Beenamputatie bij sarcoom

Een forum voor diverse soorten sarcomen.
Jordy
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 02 Okt 2017 10:08

Beenamputatie bij sarcoom

Berichtdoor Jordy » Di 03 Apr 2018 20:47

Ik zou graag met iemand in contact komen die ervaring heeft met een (boven) beenamputatie door een sarcoom.

Februari 2017 is een grote sarcoom uit m’n rechter bovenbeen verwijderd met twee grote spieren en een knieband. Na een lange revalidatie loop ik weer, zij het met stabiliteit problemen.
Nu lijkt het erop dat er een nieuwe tumor boven m’n knie is gevonden en de optie van amputatie lijkt daarmee een stuk dichterbij gekomen. Natuurlijk zit ik met veel vragen.

Kan jij mij van meer informatie geven? Reageer of stuur me alsjeblieft even een berichtje.

Bedankt.

Wish
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 11 Mar 2018 22:04

Re: Beenamputatie bij sarcoom

Berichtdoor Wish » Vr 13 Apr 2018 16:49

Beste Jordy,

Spijtig genoeg voor jou heb ik geen ervaring met beenamputaties.
Bij mijn zoon van 15 werd in oktober 2017 ook een grote synoviosarcoom vastgesteld. Na enkele chemosessies werd deze in januari operatief verwijderd. Ook bij hem werden veel spieren (alle adductoren) weggenomen samen met een zenuw voor de heupspier. Verder werd er preventief een heupprothese geplaatst. Momenteel is hij nog bezig met een reeks van 30 bestralingen en daarna hopen we te kunnen starten met de revalidatie.
Zou u ons wat meer kunnen vertellen over uw revalidatie (duurtijd, soort revalidatie, pijn?...) Het blijft voor ons heel onduidelijk of, hoe en wanneer mijn zoon weer zou kunnen stappen...

Voor de rest wensen wij u heel veel sterkte en hopelijk is er toch nog een andere oplossing voor u dan een amputatie.

Groetjes,
Wish

Jordy
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Ma 02 Okt 2017 10:08

Re: Beenamputatie bij sarcoom

Berichtdoor Jordy » Di 17 Apr 2018 21:51

Hoi Wish,

Wat een verschrikkelijk verhaal, ik hoop van harte dat je zoon spoedig mag beginnen met revalideren.

Ik ben vandaag thuis gekomen van m'n operatie. Mijn been is niet geamputeerd, de recidief kon verwijderd worden. Natuurlijk is dit oncologisch minder zeker en mocht het toch weer terug komen is er geen andere optie.

Ik zal je m'n verhaal en contactgegevens toesturen in een persoonlijk bericht.

Gr. Jordy


Terug naar “Sarcomen (diverse soorten)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten