Moeder met melanoom

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
Ratje

Moeder met melanoom

Berichtdoor Ratje » Ma 28 Feb 2005 21:24

Dit is de eerste keer dat ik een bericht plaats op een forum. Dit doe ik omdat ik het gevoel heb dat mijn moeder niet voldoende geinformeerd wordt over haar ziekte. Ik probeer hierbij wat meer informatie in te winnen van lotgenoten/mensen met verstand van haar ziekte.

Van de zomer is er bij mijn moeder (65 jaar oud) een behoorlijke melanoom verwijderd van haar rug. De cellen waren kwaadaardig, een operatie volgde. Hierbij zijn haar lymfeklieren in de rug en linkeroksel verwijderd. In januari trof ze een bultje aan, onder haar linker sleutelbeen. Een aantal puncties volgden (en een ct-scan) en hieruit bleek dat de cellen wederom kwaadaardig waren. Weer een operatie volgde en er zijn toen 23 lymfeklieren in hals en nek verwijderd. Nu, een maand later, ontdekt mijn moeder wederom een bult, op dezelfde plaats. Wederom moet deze worden verwijderd. Ze kreeg te horen dat er bij een punctie wel eens iets mis kan gaan. Dat wisten we niet van te voren. Haar angst groeit. Er zijn geen uitzaaiingen gevonden in haar organen, maar het blijft een zeer onzekere situatie. Wellicht moet ze ook bestraald worden.

Ik vraag me momenteel af:
- heeft bestraling zin?
- zijn er meer nauwkeurige scanmogelijkheden?
- wat zijn de beste controlemogelijkheden?

Ik hoop op een reactie en dank hier bij voorbaat heel hartelijk voor.
Rachel

Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten