Moeder heeft kanker

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
sil31
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 01 Dec 2012 22:08

Moeder heeft kanker

Berichtdoor sil31 » Za 01 Dec 2012 23:08

Afgelopen week was een vreselijke week!
Mijn moeder (57 jaar) is al 4 maanden thuis met vreselijke rugpijn, onderzoeken/echo´s etc allemaal gehad....uitslag een ontsteking hier heeft ze medicatie voor gehad en ging het iets beter toen weer een bacterie weer medicatie ging weer even goed tot ze weer pijn kreeg in haar rug. Later kreeg ze ook last onder haar borst (zelf had ze het gevoel of haar BH bandje te strak zat) 10 kilo afgevallen door misselijkheid, mijn moeder heeft ook galstenen.
Pijn bleef dus weer een echo....daar was iets op te zien en uitslag is kanker in haar maag in het beginstadium, dit kreeg mijn vader afgelopen maandag telefonisch te horen........met goede moed naar het ziekenhuis op dinsdag waar we totaal ander nieuws kregen. (waar de mis communicatie is geweest mijn vader/bellende arts geen idee)
er is nog verder onderzoek geweest en daar kwam later uit dat buiten haar maag een tumor (kwaadaardig) zit omringd door bloedvaten en niet operatief te verwijderen is.
Levensverwachting in het slechtste geval (als chemo niet aanslaat en er uitzaaingen zijn) max 2 jaar.

Nu vraag ik me alleen af hoe heet de kanker die mijn moeder heeft, je leest over zoveel soorten kanker. Mijn vader noemt het maagkanker maar zoals de arts zei is het daarnaartoe uitgezaaid en niet zo zeer het probleem omdat het in beginstadium is en als dat het enige was dan was dat operatief verwijderd.
Het probleem is de tumor die daar buiten zit, deze kan nu alleen met chemo behandeld worden en hopen dat ie kleiner wordt.
Ik kan me namelijk niet herinneren dat de arts een naam genoemd heeft (woensdag krijgt mijn moeder te horen welke chemo ze krijgt en wanneer er gestart gaat worden dus kan het dan ook wel vragen hoor maar ik zit er nu mee, iedereen vraagt hoe heet het dan.....ik dacht zelf alvleesklierkanker maar twijffel daar nu aan omdat mijn vader het bij maagkanker houdt.)

Als ik verhalen over alvleesklierkanker lees dan lees ik dat die mensen 6/9 maanden als levensverwachting hebben, dus dan denk ik weer dat mijn moeder (levensverwachting ligt hoger) dat niet heeft en dat mijn vader toch gelijk heeft.
Zijn er soms ook tumorren waar geen naam voor is? gewoon tumor buiten de maag.

Iemand enig idee wat meer zit buiten de maag? ik weet zeker dat het niet haar lever, darm, nieren zijn.....deze zijn in uitstekende staat.

Mijn moeder heeft dus voornamelijk pijn in haar rug, en onder haar borst (daar zal dan de tumor zitten). Ze heeft nu goede pijnstillers en nergens last van.

(de vader van mijn moeder is op 80 jarige leeftijd overleden aan maagkanker)

Ik ben benieuwd waar jullie aan denken bij haar symptomen.

Natasja rijsdijk
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 11 Jan 2013 23:40

Re: Moeder heeft kanker

Berichtdoor Natasja rijsdijk » Vr 11 Jan 2013 23:54

Hey daar ben 32 jaar en had ook veel last van mijn onderug en van mijn nieren ook. En bij mij is ook maagkanker vastgesteld. Ze kunnen het ook niet opereren krijg nu ondertussen al bijna 1 jaar chemo en ben relatief goed in orde mij geven de dokters nog vijf jaar


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten