Huidkanker met gebruik van Aldara creme

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
Diane
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 23 Apr 2009 13:03

Huidkanker met gebruik van Aldara creme

Berichtdoor Diane » Do 23 Apr 2009 13:24

Hallo,

Bij mij , ik was toen nog 39 jaar jong, is in Januari huidkanker geconstateerd.
Ik had 3 plekken, alles aan de rechterkant van mijn lijf.
1 op mijn bovenarm, deze is weggesneden , 1 op mijn hand deze was klein en is weggebrand en 1 op mijn borst.
Degene op mijn borst moest ik gaan behandelen met Aldara creme 6 weken lang 5 dagen per week smeren.
In deze periode heb ik mij erg rot gevoeld door alle bijwerkingen, en het onbegrip wat ik heb meegemaakt van heel veel mensen om mij heen.
(Ach het is maar huidkanker ,ze snijden het eruit en het is weg) Was het maar zo makkelijk !
Ik zou graag in contact willen komen met mensen die in dezelfde situatie zitten als ik, en er over wilen praten.

Diane

Rihanna
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009 18:35

Re: Huidkanker met gebruik van Aldara creme

Berichtdoor Rihanna » Vr 25 Sep 2009 18:52

Hallo Diane
5 jaar geleden hebben ze een vlek weggesneden, want toen bestond Aldara nog niet (zegt de dokter) (Op een plaats waar de zon nooit schijnt) Ondertussen hebben ze al 2 keer een vlek bevrozen, (in de buurt) die blijven weg als het in de beginfase is, maar zo'n vlek valt niet altijd op en soms is het dan al te laat, na 1 jaar. Ik ben nu een week bezig met Aldara, (weer een vlek) voor basaalcelcardinoom, dat is het proces voor het huidkanker wordt zegt de dokter. Maar ik merk geen verschil, geen jeuk of rode huid. Ik ben nu 45

Yolanda
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009 22:22

Re: Huidkanker met gebruik van Aldara creme

Berichtdoor Yolanda » Za 26 Sep 2009 23:21

Hallo Rihanna,

Ik heb geen ervaring met Aldara creme, maar wel met een basaalcelcarcinoom. En dat is echt geen voorstadium van huidkanker, maar is huidkanker!
Toen ik een paar maanden geleden bij de dermatoloog kwam met een raar uitziend plekje, dacht hij dat het een basaalcelcarcinoom was en heeft het bevroren. Na een aantal weken bleek het geen resultaat te hebben gehad en was het zelfs groter geworden. Na een biopt, bleek het om een plaveiselcelcarcinoom te gaan.
Het blijkt dus, dat een dermatoloog (die tegenwoordig zo vaak huidkanker ziet) het zelfs moeilijk vindt om een diagnose te stellen.
Ik wil hier eigenlijk alleen maar mee zeggen, dat als het gezwelletje niet reageert op deze creme, je niet te lang moet wachten met nader onderzoek.

Sterkte en laat je nog weten hoe het verder met je gaat?

Groetjes, Yolanda.


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten