kastje voor chemokuur

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
Rexa
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 07 Aug 2006 09:30
Locatie: Frankrijk

kastje voor chemokuur

Berichtdoor Rexa » Do 17 Aug 2006 15:22

Hallo,

Bij mijn vader (83 jaar) is een "kastje" geplaatst onder de huid om later de chemo toe te kunnen dienen. Het zou een kleine ingreep zijn, maar de chirurg maakte een fout en raakte de longen. De long kwam los van de wand en mijn vader kreeg bijna geen lucht meer. Weer met spoed naar de operatiekamer. Daar werd de long weer door een vacuumzuiger op de plaats gebracht. Er werd een drain aangebracht en dat ging ook 2 keer fout. De 3e keer werd het goed geplaatst. Wat een geklungel!

Mijn vader heeft 8 dagen in het ziekenhuis gelegen voor iets wat normaal binnen een paar uur 'gepiept' is. Hij is verder verzwakt. Maak me zorgen over de 1e chemo volgende week.

Heeft iemand al eerder gehoord van deze problemen bij het plaatsen van een kastje? Dit gebeurt misschien alleen in Frankrijk?

Door dit voorval heeft mijn vader gezegd nooit meer naar een ziekenhuis te willen. Met nooit meer bedoelt hij ook nooit meer! Ik hoop maar dat de chemokuur van 6 maanden zonder complicaties plaatsvindt.


Bezorgde Rexa :(

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 17 Aug 2006 17:32

Iedere operatie is een risico. Er kunnen altijd complicaties optreden, in ieder ziekenhuis. Maar bij jullie is het wel even erg mis gegaan. Wat een pech zeg. En inderdaad, wat een geklungel eigenlijk ook!
En dat terwijl je vader zo vol moed was en zo sterk. Ik hoop zo dat hij hier geestelijk weer bovenop komt. Zulke tegenslagen kun je echt niet hebben. Zeker nu niet, terwijl hij emotioneel en lichamelijk juist zo sterk mogelijk zou moeten zijn nu.

ik ga heel erg voor jullie duimen dat de 1e chemo 'gewoon' goed zal gaan en dat hij er weinig last van zal ondervinden.

heel veel sterkte... ik hoop dat je je vader weet op te peppen!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten