liposarcoom in de borstholte

Een forum voor diverse soorten sarcomen.
uschi49

liposarcoom in de borstholte

Berichtdoor uschi49 » Zo 25 Feb 2007 01:29

Is er iemand die bekent is met een liposarcoom in de borstholte. Bij mijn man is een vrij gote tumor verwijderd, samen met zijn rechter long en de lymfevaten. Dit schijnt een zeer zeldzame vorm te zijn. In onze woonplaats is er geen enkele arts die hier raad mee weet en we worden van het kastje naar de muur gestuurd. Behandeling is niet mogelijk ivm de andere long, ruggegraat en het hart. Op chemo reageert deze tumor niet. Nu is het voor ons afwachten tot de tumor terug komt, want niet alle cellen zijn verwijderd. Gelukkig is hij langzaam groeiend, maar toch, je loopt wel met een tijdbom in je lijf. Het enige wat er op dit moment gedaan wordt en kan worden gedaan is de ct-scan in.
Kan mij iemand hier iets meer over vertellen?

Uschi

stefan21

liposarcoom

Berichtdoor stefan21 » Do 12 Apr 2007 03:20

hallo met stefan.
ik ben en jongen van 21 jaar .
en heb op me 19e de diagnose kanker gehad[liposarcoom]
ik hat een thumor ook bij me long 6 kilo
deze is vorigjaar verwijdert in het leids universitair ziekenhuis,
mij werd ook verteld dat deze soort thumor wijnig voor komt.
ik ben nu zelf een ander halfjaar verder, en ben er zonder gemo of radio therapie vanaf gekomen.
ik ben er naar eigen zeggen goed vanaf gekomen .
ik ben heel optimisties geweetst in dit proces,
ik ben blijven geloven dat het goed komt, en dat doe ik nu nog.
ik kan begrijpen als geen ander dat deze ziekte erg veel van je vraagt,
maar ik bleef geloven dat ik dit overleef . vaak als je over deze verschrikkelijke ziekte hoort , is het angst wat je hoord met de vraag hoel loopt dit af, deze vraag stelde ik me zelf dan ook niet .
maar de vraag wat gaan we er aan doen, optimistme hield me op de been , de confrentatie met deze ziekte vergeetje nooit , en zal ook wel in je leven de rodedraat zijn van mij leven. maar ik ben wel van persoon verandert en kijk veel mooier tegen het leven en elkdag is een geschenk .
kijk ik zou zo nu nog 100 zinnen kunnen bedenken daarom ben ik ook gaan dichten . maar ik kan mij ervaring en belefenis net het type liposarcoom niet duidenlijk maken in een mailtje, mede om het fijt dat het een soort is die niet veel voor komt.
maar ik zou graag met mensen in contact komen die ervaringen hier in willen delen.
ik wil dan ook graag mijn contact gegevens door geven

stefan_meulendijk15@hotmail.com
0642689559.

vriendelijke groeten stefan meulendijk


Terug naar “Sarcomen (diverse soorten)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten