mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en nier

Partners van patiënten beleven de ziekte weer heel anders. De kans om alleen achter te moeten blijven is reëel. Gelukkig genezen veel kankerpatiënten, maar toch. Je zou zo graag eens met andere partners willen overleggen. Hoe komen zij door deze moeilijke periode heen? Op dit forum kan dat! (per juli 2009)
suzanne1978
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 06 Nov 2011 20:25

mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en nier

Berichtdoor suzanne1978 » Zo 06 Nov 2011 21:45

Hallo,
In 2010 kregen mijn vriend en ik een (van de vele) shocks te verwerken. Er werd een sarcoom van 3 kilo ontdekt in zijn buik. Die zomer volgden bestraling en in september 2010 een zware operatie om het te verwijderen.
Vreselijk veel spanningen. De operatie is hij door gekomen, maar sindsdien heeft hij 2 stoma's. In de maanden daarop kregen veel voor onze kiezen...door infecties was ik mijn vriend toen al bijna kwijtgeraakt.
In december kregen we een mokerslag te verwerken....uitzaaiingen in de longen en in een van zijn nieren. Genezen van deze vorm is niet meer mogelijk.
Toch hebben we nog chemo achter ons liggen, opnieuw met verschillende kritieke momenten. Een zeer zware periode, maar alleen bedoeld om tijd te rekken .
Op dit moment is het weer even rust. Mijn vriend is zelfstandige en heeft weer wat werk opgepakt. Een geschenk voor ons allebei! Even weer normaal voelen....ook genieten we intens van dingen die we samen doen.
Natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn, we knallen soms flink door alle stress maar wij passen goed bij elkaar en hebben al zoveel overwonnen. Dit jaar 12 jaar samen!
Mensen zeggen weleens of schrijven op een kaart dat het een gevecht is of sterkte met de strijd. Maar inmiddels denk ik, hoe kun je vechten als niet kunt winnen?
Wij staan heel anders in het leven dan onze vrienden.
Het is steeds weer een balans zoeken....

Als iemand zich herkent in mijn verhaal hoor ik graag van je. Soms is het fijn even je "ei" kwijt te kunnen.

Groeten suzanne

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en

Berichtdoor liddy » Wo 09 Nov 2011 23:01

Poef, dat is een heel verhaal. Kanker kent hele grillige kanten.
Sommige vrienden begrijpen jullie niet meer, sommige vrienden durven niet eens langs te komen, andere proberen jullie te begrijpen, echter jullie wereld ligt zo mijlenver van hun bed, dat ze niet weten hoe te reageren.
Richt je op die weinige mensen die er willen zijn voor jullie. Laat de andere gaan, zonde van je energie om er tijd in te steken.
En ja, dan wordt je wereld heel klein, maar bestaat dan wel mensen waar je iets aan hebt.
Leef bij de dag, kijk niet te ver vooruit, want zoals je al gemerkt hebt, loopt het toch altijd weer anders.
Zorg voor een goed contact met de huisarts, die kan heel veel betekenen voor jullie. Al is het maar voor uitleg, of luisteren naar jullie verhaal.

aapjeaapje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 29 Jul 2012 22:36

Re: mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en

Berichtdoor aapjeaapje » Di 28 Aug 2012 21:43

Hallo suzanne,
Mijn man is 37 jaar en bij hem is er in okt. 2010 weke delen kanker ontdekt.
Inmiddels heeft mijn man een tumor ter grote van 19 cm. en uitzaaiingen in long en lever.
Jouw verhaal is heel erg herkenbaar en ik ben al enige tijd op internet zoekende naar personen die ongeveer de zelfde leeftijd hebben en in de zelfde situatie zitten.
Weet niet hoe het nu met jou en je vriend gaat maar zou graag contact met je willen leggen.

Sjoukje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 24 Sep 2012 07:15

Re: mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en

Berichtdoor Sjoukje » Ma 24 Sep 2012 13:25

Hoi Suzanne,
Mijn man is 40 en heeft darmkanker, vorige week hebben ze een plekje op de longen ontdekt, nu 3 weken afwachten wat het plekje gaat doen. Over drie weken een nieuwe CT-SCAN mijn man is ook zelfstandige.
We zijn 17 jaar getrouwd en hebben twee zoons. Het laatste jaar was erg stressvol, ik heb gemerkt dat deze situatie heel wat met me doet. Ik ben ook op zoek naar leeftijdgenoten in een zelfde soort situatie. Hopelijk kunnen we elkaar wat steun bieden.

paquita1
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 26 Sep 2012 13:09

Re: mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en

Berichtdoor paquita1 » Wo 26 Sep 2012 13:30

Bij mijn man hebben ze verleden jaar oktober kanker in de galwegen geconstateerd, dit is inoperabel. Ook ik ben op zoek, 43 jaar naar lotgenoten om ervaringen te wisselen wat dit allemaal met je doet!

Wij hebben inmiddels ook een jaar van ups en downs achter de rug en ik merk dat het nu bij mij wel zijn tol begint te eisen. Het is emotioneel ontzettend zwaar pfff.

Gr Paquita

leopoldina
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Di 14 Jan 2014 09:04

Re: mijn vriend 36 jr sacroom met uitzaaiingen in longen en

Berichtdoor leopoldina » Zo 19 Jan 2014 08:12

Hallo allemaal,
ik ben 57 en mijn man heeft darmkanker met uitzaaiengen in de longen. Hij is ontslagen uit ziekenhuis en is nu thuis lanzaam aan het doodgaan. Hij wil geen behandeling. Ik vind het zo zwaar, dat duurt nu 2 maanden en ik begrijp niet hoe iemand dit kan redden en uitstaan één jaar lang. Ik wordt zelf ziek en gestoord van. Als ik de schuldige kon vinden voor dit zou ik hem met plezier afmaken. Ik ben zo boos maar er is niemand om boos op te zijn.
Lieve Suzanne, ik wens je sterkte en nog vele mooie momenten met je man.


Terug naar “Partners van patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten