af en toe een momentje maar dat mag.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Di 13 Mar 2012 21:18

Ondertussen is bijna het eerste jaar om zonder ma.

Nog 3 maanden. en dit was periode dat ik net het slechte nieuws had gehoord van ma.
Sinds januari gaat het een stuk beter met mij, ergens is de knop omgedraaid en probeer ik weer te genieten. Het enige is dat ik wat emotioneler ben dan normaal
maar heb het redelijk om controle nu en neem zeker mijn momenten en ga dan enorm een potje janken en zielig zitten zijn en na een klein half uurtje,
raap ik mijzelf weer op en dat werkt voor mij uitstekend, plus mijn vriend, jeetje ben ik die dankbaar zeg.
Ik heb zaken afgesloten en weer leuke nieuwe hoofdstukken geopend. Ik ben toe aan verandering op diverse vlakken en de uitwerking is ook positief.
Familie tja...nog steeds hetzelfde maar maak me er niet meer druk om (probeer ik). Dat komt wel als het komt.
Nu ben ik aan de beurt. Klinkt heel raar maar ben blij als het 26 mei is geweest dan is het eerste jaar over.
Ik heb een soort van altaar gemaakt voor mijn moeder met een zelf gemaakt kistje met wat bijzonderheden en het as.
Een vriendin van mij is zilversmid en gaat voor mij een door mij zelf bedachte hanger maken. Dan is het iets wat ik zelf echt mooi vind en mijn moeder, dus van ons allebei.
En via een andere vriendin geleerd, tel ik mijn "kadootjes van de dag" en dat helpt enorm goed, hoe klein die ook moge zijn.
Je staat er versteld van hoeveel je hebt op een dag. Ik kom er wel...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Do 15 Mar 2012 20:32

Je kunt pas positief zijn als je alle emoties toe laat.
Dus ook de tijd neemt om je frustraties de kans te geven.
Zo te lezen ben jij echt goed bezig.
Ach, af en toe zal je gevoel best nog met je op de loop gaan, door het toe te laten ben jij al zo ver gekomen.
Zeker in de aanloop naar 26 mei kan het heftig zijn.
Dat hoort erbij.
Ga zo door.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 15 Mar 2012 20:44

Ik doe mijn best. Ik kan gelukkig goed relativeren en als het niet lukt dan heb ik mijn vriend nog.
Heel apart deze ervaring... maar heel leerzaam. Ach ik kom er wel. En zeker met behulp van dit forum.

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Di 20 Mar 2012 13:53

Hoi Meesje,
Wat fijn om te lezen dat het tij kan keren en dat het goed met je gaat, (geeft mij hoop voor mijn eigen persoontje) wat je zegt, met hulp van dit forum krijg je veel begrip van mensen die het doorstaan of hebben doorstaan, dat helpt mij ook echt enorm... Alle lieve berichtjes, ervaringen. Ik herken er ook zoveel. Soms ook best moeilijk om te lezen, maar dat helpt ook wel weer bij verwerking... Ik kan mijn ervaringen zelfs ook aangeven aan mensen die er nog middenin zitten...
Wat een leuk idee zo'n altaartje... ik hou 'm in gedachte... ik heb een hoekje op het dressoir waar ik mijn spulletjes bewaar van mijn paps... Misschien zet ik er ook wel een kaarsje bij ;).
Mijn cadeautje van de dag is dat (ik ben vandaag ook nog echt jarig) ik heel veel lieve berichtjes en telefoontjes krijg van mensen uit alle hoeken en ik me daardoor toch stiekem een beetje jarig voel... een vriendinnetje stond vanmorgen te zingen voor de deur met een mooie hortensia, en het cadeautje is dat de zon vandaag schijnt, stiekem denken dat mijn paps daarvoor heeft gezorgd ;) de vogeltjes fluiten, ik vanmorgen koffie op bed heb gekregen van mijn lieve meisje en vent en dat de dag nog niet voorbij is... Is dit cadeautjes tellen? werkt idd verhelderend... :lol: Dank je voor de tip!

Lieve groetjes van Carool

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Di 20 Mar 2012 21:10

Lieve Carool, als eerste van harte gefeliciteerd!!!!!! Dikke kus en knuff!

Dat is zeker kadootjes tellen!!! Ik hoop op zijn minst dat je vriendin kan zingen :D :D :D
Zo is de cirkel weer rond en dit weer een kadootje van de dag voor mij, dank je wel! Doet mij weer erg goed dat een ander zich ook beter voelt door mijn schrijven. Het zal soms zwaar zijn om ze te tellen maar wat voor mij werkt is ze bv op facebook te zetten en zo geef je het kadootje weer door...en krijg je leuke reacties. Of maak een soort dagboekje en aan de eind van de dag of s'morgens wat jouw net uitkomt en vul daar je kadootjes in.
Doe wat jij denkt dat goed voor je is.

liefs!

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Wo 21 Mar 2012 09:02

Thanx Meesje,
haha, ja ze zong prachtig, moest er een traan van laten.. :)
Ik zat idd aan een dagboekje te denken, zo kan je het bijhouden en ben je er heel bewust van...
Ik merk ook aan de reacties van dit forum dat je je steentje kunt bijdrage, dat vind ik wel heel bijzonder. ondanks dat het zo kort is geleden, toch een ander een hart onder de riem steken. Voelt goed.
Maak er een mooie dag van, het zonnetje schijnt alweer! wordt weer genieten...
X

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 26 Mar 2012 23:31

Gister eindelijk tijd gehad om naar een vriendin te gaan, die zilversmid is en die gaat een ashanger voor mij maken. Als ik dit heb dan kan ik het eindelijk beetje een plek geven. Als ze bijna klaar is dan ga met het as erheen en ga ik het samen met haar vullen en sluiten. Ik had eerst zoiets van: ach doe jij maar. Maar even later toch zoiets " nee wil er bij zijn".

Ik red het redelijk momenteel maar merk wel erg dat ik nog steeds best emotioneel ben en mij dus druk kan maken om dingen die helemaal niet echt belangrijk zijn of al uitgesproken zijn en ik hier al aan werk. en dan toch nog een week later mee zitten. Dat is iets wat ik normaal nooit zo erg had. Ik moet opnieuw leren loslaten en dat vind ik erg moeilijk. Zeker op zakelijk vlak, werk. Terwijl ik daar juist heel goed alles op zij kan zetten en nu had ik even een onverwachts gesprekje, alles meteen opgelost en toch, dat viel bij mij niet echt lekker. Terwijl er vrij weinig aan de hand is. Raar vind ik dat. Hopelijk gaat dit nog afzakken en kan ik er straks weer wat beter tegen.

Ik vroeg mij af of er meer zijn met dit soort dingen: dus dingen die op zich wel belangrijk zijn maar meteen op te lossen zijn en toch blijf je er mee zitten. Waar je normaal helemaal niet meer aan dacht vanaf het moment dat het opgelost was.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 28 Mar 2012 23:39

Als je in een rouwproces zit, lopen de dingen anders dan je van jezelf verwacht.
Dingen die je vroeger enorm belangrijk vond, die interesseren je niet meer.
En zaken die niet belangrijk zijn, daar maak je nu een heel punt van.
Het hoort bij het proces. Laat het gebeuren. Het is heel normaal.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Vr 30 Mar 2012 12:56

Ik weet het wel...maar toch... zeker op het werk, merk ik dat ik heftiger reageer en heb ook aan de leidinggevende kort uitgelegd over het waarom, omdat zij in die periode nog niet op onze afdeling werkte en mijn voorgeschiedenis niet kent.
Alleen ik heb er zelf erg veel moeite mee, vooral het feit dat ik mijzelf zo niet ken en daardoor dingen erger worden dan dat ze zijn. Ik geef het wel aan bij mensen zodat ze iets weten en eventueel soort van rekening met mij kunnen houden.
Ik denk zelf dat ik teveel hooi op mijn vork neem en pak nu ook de rustmomenten. Het is erg rustig op het werk en als ik de kans krijg om eerder weg te mogen dan neem ik die ook. En dat wordt niet door iedereen in dank afgenomen en dat vind ik erg moeilijk nu want ik wil het ook niet als excuus gebruiken. Ik neem niet apart vrij maar er worden mensen naar huis gestuurd, die willen, omdat het TE rustig is. Het is geen excuus maar die rust en vrijheid heb ik gewoon hard nodig. Juist als het straks weer enorm druk wordt. Ik probeer " go with the flow" maar is moeilijk. Het is wel fijn dat het herkenbaar is. Dat ik niet de enige ben.

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Vr 30 Mar 2012 17:05

Je bent niet alleen, ik zit er ook middenin. Zit al twee maanden thuis omdat het me allemaal teveel is geworden.
(ziekte en overlijden van mijn vader een verbouwing van zes maanden en mijn werk die gaat centraliseren...)
Mijn figuurlijke emmer is letterlijk overgelopen...
Zo met mezelf bezig nu om alles op de rit te krijgen, mijn lijf zegt ook gewoon letterlijk stop!
Wat zit lichaam en geest dan toch verschrikkelijk met elkaar verbonden.
Het heeft tijd nodig, daar ben ik ook wel achter, een mens moet niet tegelijkertijd teveel over zich heen krijgen...
Ik weet voor mezelf dat het ook wel weer goed gaat komen, tijd heelt alle wonden zeggen ze dan, en dat zal ook best wel...
Ik herken de kreet go with the flow, and that's the only way to do it...
Sterkte meis...

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Zo 01 Apr 2012 19:24

Dat is ( hoe krom het ook klinkt) fijn om te horen. Soms praat ik met mensen en die zeggen ook:" dit hoort er echt bij".
Het lullige is dat we een 0 uren contract hebben , werk er weliswaar al twee jaar daar niet van en op zich niet echt bang dat ik ontslagen wordt. Maar toch ergens he...nieuwe leidinggevende die niet alles weten ( is ook lastig met zoveel mensen) en ook zelf nog veel moeten leren.
Mijn emmer was al overlopen. En heb ook de rust genomen en voel mij ook beter. Stukken beter dan in 2011. Dat zeker. Ineens is de knop omgedraaid bij mij, ik was het zat.

Zo, heb je helemaal gelijk in. Heb vorig jaar ook van alles gehad. Maar ik denk dan ook wel weer....wauw wat kan ik veel hebben. Het is nu puur dat ik boos wordt om mijn eigen reacties. Ergens ben ik veranderd. En dat vind ik moeilijk. Normaal ging ik naar huis en dacht totaal niet meer aan mijn werk. Nu ben ik al vanaf donderdag 11 uur thuis en maak mij nog steeds druk om iets simpels. En hoef pas morgenmiddag weer. Moet zeggen het zakt wel af en heb een paar collega's waar ik goed mee kan praten, ook van mijn leefttijd of ietstjes ouder. Meeste collega's zijn erg jong ( gemiddelde leefttijd is 21 en ik ben 37) en snappen het niet. En dat botst momenteel geloof ik.
Maar...door het overlijden van ma...heb ik het schrijven ontdekt, dagboek bijgehouden. En doe zelfs een cursus. Ik wilde dat eerst niet omdat ma zelfs een studie schrijven volgde, wilde niet dat mensen dachten " oh ze wil op dr moeder lijken". En nu is het echt mijn beslissing en heb in 2 dagen al 3 opdrachten gemaakt en dat waren in totaal 18 a4tjes hahaha.
Maar dat is heerlijk! Ik kan alles erin kwijt. Ik denk dat het schrijven mij enorm gaat helpen.

Dank jullie wel voor je lieve ondersteunende woorden! We zijn sterker dan dat wij denken....we komen er wel!

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Ma 02 Apr 2012 13:33

Vanmorgen ook weer een gesprek gehad met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en een burn-out kent. Een en al herkenning, en dat is wel heel prettig om te horen dan ja... Ik denk ook wel dat het te maken heeft met ouder worden, en daarmee de levenswijsheden die je in elke fase van je leven hebt en krijgt. Ik ben ook 37 en merk dat ik ook nu door wat ik heb meegemaakt anders in het leven sta, maar dat is niet per definitie verkeerd, je moet er denk ik vrede mee krijgen dat je nou eenmaal bent wie je bent, wordt wie je wordt, jezelf accepteren is het moeilijkste wat er is denk ik... Maar het gaat denk ik wel beter als je dat kan. Ik ben er nog lang niet. Ik ga een mindfull training beginnen over twee weken, ik sta open om overal mee te dealen om beter in mijn vel te gaan zitten. Gelukkig kan ik ook nog steeds heel blij zijn met fluitende vogeltjes, zonnetje dat schijnt, de kleine gelukmakertjes... "de cadeautjes van het leven" :wink:
Knuffels van mij

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Di 03 Apr 2012 21:28

JUIST!!
"de cadeautjes van het leven" :wink:
Daar gaan we voor toch!
Knuff terug!

Ja ik weet wel zeker dat het met ouder worden te maken heeft alleen nu komt even wat heftiger binnen. Deze week heb ik een goeie week, tot nu toe! Onze evenementen beginnen weer aankomend weekend en dan heb ik zoveel afleiding dat ik fysiek op maandag helemaal kapot ben maar mentaal weer helemaal op 0 staat en alles weer aan kan en daar heb ik echt weer zin in, de winterstop is voorbij en de komende 6 maanden wordt super vermoeiend, ik ga enorm verlangen naar mijn bank op de zaterdagavond maar dat komt aan het einde van het seizoen weer. Heb er zin in!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Di 03 Apr 2012 22:29

Goed te lezen dat je weer zin hebt in het nieuwe seizoen.
Ik hoop dat het een geweldige evenementenseizoen voor je wordt.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Di 10 Apr 2012 21:17

Dat zal wel een enorme uitlaatklep zijn! Fijn hoor!
Ik ben ook net begonnen met een naaicursus, nu beide kinderen naar school en ik meer tijd voor mezelf!
Wat mooi dat je zelf een ashanger gaat ontwerpen met je vriendin. ik ben ook erg blij met de mijne, draag ik toch mijn moeder dicht bij me...
De paasdagen hebben we ook weer gehad, nu komen de verjaardagen er weer aan, mijn zoontje, ik, mijn zussen en vader.
Dan hobbelen we weer maar een eindje aan.. ;-)

Liefs Sonjas

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 19 Apr 2012 17:03

Wat een aparte dag ineens. Sta ik in mijn pauze rond 12 uur even bij de drogist, ruik ik ineens het luchtje dat mijn moeder jaren op had! dat is een aparte ervaring. Blijkt dat het luchtje weer even in de handel is. En iemand spoot het vlak naast mij even rond...ik had het even niet meer. Even later toch maar 2 flesjes gekocht als "tastbare" herinnering. Jeetje wat een impact kan zoiets hebben, de herinneringen die naar boven komen wauw! Nu ik thuis ben, kom ik pas weer tot rust en besef ik mij dat het eigenlijk een mooi iets is. Maar ik ben de hele middag behoorlijk van de leg geweest.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Do 19 Apr 2012 21:27

Dat is nou echt geluk hebben.
Op precies het goede moment de drogist binnenlopen, waar ze heel toevallig dat parfum hebben en iemand die het net uitprobeert.
Alsof je moeder je een teken wou geven, hoe je haar weer makkelijker tastbaar kunt maken.
Wat een geluk, ik ben zo blij voor je.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 19 Apr 2012 21:41

Het idiote is, ik ben er van de week al vaker geweest zijn onze buren naast mijn werk.
En de flesjes stonden in een schap precies voor de toonbank. Je leunt als het ware tegen het schapje als je wil betalen.
Net wat je zegt Liddy:
Ik bedacht voor mijzelf vanavond: "Hmm, volgens mij, werd ma er gek van, dat ik als een kip zonder kop die winkel in en uit ren en liet de 2 dames even het test flesje spuiten en ik was meteen van de rel."

Ik realiseerde mij ook dat dat stukje maar heel kort duurde. Maar het was slow motion voor mij op dat moment. Echt heel bizar. Ik liep de winkel uit en mijn collega's hadden meteen door dat er iets was, blijkbaar was het overduidelijk te zien. Ik kan niet anders uitleggen dan dat het insloeg als een bom! Ik heb nog even met collega's gesproken en toen besloten om de laatste 2 te kopen. Tja de rest van de middag, ah gut, zelfs de jonge stoere jongens van rond de 20/21 hadden het te doen met mij. Kreeg alleen maar knuffels van ze. Zo lief!! Waren er een paar bij, toen ik de winkel uitkwam, dus ze hadden alles gehoord. Maar inmiddels ben ik thuis en soort van tot rust gekomen en heb ik weekend. kan ik het in mijn tijd laten bezinken.

Ps: lees nu ineens jouw zin goed: "Alsof je moeder je een teken wou geven, hoe je haar weer makkelijker tastbaar kunt maken" ( joehoe Meesje, wakker worden!!!!!) Volgens mij is het nog niet helmaal tot mij door gedrongen. En jawel Liddy, dank je wel hahahaha...kwartje rolt heel langzaam.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Vr 20 Apr 2012 10:00

Wat mooi om zo te lezen!
Ik ben ook weleens iemand tegen gekomen, vorige zomer nog, die dezelfde jurk aanhad als wij mijn moeder aangegeven hadden na het overlijden.
Toen was ik ook wel even van het padje af..
Zelf heb ik een witte doos met alle kaarten, foto's, kaarten met haar handschrift, een paar schoenen, sjaal, en nog wat dingetjes van mijn moeder.
Daar ben ik zo blij mee! Ik heb ook haar sokken meegenomen, die ik nu draag. Dat geeft me ook een fijn gevoel, het maakt het net allemaal wat tastbaarder..


Liefs Sonjas

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Vr 20 Apr 2012 11:05

Absoluut.

Ik heb praktisch alle kleding e.d van ma. Maar daar heb ik erg weinig mee. Ik heb genoeg maar die geur zo...heb gisteravond wel wat rond gespoten, heb 2 flesjes. En dat gaf mij wel een erg prettig gevoel van " aan mama's rok hangen". Brings back a lot of memories....


Terug naar “Alvleesklierkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten