voor stadium baarmoederhalskanker

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
patricia29

voor stadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor patricia29 » Ma 16 Feb 2004 23:22

Hallo ik ben patricia ben 29 jaar,en ze hebben bij mij in april 2002 pap3 ontdekt.Heb een laser behandeling gehad maar die heeft niet aangeslagen ben toen in nov 2002 geopereerd ze hebben een kegeltje wegehaald.Heb nu eingelijk de zelfde klachten als toen maar durf niet naar het ziekenhuis tegaan bang voor de waarheid,bang dat het is terug gekomen,Kent iemand dat of heeft iemand dat ook megemaakt dat het is terug gekomen? :? Zou het graat willen weten al was het niet voor me zelf maar voor mijn dochter van 9.Groetjes van patricia

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 21 Mei 2004 14:07

hallo patricia,
in maart hebben ze bij mij een pap 4 ondekt en ook met laser behandeld incl een vijfde van mijn baarmoedermond verwijderd ze zeiden dat het nu weg was, ik moet in juli weer naar het ziekenhuis voor controle. ben hier zeer bang voor wil nog graag kinderen ben pas 25. ben ook bang om dus opnieuw een uitslag te krijgen maar het is wel beter als er iets is kunnen ze nog veel doen. vooral als je eroptijd bij bent.
ik raad aan om altijd naar de de controles te gaan en vooral als je ergens last van hebt. ik heb nog wel een vraag aan je: wat voor een klachten heb je?
groeten nicole

Gast

Re: voor stadium baarmoederhalskanker

Berichtdoor Gast » Za 31 Jul 2004 12:47

patricia29 schreef:Hallo ik ben patricia ben 29 jaar,en ze hebben bij mij in april 2002 pap3 ontdekt.Heb een laser behandeling gehad maar die heeft niet aangeslagen ben toen in nov 2002 geopereerd ze hebben een kegeltje wegehaald.Heb nu eingelijk de zelfde klachten als toen maar durf niet naar het ziekenhuis tegaan bang voor de waarheid,bang dat het is terug gekomen,Kent iemand dat of heeft iemand dat ook megemaakt dat het is terug gekomen? :? Zou het graat willen weten al was het niet voor me zelf maar voor mijn dochter van 9.Groetjes van patricia
[hoicolor=red][/colorhoipatricia
ze hebben bij mij pap4 bijna 5 ontdekt en ben ook pas 34
morgen moet ik naar het ziekenhuis om geopereerd te gaan worden
Ze halen bij mij ook een kegeltje weg.
Doet het erg veel pijn,zou je mij daarover willen schrijven,je kunt me ook een mailtje sturen naar:petra_willem@planet.nl
Alvast bedankt.Groetjes petra

Daytje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 23 Feb 2005 21:26
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Daytje » Ma 28 Feb 2005 08:59

Hoi patricia,

Als eerste wil ik jou en de dames die al geantwoord hebben veel sterkte toewensen.

Bij mij is op 20 december 2004 pap5 ontdekt, daarna hebben ze gelijk een bioptie genomen.
Op 5 januari 2005 een kegel weggehaald, en dat is onderzocht.
Nu blijkt het dat het verder was gegroeit dan dat ze dachten en moet ik chemo + operatie en een mogelijke bestralings kuur ondergaan.

Ik ben blij dat ze het ontdekt hebben want ze kunnen nu tegen de uitzaaiingen gaan behandelen.

mijn advies voor jou is:
Ga naar die controle!!! al is het niet terug gekomen je hebt dan wel de zekerheid dat alles in orde is. en dan kun je weer met een gerust gevoel verder.

als je nog iets wilt vragen kun je ook een mailtje sturen naar
aj_van_tessel@hotmail.com

Groetjes Anna (Daytje)
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

margreet32
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2005 07:36
Locatie: oosthem
Contact:

Berichtdoor margreet32 » Zo 06 Mar 2005 07:07

ik heb vorige week uitslag gekregen van de biopsie
ze hebben wel cellen weggenomen (onrustige) blijkt nog een groot gebied nog te zitten ze konden niet alles wegkrijgen
nu moet ik in juni weer trugkomen voor nieuw uitstrijkje en als die cellen weer vermeerderd hebben mag ik onder het mes :( dit geeft mij een erg onrustig gevoel slaap er slecht door bah bah zijn er meer die dit hebben? :cry: word gewoon leven met spanningen

rommeltje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:52
Locatie: Tilburg
Contact:

Weer stress en onzekerheid

Berichtdoor rommeltje » Wo 07 Jun 2006 13:01

Hallo allemaal.

Ik ben 39 jaar en heb 11 jaar geleden een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad en ben behandeld door conisatie. 5 jaar lang onder controle gestaan en toen was het goed. Nu ineens heb ik een forse bloeding gehad tussen mijn menstruaties door. Ik heb ook al een aantal weken pijn bij het vrijen en ik ben heel bang dat het weer niet goed zit. Vandaag bij de huisarts geweest die me doorverwees naar de gyneacoloog. Ik moet er volgende week naar toe, de huisarts heeft zelf gebeld omdat hij niet wilde dat ik te lang moest wachten. Ik zit weer gruwelijk in de stress en sluit me aan bij de vraag van Patricia, bij wie is het weer teruggekomen? En Patricia, ga naar de dokter, het is doodeng, ik weet het, maar ik weet nog liever waar ik aan toe ben dan in de onzekerheid blijven. Sterkte!

tobje
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 19:11

Berichtdoor tobje » Ma 03 Jul 2006 13:03

hallo lieve allemaal,

ook ik heb eind 2005 voorstadium baarmoederhalskanker gehad.
schrok me ook helemaal dood, 30, nietsvermoedend eerste uitsrtijkje en het was pap3B cinIII en zat op een heel groot gebied. blegh.
in januari behandeld met laser (verschrikkelijk vond ik dat!)
na 3 maanden terug voor controle, en in april gehoord dat het weer pap1 was.

blij!

maar... sinds 2 weken om de paar dagen heftige bloeding, ook na vrijen. pijn in buik, maar kan van beetje zorgen maken komen?

tuurlijk ik moet naar de dok maar ik heb net de deur daar al platgelopen omdat ik 'aan de andere kant' bloedde, waarvoor ik allerlei medicatie heb gehad en dat gaat nu beter (behalve de ontlasting)

patricia: ik maak me dus om precies dezelfde symptomen en ook een beetje een gelijk verleden zorgen.

ben je al bij de gyn geweest, en heb je nieuws?

ik hoop dat alles goed is.


even van je afschrijven bij 'lotgenoten' is fijn..

dank als je dit hebt gelezen.

tobje.

rommeltje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:52
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor rommeltje » Ma 03 Jul 2006 20:11

Hallo Tobje,

We hebben een rustig forum uitgezocht, het bericht voor het mijne dateert van maart 2005. Had ik niet gezien toen ik mijn bericht plaatste. Ik was blij dat ik een forum had gevonden.
Ik heb inmiddels de uitslag gehad en was helaas Pap 3a. Vorige week dus weer een colposcopie en een biopsie gehad. Het was gelukkig beperkt tot 1 gebiedje wat ze hebben geprobeerd in zijn geheel weg te nemen met de biopsie. Volgende week donderdag krijg ik de uitslag daarvan.
Wel is me de vraag gesteld of mijn moeder toen ze zwanger was van mij DES gebruikt had. Dat zou de vorm van de baarmoedermond (plat) moeten verklaren en ook de afwijkende uitstrijkjes zouden daarmee te maken kunnen hebben.
Mijn moeder heeft het nu uitgezocht en heeft in die periode wel medicijnen gehad, vermoedelijk DES omdat dat in die tijd standaard was. Dit heb ik ook nog maar even doorgegeven aan de poly van de gyn. Ik hoor nog wel of dat nog nadere gevolgen heeft.

Je moet inderdaad wel naar de dokter gaan al is het eng. Ik ben blij dat ik gegaan ben want met die bloedingen maakte ik me verschrikkelijk zorgen dat het al erger was dan wat het achteraf blijkt te zijn.
Ik wens je veel sterkte en laat even weten als je wat meer weet. Ik zal voor je duimen.

Liefs Rommeltje.

tobje
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 19:11

Berichtdoor tobje » Di 04 Jul 2006 12:20

hi rommetje,

rustig forum inderdaad maar fijn er over te kunnen praten!

jij pap3a nu??
:cry: nou zeg wat vervelend!!!!!!!!

wat een gedonder is dat he met de 'pappen' ik vind het maar niks..

ik denk de hele tijd, ach ik heb nét gehoord dat het pap1 was dus dat bloed is gewoon weet ik veel van hard werken ofzo.

nu 'al' 2 dagen niet gebloed dus dan vergeet ik de dokter ook weer. ..

maargoed ik ga wel.. denk ik



wanneer heb jij bioptie?
en kunnen ze op die manier het gebiedje zo weg halen?????

dat bmhk gelieerd kon zijn aan des, dat wist ik helemaal niet!

ik vind het sowieso stom dat wij terwijl we nog jong zijn iets weten van dit soort enge onderwerpen!

ik wens je veel succes bij de gyn...

liefs van tobje.

rommeltje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:52
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor rommeltje » Di 04 Jul 2006 21:59

Hi Tobje,

Ik ben blij voor je dat de bloeding weer gestopt is, wat dat is helemaal een gedoe. Ik heb de biopsie al gehad en de 13e hoor ik of alles weer is weggehaald.

Wat je zegt is helemaal waar, het is al erg als je wat ouder bent om dan met dit soort dingen geconfronteerd te worden, maar op mijn 28e had ik de eerste keer al te pakken. En dat terwijl mijn huisarts een uitstrijkje eigenlijk maar onzin vond. Maar omdat ik er zo op aandrong heeft ie het toen toch maar gedaan.

Zo zie je maar weer, zelfs artsen zitten er wel eens naast.
Als je moed hebt verzameld om een afspraak te maken dan laat het maar weten. Als ik je kan bijstaan met berichtjes dan doe ik dat (ik ben alleen wel volgende week met vakantie voor een weekje).
Ik had daar ook behoefte aan vandaar dak op dit forum terecht kwam.

Die bloedingen kunnen idd door meerdere dingen veroorzaakt worden, maar helaas hebben we daar zelf te weinig verstand van, dus toch maar naar de doc of gyn.

Nou sterkte in elk geval.

Liefs
Rommeltje

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Wo 05 Jul 2006 13:36

Hallo dames,
ook ik zit met een Pap3b uitslag van afgelopen maart. Heb meteen de dag daarop een colposcopie en lisexcisie gehad. Ik had last van bloedverlies na het vrijen en als ik ontlasting moest krijgen kreeg ik ook wat vaginaal bloedverlies. In septeber had ik bij de controle-uitstrijk nog Pap1 maar achteraf bleek ook die uitstrijk al niet goed beoordeeld.
Nu heb ik na de lisexcisie eindelijk geen bloedverlies meer na het vrijen. Lijkt een goed teken. Morgen moet ik voor de eerste controle-uitstrijk naar het ZH. Ben best nerveus want je hoort toch regelmatig dat t nog niet goed is. Ik vraag me af wat ik wil als ik bv nu Pap2 heb. Bij Pap3 wil ik mijn baarmoeder laten verwijderen want ik heb 3 kinderen en veel klachten bij de menstruatie. Wat zou Pap2 betekenen als je net een lis hebt ondergaan? Dat de boel herstellende is of dat er toch nog iets is blijven zitten? Vervelend die onwetendheid.
Jullie zitten in hetzelfde schuitje hè? Zo blijven we een tijd in de moelen zitten, bah.
Nou, veel sterkte, ik houd jullie op de hoogte.
Liefs, Bersi

rommeltje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:52
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor rommeltje » Wo 05 Jul 2006 18:27

Hoi Bersie,

Ik wil je in elk geval even heel veel sterkte wensen morgen, en vraag vooral alles waar je twijfels over hebt. Ik kreeg eerst namelijk een inwendige echo (na bloedverlies) voordat ik een uitstrijkje kreeg. Alles was goed en de verwachting was dat ik dus ook een normaal uitstrijkje zou hebben. Toen ik doorvroeg wat de "ergste" uitslag dan nog kon zijn kreeg ik het antwoord Pap 3a of b maar dat verwachtte de gyn helemaal niet. Wel dus. Als ik niks had nagevraagd was ik uitgegaan dat het goed was en was ik helemaal geschrokken.

Anyway, ik heb geleerd om maar gewoon door te vragen en vooral te laten blijken dat ik onzeker ben, bang ben.

Liefs Romy.

tobje
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 19:11

Berichtdoor tobje » Vr 07 Jul 2006 03:10

heej lieve bersi en rommeltje,

het tijdstip waarop ik schrijf zegt al wel iets over hoe ik me voel:

in de stress.
ik snap niet waarom ik 'door de pil heen' bloed terwijl ik weinig stress heb, behalve hard werken en dát ik bloed.
...maar bloeden begon uiteraard eerder dan stressen..

nu weer; blegh morgen dagje weg 'geen tijd voor dokter' ga maandag wel als niet over is.

bersi, wat was de uitslag?????
alles 'okee"???

al die aanhalingstekens,,,,, sorry maar ik lees/hoor/merk gewoon zoveel dat er soms verkeerd beoordeeld wordt; dat er wel de juiste (of juist foute) symptomen zijn maar niet de juiste diagnose!

rommeltje, wat lief dat je mee leeft!

gek eigenlijk, wij vrouwen praten via internet intiem, letterlijk en figuurlijk, en wij hebben steun aan elkaar terwijl we elkaat waarschijnlijk nooit zullen kennen in het echt.
het doet gewoon heel wat met je, die voorstadia/pap2-3-4-en;
het is heel fijn dat te delen met de (weinige) mensen (in je omgevingd) die daarover (willen) praten.

dank daarvoor.

en nu slapen met ventilator en zonder denken..

liefs!

tobje

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Vr 07 Jul 2006 12:48

Hai Tobje,
lees net je bericht en vind t heel naar voor je. ga vanavond even verder reageren en kennis maken met je. heel veel sterkte alvast. Leef echt met je mee.
Liefs, Monique

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Vr 07 Jul 2006 19:35

Hoi Tobje,
heb je die pil eigenlijk al lang(die soort)? En heb je nooit eerder last van tussentijds bloedverlies gehad bij die pil? Is het na het vrijen en een beetje of heeft het daarmee niets te maken. Of heb je 'gewoon' enige dagen bloedverlies? Vertel er eens iets meer over?
Ik heb ook tussentijds bloedverlies gehad toen ik tijdelijk de pil weer gebruikte maar ik kon duidelijk het verschil zien wat door de pil kwam en wat niet. Had nl ook steeds vaker contactbloedingen.
Het is inderdaad best moeilijk allemaal hoor! Mijn gynaecoloog zei dat ik van die CIN111 nooit bloedverlies kon hebben na het vrijen. Hij zei dat het waarschijnlijk door het spiraal kwam. Spiraal is toen verwijderd en bijna tegelijkertijd hielden de contactbloedingen op maar ik was inmiddels ook behandeld en ik kon duidelijk zien dat die contactbloedinkjes steeds minder erg werden. Was al voor het spiraal eruit ging. Andere gynaecoloog zei ook dat het van spiraal kwam maar toch was dat niet waar, de wond was gewoon genezen en het had dus wel degelijk gebloed.
Je eigen waarnemingen zijn vaak de juiste denk ik zo.
Denk jij nu dat de Pap1 uitslag niet klopt? Waar is het gedaan als ik vragen mag? Ik had ook dat een uitslag niet klopte maar denk dat het vaker uitzondering is dan regel.
Nou, ik hoop dat je eruit komt, zelf of met hulp van huisarts maar zorg in elk geval dat je er zelf een duidelijke reden voor vindt.
Ik heb de uitslag nog niet gehad, krijg het 25 juli. Vind het ook eng hoor! Stel, ik heb nu Pap3a ipv 3b zoals in maart. Blijkt dus dat het niet volledig is weggehaald. Toch moet ik dan weer 3 maanden wachten op het volgende uitstrijkje, geeft mij ook geen rustig gevoel dan. Maar de protocollen zijn zo dus je verandert er niets aan. Er is bij mij trouwens ook een groot gebied behandeld, dat zag ze wel, bah, eng idee hoor, net als bij jou.
Zeg, ik wnes je veel sterkte, hoop dat je nu beter slaapt vannacht.
Doeidoei, Monique

rommeltje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:52
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor rommeltje » Vr 07 Jul 2006 23:29

Hey Tobje,

Gaat het weer een beetje? Hopelijk heeft het mailtje van monique je al goed gedaan. Balen dat de bloedingen weer begonnen zijn. Heb je vandaag nog gebeld met de huisarts of zo? Wel doen he, anders blijf je in de stress zitten.
Ik slik al erg lang dezelfde pil (Marvelon) en bij mij kwam de bloeding "uit de lucht vallen". Nooit kinderen gehad, geen spiraaltje gehad en al jaren met pil regelmatige cyclus. Dus geen aanwijzing voor zomaar spontaan een bloeding. Ik was ook de pil niet vergeten of ziek geweest. Vandaar dat mijn huisarts snel een afspraak regelde. En mijn gevoel klopte dus, het was niet goed. Ik heb wel schrik voor de uitslag van de biopsie donderdag. En als die Cin 1 is moet ik een half jaar wachten voor een uitstrijkje om te weten of alles weggenomen is. Ook dat is protocol heb ik begrepen. Erg lastig, maar ja het is niet anders.
Het is net als monique zegt, je eigen waarnemingen zijn het beste!
Ik baal ervan dat ik volgende week de uitslag krijg op vakantie. Dan kan ik niet naar dit forum....
Tobje, slaap lekker en niet teveel tobben vannacht!

Liefs Romy.

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Vr 07 Jul 2006 23:44

Hoi Rommel,
zo, dus die protocollen zijn ook overal verschillend, blijkt. Nah, vind ik ook maar vreemd hoor. Bij ons moet je 2x pap1 scoren na een behandeling met maar 3 maanden ertussen, pas dan ga je weer naar een half jaar uitstrijkvrij. Waar ben jij onder behandeling?
Slaap lekker,
Monique

tobje
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 19:11

Berichtdoor tobje » Ma 10 Jul 2006 14:09

hallo lieve bersi en rommeltje,

dank voor de fijne berichten!!!! :)
fijn om er over te kunnen praten met lotgenotes he!
ik zal even jullie vragen beantwoorden:

ik slik als pil minulet, al bijna de helft van mijn leven.. (ben 30)
de bloedingen waren een hele dag of 2, de afgelopen 2 weken denk ik. echt veel bloed, beetje donker. niet echt 'ongesteld-bloed'.
ook bij het vrijen, vooral erna.
ik heb nooit eerder 'door de pil heen gebloed' behalve toen ik een aantal keren echt enorme stress had.
ik stress nu veeeeel minder; sinds het weekend ook geen bloed meer, ook niet bij vrijen waar ik wel beetje bang voor wat!!!
dus dan denk ik maar weer zo dat was gewoon even een 'foutje' van de natuur en ga ik niet naar de dokter. :roll:
ik slik wel vaak de pil dóór, omdat ik geen zin heb om omgesteld te zijn, zou dat (opeens) de reden kunnen zijn?????

ik ben onder behandeling in enschede, MST.
in dat ziekenhuis zelf heb ik weinig vertrouwen, veel foute verhalen gehoord en zelf ook zoiets meegemaakt, maar tot nu toe vind ik mijn gyn heel erg okee, hij is heel secuur en serieus.
ik zou na de laserbehandeling om de 3 maanden moeten terug komen een jaar lang dus vier keer in een jaar, dan om het jaar twee jaar lang, en dan elke vijf.
maar omdat ik in een keer van pap3b cinIII naar pap1 ben gegaan, mag ik over een jaar terug komen om mijn 2e pap1 proberen te scoren!

zo te horen verschillen de protocollen inderdaad. het lijkt erop dat jullie minder vaak terug moeten komen??
wie bepaalt dat eigenlijk?
bersi en rommeltje, waar worden jullie behandeld?

en wat belachelijk dat die pap 1 een pap3 bleek te zijn :x dat is echt onzettend stom.. grrrrr :evil:
of.. kan het ook zijn dat ze bij een uitstrijkje/biopite gewoon per ongeluk nou net een 'beter' deel van de cellen weg nemen? ?

dat vraag ik me af.
het zit niet overal, kunnen ze toch ook net een stukje pap1 pakken ipv pap3??

rommeltje, ik duim de 13e enorm voor je.
bersi, datzelfde doe ik voor jou de 25e!!!

ik leef met jullie mee en ik stuur al mijn 'pap1power' naar jullie in deze 15 dagen!!

go girls!!!!!!!!

liefs van tobje.

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Ma 10 Jul 2006 15:02

Hai Tobje,
gelukkig dat het bloedverlies nu gestopt is.
Als ik zo je klachten lees, dnek ik inderdaad dat het 'gewoon' cyclusproblemen zijn. Contactbloedingen zijn helderrood, hoopt zich ook niet op en wordt meestal niet donker of bruin van kleur. Baarmoederbloed daarentegen kan zich ophopen en langer blijven zitten in die ruimte en kan dan ook bruin of donker worden.
Weet natuurlijk niets zeker maar zo denk ik.
Kan best door het doorslikken komen ja, had je dat nu juist gedaan?
Kan me ook niet voorstellen dat je, normaal gezien, in 3 maanden tijd van 1 naar 3 of hoger zou gaan, tenzij er, zoals bij mij destijds, een fout is gemaakt.
Ik moet juist vaker dan jij op controle komen. Zelfs al scoor ik nu Pap1 dan moet ik weer over 3 maanden een uitstrijkje en dan weer een pap1 scoren om een half jaar weg te mogen blijven. Gelukkig is dat zo daar.
Ik ben in het UMC Radboud in Nijmegen.
Ik zou, als ik jou was, toch vragen om een uitstrijkje tussendoor als je maar 1 keer Pap1 hebt gescoord na de behandeling.
Zou er niet op vertrouwen om een jaar rond te lopen mocht er misschien een foutje gmaakt zijn maar dat komt misschien omdat het bij mij toen fout gegaan is hoor! Zou echt 2x bevestigd willen worden.
Die mw van het Radboud die het uitstrijkje bij mij deed vorige week legde het zo uit: Het gebied waar de cellen zich bevinden is nogal klein, een stukje op de rand, een stukje binnenwaarts en een stukje buiten de baarmoedermond. Je moet van al die stukjes wat cellen plukken. Bij elkaar heb je dan ong miljoen cellen en daar moeten afspiegelingen in zitten van alle soorten cellen die aanwezig zijn. Zij zei dat iedere uitslag de consequentie gaf die het nodig had. Bij Pap 1 tm 3a weer controle over 3 maanden en vanaf 3b meteen weer colposcopie en biopsie.
Met zo'n duidelijk protocol schijn je iedereen in dat net te kunnen vasthouden tot alles weer veilig is.
Ik heb die duidelijkheid ook echt nodig want anders word ik echt gek van onzekerheid.
Heb sinds het uitstrijkje trouwens ook weer enigzins bloedverlies na het vrijen, heel weinig maar toch...wijt het daar maar aan en hoop dat het weer verdwijnt.
Liefs en het beste,

Monique

tobje
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 19:11

Berichtdoor tobje » Do 13 Jul 2006 13:05

hee lieve bersi.

even snel berichtje want ik ga zo naar de dok: sinds vanmorgen toch weer bloed.
bah!
ik zou om de 3 maanden moeten terug komen maar omdat ik meteen een 1 scoorde mag ik over een jaar.
ik ga je raad opvolgen toch eerder een uitstijkje te laten maken, dat kan je toch gewoon aan je dokter vragen?

ik duim voor je volgende goede uitslag, en kom snel langer 'kletsen'

nu opschieten!
liefs
tobje.

rommeltje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:52
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor rommeltje » Za 22 Jul 2006 07:06

Hallo allemaal,

Ik zal een tijdje niet op dit forum komen. Mijn uitslag was goed. Maar mijn vriend is dinsdag opgenomen vanwege hernia-achtige klachten. Hij blijkt kanker te hebben met allerlei uitzaaiïngen. De primaire tumor is nog niet gevonden. De onderzoeken lopen, maar we moeten rekening houden met hele slechte scenario's. Ik ga dus een ander forum zoeken waar ik hiervoor meer steun kan vinden.

Het beste allemaal!
Liefs Romy.

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Za 22 Jul 2006 12:17

Hoi Romy,
nou meid, is heel erg voor jou en je vriend. Wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat je in een ander forum veel steun kunt krijgen. Kijk ook eens op het forum van het KWF. Zit ook goed in elkaar en zijn fijne mensen op te vinden.
Liefs, Monique

Bersi
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 05 Jul 2006 13:19
Locatie: ede

Berichtdoor Bersi » Di 25 Jul 2006 17:23

Hoi Tobje,
heb nu de uitslag van mijn 1e controle-uitstrijkje: Pap2.
Mevrouw zei dat het de 1e keer na behandeling vaker voorkomt dat het nog geen Pap1 is maar Pap2. Volgende keer (begin oktober) maar weer afwachten. je blijft voorlopig in de molen.
Groetjes, Bersi

tobje
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 09 Mei 2006 19:11

Berichtdoor tobje » Do 03 Aug 2006 22:11

hee lieve meiden,

rommeltje wat verschrikkelijk van je vriend, ik ben echt geschrokken. ik wens jullie heel veel sterkte en moed en geluk samen.. :cry:
ik ben wel erg blij dat jou uitslag goed was, dat is toch even een zorg minder.........

bersi.....pap2...... :? bah wat jammer, niet gewoon pap1!!! maar inderdaad het komt vaak, zo niet meestal voor, dat je niet meteen naar 1 gaat, daarom zeg ik ook jammer en niet verschrikkelijk: het komt ALLEMAAL wel goed. in oktober weer door de molen.. en anders maatregelen treffen!

ik heb je advies opgevolgd en eerder een afspraak gemaakt; mijn uitdaging voor de 2e pap1 staat nu ook voor in oktober.

de bloedingen zijn zo goed als over: de dokter heeft mij overtuigd: ik slik de pil nogal vaak door uit luiheid (... en omdat ik niet wil sexen terwijl ik ongesteld ben maar wel vaak wil sexen met mijn vriend :wink: ) en zij zei dat als je dat een aantal maanden achter elkaar doet (en in mijn geval was het wel een half jaar ahem) dat je lichaam gewoon 'dwars door de pil heen' gaat breken als het ware..

dus, dat viel weer mee.
tja, relativeren MOET juist als je in soms een zo eng hoekje zit he..

laten we elkaar op de hoogte houden!
sorry dat ik even een beetje kwijt was, het ging niet helemaal lekker.

nu weer wel- ongeveer.

veel liefs van tobje.

Maaike30
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 13 Sep 2006 17:46
Contact:

Berichtdoor Maaike30 » Za 16 Sep 2006 11:21

Hoi allemaal,

Graag wil ik ook even mijn verhaal doen.
In februari dit jaar heb ik een oproep gehad voor een uitstrijkje omdat ik in 2006 30 werd.
Na 4 weken kreeg ik de uitslag en het bleek een Pap 3a, behoorlijk schrikken natuurlijk. Geen idee van hoe en wat. Toen een colopscopie gehad en een biopt, dit bleek CIN 1. Advies, na een half jaar weer een uitstrijkje.
Inmiddels ook hiervan de uitslag gehad, Pap 3b. Afgelopen dinsdag weer colopscopie en 3 biopten uit verschillende kanten. Het gebied was namelijk behoorlijk groter dan een half jaar geleden.
Vanmorgen de uitslag van de biopten, eentje CIN 1, die andere CIN 3.
Echt K dus.
29 sept as dan lisexcisie en afwachten.

Ben nu veel verhalen van andere aan het lezen.

gr. Maaike


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten