ineens een melanoom.....

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
kroberti
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 25 Feb 2010 21:04
Locatie: assen

ineens een melanoom.....

Berichtdoor kroberti » Ma 29 Mar 2010 11:41

Tja en daar zit je dan......je leest alle verhalen en denk dan bij je eigen, wat is iedereen toch nog positief na het horen van zulke berichten/uitslagen!!!
Knap hoor. Ik zelf heb het er best wel moeilijk mee. Volgende week krijg ik uitslag van het weg halen van het littekenweefsel en de dag er voor heb ik een afspraak bij de dermatoloog, deze gaat de rest van mijn moedervlekken bekijken en daar foto's van maken. Wat er verder gaat gebeuren weet ik niet, maar de onzekerheid wint het helaas wel van me! het vlekje die bij mij is weggehaald zag er normaal uit. Geen dikke of een raar model, maar gewoon een zwart vlekje.....nou daar heb ik er dus nog veel meer van!!!! Niet van die vlekken die je als voorbeeld kan bekijken op internet, maar gewone ronde vlekjes!
Ook lees ik steeds over schildwachtklier onderzoeken. Ik heb mijn hele leven al last van opgezette klieren in mijn keel en nek.......en nu voel ik er ook weer een aantal!!!! Tja niks aan de hand, want dat heb ik altijd al gehad, maar ik word er wel helemaal gek van!!! Gewoon nog maar weer even geduld hebben!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ineens een melanoom.....

Berichtdoor liddy » Ma 29 Mar 2010 12:44

Tja, ik probeer door positieve gedachten de negatieve weg te houden.
Ook ik was totaal overdonderd toen we te horen kregen dat mijn man longkanker had en terminaal was.
Dat heeft echt wel even geduurd voordat ik wist hoe hier me om te gaan.
Echter je moet iets. Hij was echt niet gelijk de volgende dag heel ziek.
Je zag het niet aan hem, hij hoestte veel en had weinig energie.
Dus het was ook moeilijk te geloven dat hij zo ziek was. En toch moet je er iets mee.
Toen ik te horen kreeg dat ik kanker had, drong het in het eerste gesprek niet eens door.
Kennelijk kon ik het niet verstaan omdat het veel te moeilijk was.
Pas in de tweede gesprek daagde het en vroeg ik me af waarom ik.
Ook al was ik vroeg bij, toch kwam de klap hard aan.
Huilen, me geen raad weten, hoe vertel ik het de familie en het op het werk ...
Kortom als ik over niet hangen in negatieve gevoelens praat, dan zeg ik dat uit eigen ervaring.
Ik heb zelf ervaren dat dat niet helpt en wat wel helpt is toch proberen iets te doen, iets positief.
Hopelijk kun je het zo een beetje beter plaatsen.

kroberti
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 25 Feb 2010 21:04
Locatie: assen

Re: ineens een melanoom.....

Berichtdoor kroberti » Di 30 Mar 2010 20:01

Hoi Lidy,

Je hebt volkomen gelijk hoor en ik ben van nature ook wel een heel positief persoon.
Gister me zelf ook weer even duidlijk gemaakt dat het helaas niet anders is en misschien valt het allemaal wel mee.
Volgende week twee gesprekken met oncoloog en dermatoloog, dus die moeten we eerst maar eens afwachten. En ik moet zeggen voelde me gelijk een stuk beter. Ben weer lekker actief bezig geweest en een hele gezellige avond met mijn onwettige echtgenoot gehad, dus het positieve komt er al weer aan!!!
En ik denk dat iedereen die te horen krijgt, dat hij of zij kanker heeft ook in een dip raakt, want zo iets gebeurt op een afstandje en niet bij jou!!! Maar helaas zo werk dat niet helemaal.

Knap van je dat je na twee nare berichten toch zo positief kan blijven!!!!

Groetjes katja

kroberti
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 25 Feb 2010 21:04
Locatie: assen

Re: ineens een melanoom.....

Berichtdoor kroberti » Do 15 Apr 2010 11:57

Hallo,

6 april bij de dermatoloog geweest en die heeft mijn hele lichaam nagekeken op verdachte plekjes. Gelukkig zat er niet verdachts bij.
Op mijn borst zit nog een moedervlek die wel heel donker was en daar is dan toch maar een foto van gemaakt en over drie maanden moeten we weer terug komen om te controleren of er veranderingen zijn. Maar daar moest ik me geen zorgen over maken. Nou dat doe ik dan ook maar niet.....ook al is dat wel moeilijk vind ik hoor, maar doe mijn best.

7 april heb ik de uitslag gekregen van het litteken weefsel en dat was helemaal schoon!!!!
Nou dat is dan wel een hele opluchting hoor.

Nu kun je in iedergeval weer verder. wat ik dan wel bijzonder vind is dat je emotioneel toch wel een beetje gevoelig bent, want dat ben ik notmaal gesproken helemaal niet. Maar nu me dit is overkomen sta je weer even met beide benen op de grond en denk je er weer eens goed over na wat je met je leven aan het doen bent. Ik ben/was een zware roker en nu ben ik sinds maandag gestopt daar mee......jemig echt heel erg moeilijk!!! Maar ik wil en moet stoppen van me zelf, want je maakt je zelf kapot er mee!!!

Nou dit is weer een of anders samen hangend verhaal, maar wil het toch van me af schrijven....

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ineens een melanoom.....

Berichtdoor liddy » Do 15 Apr 2010 13:31

Wat een geweldige uitslag voor je.
Toppie.
Natuurlijk is het een goed idee om te stoppen met roken.
Besef wel dat het extra moeilijk nu je nog niet verwerkt hebt wat er allemaal op je af is gekomen.
Wat geef jezelf cadeau als je na één week nog niet gerookt hebt?

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: ineens een melanoom.....

Berichtdoor stoffeltje » Do 15 Apr 2010 18:12

wat een goede uitslag van harte,
stoppen met roken idd erg moeilijk maar de moeite waard!
stoffel.. :wink:

Mei
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2010 19:42

Re: ineens een melanoom.....

Berichtdoor Mei » Za 17 Apr 2010 19:20

Hallo Kroberti,

Wat fijn dat alles goed is!!
Positief blijven en je geen zorgen maken valt niet altijd mee hoor.
Wat super knap dat je gestopt bent met roken.
Succes ermee.

Groetjes


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten