Mijn moeder heeft vorm van LMS wie kan mij meer vertellen?

Een forum voor diverse soorten sarcomen.
Kat
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008 21:38

Mijn moeder heeft vorm van LMS wie kan mij meer vertellen?

Berichtdoor Kat » Za 15 Mar 2008 21:48

Hallo, mijn moeder woont in Amerika. In 2006 kreeg zij klachten en heeft ze een MRI Scan gehad waarop een groot gezwel in de buikholte was te zien. Dit is middels een operatie verwijderd en het bleek om weke delen kanker te gaan in de spierweefsels. In september heeft zij weer een scan gehad en er zitten nu uitzaaingen in de lever.

Ik heb begrepen dat ze het zoiezo niet kunnen genezen maar ze verwachten wel het tien jaar te kunnen onderdrukken. Ik heb echter op internet gelezen dat wanneer het eenmaal uitgezaaid is de kans vrij groot is dat het op andere plaatsen ook opduikt. Is er iemand die me daar meer over kan vertellen?

Daarnaast loop ik er tegen aan dat mijn moeder nog steeds in een soort ontkenning zit. Ze is helemaal in to ayurveda en volgt in een centrum behandelingen en eet alleen nog maar ayurvedisch.

Godzijdank heb ik haar zover gekregen dat ze vorige week weer een MRI heeft laten doen. Ze was er van overtuigd dat het weg was of in ieder geval verminderd. Dat was dus niet het geval het is inmiddels weer iets erger geworden.

De artsen hebben gesproken over twee type behandelingen een plaatselijke bestraling of een plaatselijke chomtherapie middels injecties.

In de VS zijn beide behandelingen nog niet officieel erkend waardoor de verzekering moeilijk doe over vergoeding. Weet iemand of deze behandelingen in Nederland worden gedaan, en hoe ver men in Nederland is met deze zeldzame vorm van kanker?

Hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

Gr. R

Mont
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 10 Aug 2009 21:52

Re: Mijn moeder heeft vorm van LMS wie kan mij meer vertellen?

Berichtdoor Mont » Di 18 Aug 2009 14:25

Hoe is het nu met je moeder?

In nederland wordt dit vaak in Universitaire centra behandeld, Rotterdam, Leiden, Amsterdam, Groningen en Nijmegen. Er wordt nog veel onderzoek gedaan naar medicatie. Yondelis heeft sinds september 2007 een Europese registratie. Is ook in Nederland verkrijgbaar, maar voor deze indicatie (nog) niet in Amerika. Veel informatie is te vinden via internet.

Groeten,

Geert

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft vorm van LMS wie kan mij meer vertellen?

Berichtdoor stoffeltje » Di 18 Aug 2009 18:40

hallo kat,
wat een ellende allemaal.
1 van de fase"s is idd de ontkenning hiervan.
ga hier niet te hard tegen in!
over manier van leven met een dieet van ayurveda heb ik niets kunnen vinden dat het kanker kan genezen .
een gezonde voeding is voor iedereen aan te raden.

goed van je dat je haar nog een mri. scan kon laten maken.
uitzaaingen zijn idd. moeilijker.
zeker naar de lever.

moeilijk voor je moeder om te beslissen of chemo of plaatselijke bestraling.
zeker voor je moeder omdat ze nog in de ontkennings fase zit.

probeer wat afleiding met haar te vinden,zodat haar gedachten niet constant om kanker draaien
stel duidelijke vragen aan de artsen,ook waar die behandelingen in nl. ms. gedaan zouden worden.
je kan ook info bij zh. zelf vragen.

hou jezelf ook haaks,
groetjes stoffel :wink:


Terug naar “Sarcomen (diverse soorten)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten