22 jaar pap 4 p7 cin3

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Simone123
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 05 Okt 2015 17:21

22 jaar pap 4 p7 cin3

Berichtdoor Simone123 » Ma 05 Okt 2015 17:30

Hallo ik ben op zoek naar mensen die een soort gelijke situatie kennen als ik.

Ik ben momenteel 22 jaar en ik ben inmiddels dus gediagnosticeerd met pap 4 kopac p7 en cin 3.
Ik heb een kinderwens op korte termijn. (na dit al helemaal)
Dit is ook echt heel belangrijk voor mij. Alleen na dit alles begin ik wel bang te worden.
Volgende week word ik weer verwacht bij de gynaecoloog en dan gaan ze meer wegsnijden om daarvan weer de weefselranden te bekijken.

Ik hoor graag jullie ervaring!!

Liefs, Simone

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: 22 jaar pap 4 p7 cin3

Berichtdoor liddy » Ma 05 Okt 2015 20:54

Pap 4 Er zijn afwijkende cellen gevonden. Er is een grote kans dat u een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals nodig heeft. Die kans is ongeveer 90%.
Kopac P7 er is een voorstadium van kanker gevonden. Het gaat hier om cellen met kwaadaardige kenmerken die heel plaatselijk aanwezig zijn en niet uitgezaaid. De cellen zijn in de regel gemakkelijk en goed te genezen door simpelweg lokaal alle ontaarde cellen te verwijderen.
cin 3 er is sterk afwijkende opbouw van het weefsel gevonden, de kans dat het lichaam dit zelf kan doen verdwijnen is klein, vandaar altijd advies tot behandeling
Vaak is een conisatie of lisexcisie voldoende om de kwaadaardige cellen weg te halen.
In het geval dat een conisatie of lisexcisie niet voldoende resultaat oplevert, zou ik in verband met je kinderwens zou ik zeker vragen of een trachelectomie mogelijk is. Dit is een baarmoederbesparende operatie is in veel academische ziekenhuizen uitgevoerd wordt.
Je schrijft: "meer weghalen" mocht je hiermee bedoelen dat je al een conisatie of lisexcisie hebt gehad, dan zou ik voor de behandeling
bellen met de arts of de behandeling die ze voor ogen hebben je kinderwens wel mogelijk maakt.
Zorg dat je iemand regelt om je na de behandeling naar huis te brengen. Zelf autorijden, openbaar vervoer en fietsen zijn af te raden. Al is het alleen maar vanwege alle spanningen die behandelingen met zich meebrengen.
Ik begrijp dat ik je nu met wat onrust opzadel omtrent de behandeling. Ik zou het echter verschrikkelijk voor je/jullie vinden als je/jullie achteraf te horen krijgen dat een kinderwens door de komende behandeling niet meer mogelijk is.
Ook voor jou, probeer afleiding te zoeken.

Simone123
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 05 Okt 2015 17:21

Re: 22 jaar pap 4 p7 cin3

Berichtdoor Simone123 » Ma 05 Okt 2015 22:06

Hoi Liddy,

Fijn dat je nu al iets schrijft! Met meer weghalen bedoelde ik de lisexcisie, deze methode doen ze geloof ik ook omdat ik een kinderwens heb. Dan halen ze minder weg dan met zo'n conisatie.
Hiervoor zijn biopten weggehaald. De colposcopie gaf een hoopvol beeld, ze hadden hierna cin 1 verwacht ,ookal was dat dan tegenstrijdig met het uitstrijkje. Maar helaas.. ik ben benieuwd wat er word gevonden met dit weefselonderzoek. Ik hoop niet dat het nieuws nog slechter word. Ik zal mijzelf eens inlezen over de trachelectomie mocht deze nodig zijn!

Liefs , simone

Simone123
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 05 Okt 2015 17:21

Re: 22 jaar pap 4 p7 cin3

Berichtdoor Simone123 » Wo 14 Okt 2015 20:43

Hallo ik wilde graag mijn ervaring hier delen zodat lezers in de toekomst er misschien wat aan hebben.

Ik heb vandaag mijn lisexcisie gehad. Je krijgt van te voren 4 verdovingsspuitjes. Dat is het enige wat je gaat voelen. De verdovingsspuiten zijn helemaal niet pijnlijk.. pijn is vergelijkbaar als je een elastiekje op je hand laat 'petsen'. Dus niks om je verder druk over te maken.
Het is inmiddels 's avonds nu en ik ben uit eten geweest met mijn ouders en mijn vriend om de ellende te compenseren :lol:
Nu de verdoving is uit gewerkt voel ik ook niet veel... een beetje een menstruatie gevoel.
Het vervelendste gedeelte is nu weer aan bod om te wachten op de uitslag!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: 22 jaar pap 4 p7 cin3

Berichtdoor liddy » Do 15 Okt 2015 12:53

Fijn dat de behandeling je zo is mee gevallen.
Toch wil ik je aanraden het rustig aan te doen. Het is en blijft een behandeling die emotioneel beladen kan zijn.
Sterkte met het doorkomen van de wachttijd op de uitslag.

Simone123
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Ma 05 Okt 2015 17:21

Re: 22 jaar pap 4 p7 cin3

Berichtdoor Simone123 » Ma 09 Nov 2015 14:34

Hallo ik wilde even laten weten dat alles goed is afgelopen. Na de lisexcisie waren alle randen schoon en er waren verder geen kwaadaardige cellen gevonden.
Ik blijf nu onder strenge controle en vanaf mijn 30ste ga ik mee in het bevolkingsonderzoek.

Bedankt Liddy dat je mij en iedereen altijd gerust stelt.
Ik heb veel gehad aan het forum. Doordat ik allerlei ervaringen heb kunnen lezen heb ik mij beter kunnen voorbereiden op de gesprekken..

Liefs simone


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten