koninginnedag van pa

Dit forum is bedoeld om positiieve verhalen te psten. Verhalen waardoor een glimlach op je gezicht komt en je even je zorgen vergeet. Denk aan:
kwajongens streken, grappen die uitgehaald zijn, leuke avonturen, positieve belevenissen bij hun ziekte, fijne herinneringen, positieve belevenissen in deze voor ons toch donkere dagen
r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

koninginnedag van pa

Berichtdoor r.landouw » Do 05 Nov 2009 13:08

werk in de Sarphatistraat/Frederiksplein.
leuke levendige buurt.
staat al een hele tijd in de hal (gelijkvloers) een moderne kopieermachine. stuk.
loopt tegen koninginnedag.
vraag langs m'n neus weg aan het hoofd technische dienst wat er gaat gebeuren met de machine.
vaag antwoord.
"kunnen we dat apparaat niet verkopen op koninginnedag? vast wel belangstelling voor."
antwoord is wantrouwend negatief.
"Landouw, ik waarschuw je alvast. geen gekke dingen. ik ken jou zo langzamerhand. ik hou je scherp in de gaten.
je bent er toe in staat"
"wat nou? vragen staat toch vrij? ik vind dit helemaal geen gek idee van mij"
"ja ja, maar toch. nogmaals geen gekke dingen!"
ieder gaat zijns weegs.
toevallig moet ik overwerken om stukken in orde te maken voor de volgende dag.
maak alvast ruimte in de garderobe kamer.
voor koninginnedag moet ik weer overwerken.
hoe bestaat het, he? zoveel gelukkig toeval?
rij het kopieerapparaat naar de garderobe kamer.
verberg dat ding achter kledij en allerhande textiel.
de eerstvolgende werkdag na koninginnedag geagiteerd hoofd van de technische dienst.
apparaat verdwenen.
"Landouw, heb jij dat ding soms toch verkocht? ik heb je nog zo gewaarschuwd."
naar eer en geweten geantwoord: "van verkoop weet ik niets. moet u niet bij mij zijn"
uiteindelijk toch gevonden.
zucht van verlichting.
wantrouwen niet geweken. "volgens mij een geintje van jou. echt een practical joke van Landouw."
even terzijde: natuurlijk zijn veel pogingen in het werk gesteld om mij er tussen te nemen.
"niet op reageren, Lena"
dat was, is en zal de klacht wel blijven: "er is bij jou geen lol aan. je reageert gewoon niet"

Terug naar “De kracht van het positief denken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten