basaalcelcarcinoom

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
pechvogel
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 29 Mar 2007 13:26

basaalcelcarcinoom

Berichtdoor pechvogel » Do 29 Mar 2007 13:41

Wie schrijft mij zijn ervaringen?
Vijf jaar geleden kreeg mijn man een plekje op zijn schedel, nadat hij zijn hoofd flink had gestoten. De huid bleef rood zien en de huisarts schreef een zalfje voor om de huid sterker te maken. Het plekje genas en na drie jaar ging het een beetje open er kwam een korstje op ging weer dicht enz. De dermatoloog zei dat het om een schimmelinfectie ging en schreef een kuurtje en zalf voor. Maar het ging niet weg, het werd juist groter en er kwam nog een plek naast. Mijn man stond erop om een biopt eruit te laten nemen, dat vond de dermatoloog overdreven Maar toch gedaan en wat bleek: allebei de plekken waren een basaalcelcarcinoom. Uiteindelijk heeft mijn man een zware operatie moeten ondergaan, waarbij ze tot op de schedel moesten snijden om alle kwaadaardige weefsel te verwijderen en hebben ze een rotatieflap gemaakt. Dit is anderhalf jaar geleden gebeurd. Nu zagen we twee maanden geleden weer twee plekken en ja hoor, weer allebei basaalcelcarcinomen. Terwijl er altijd wordt beweerd dat basaalcelcarcinomen de minst gevaarlijke vorm van huidkanker is. Voor de zekerheid hebben ze in het ziekenhuis een ct scan van zijn hoofd gemaakt en nu zijn er ook verdachte plekken in de schedel gevonden. Wie kan ons hierover meer vertellen, of dit te opereren is en hoeveel kans hij maakt. Mijn man denkt dat het einde verhaal is nu het blijkbaar in zijn lichaam aan het verdergroeien is. Hij is ten einde raad. Wie weet hierover meer? Iedereen heeft het altijd over het gevaar van melanomen, maar dit klinkt toch ook redelijk dramatisch!!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 29 Mar 2007 20:20

Hoi,

Wellicht krijg je nog een reactie van iemand die ook die vorm heeft.
Veel grotere ziekenhuizen hebben speciaal voor kanker informatiecentra, waar je met allerlei vragen over kanker terecht kunt.
Zij kunnen je helpen bij je zoektocht.
Wie weet kennen zij iemand, met deze vorm van kanker, die met jullie wil praten.
Heel veel succes.

Liddy

Rihanna
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 25 Sep 2009 18:35

Re: basaalcelcarcinoom

Berichtdoor Rihanna » Vr 25 Sep 2009 19:00

Ik ben wel benieuwd hoe dit verder is afgelopen, ik ben nu bezig met Aldara creme, maar als ze te diep zitten helpt het niet meer.


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten