Melanoom ???

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
femke
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008 23:25

Melanoom ???

Berichtdoor femke » Zo 27 Feb 2011 20:36

Hallo allemaal

Ik ben een jonge vrouw van 28 jaar jong
Sinds een dag of 3 heb ik erge last van jeuk op mijn rug
Ik kon het niet goed zien wat er zat ik voelde alleen een verdikking
Mijn lichaam heeft erg veel moedervlekken waaronder ook enkele rode moedervlekken

Maar die op mijn rug is dus dikker geworden, en heb er heb een foto van laten maken door mijn man

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet en of deze moedervlek een reden is om naar de huisarts te gaan.
Hij jeukt en eromheen is het een schilverig gevoel beetje schraal om het zo maar te noemen

Zo ziet hij eruit
Afbeelding

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Melanoom ???

Berichtdoor stoffeltje » Zo 27 Feb 2011 23:01

hoi femke,
het beste is het even aan de huisarts te laten zien.
het is altijd een rede om langs te gaan,beter een keer teveel dan te weinig.
niet van het ergste uitgaan gelijk,het kunnen meerdere dingen zijn.
er niet teveel aanzitten.
vragen en klachten opschrijven en meenemen.
dit ivm. het snelle vergeten als je bij de arts zit.
heel veel sterkte!
stoffeltje :wink:

Mei
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2010 19:42

Re: Melanoom ???

Berichtdoor Mei » Ma 28 Feb 2011 20:13

Hallo Femke,

Het feit dat je hier schrijft geeft volgens mij aan dat je je zorgen maakt.
Mijn dermatoloog zegt altijd elk plekje waar jij je zorgen om maakt is een reden om er naar te laten kijken.
Meid laat het plekje even aan de huisarts zien hij kan je vast meer duidelijkheid geven.

heel veel sterkte

lisa38
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: Di 06 Jul 2010 19:38

Re: Melanoom ???

Berichtdoor lisa38 » Do 03 Mar 2011 14:44

hallo

Als je er geen goed gevoel bij hebt of je hebt twijfels, gelijk naar je huisarts of een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog. Als ik je advies mag geven liever een dermatoloog want deze zien vrij direct wel of het oke is of niet. Mijn huisarts heeft ook over 1 gekeken en pas na een aantal jaren later toen ik al onder controle was bij een dermatoloog na het weg halen van een melanoom zag ze deze gelijk. Ook deze was een melanoom.
Niet elke moedervlek die er raar uit ziet hoeft een melanoom te zijn maar hoe eerder het weg gehaalt is hoe beter de overlevingskansen.

Succes en kijken kost niks toch :P

lisa

lisa38
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: Di 06 Jul 2010 19:38

Re: Melanoom ???

Berichtdoor lisa38 » Do 03 Mar 2011 14:46

hai

ik heb nog ff goed naar je foto gekeken, ik vind hem er onrustig uit zien (maar ik ben geen dokter natuurlijk 8) )

graag hoor ik van je

mvgr lisa

riekam
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Do 27 Jan 2011 15:46

Re: Melanoom ???

Berichtdoor riekam » Do 03 Mar 2011 22:46

Hoi,

Alle goede adviezen zijn al geplaatst, dus die van mij is overbodig. Maar.....................laat het ajb nakijken !

Groet en succes, Riekam

avboles
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 23 Mar 2011 17:38

Re: Melanoom ???

Berichtdoor avboles » Wo 23 Mar 2011 17:43

Hey!

had paar maanden geleden ook last van jeuk aan een vlekje. was ook niet superenthousiast om meteen een afspraak te maken, maar na wat opzoekingen te hebben gedaan op het internet, toch besloten om te gaan.
Mijn dermatoloog heeft geen seconde getwijfeld om het weg te snijden, omdat hij het verdacht vond dat ze jeukte.
maand later had ik het verdict: Het was een melanoom... en blijkbaar had ik het al een tijdje. Doordat ik die afspraak heb gemaakt en ze heb laten wegsnijden, heb ik wel het ergste vermeden...
Wil je hiermee geen schrik aanjagen, maar 15 min bij de dokter kan een groot verschil maken!!

Succes ermee !
Groetjes,
Anne

Els71
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2011 11:46

Re: Melanoom ???

Berichtdoor Els71 » Wo 23 Nov 2011 11:50

Langsgaan bij de dermatoloog en het vlekje eventueel preventief laten verwijderen is niets vergeleken met de behandeling later als het echt om melanoom blijkt te gaan.

Langsgaan dus!


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten