Pap3a en HPV bang voor voorstadium k..

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
ro1986
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 17 Sep 2015 19:42

Pap3a en HPV bang voor voorstadium k..

Berichtdoor ro1986 » Do 17 Sep 2015 19:51

Hai hai,

Mijn naam is R.. en ik ben bang dat er echt iets mis is.

Vorig jaar had ik opeens tussentijdse bloeding waardoor ik naar de huisarts ben gegaan voor een uitstrijkje. Ik wist dat er iets aan de hand, ik ben namelijk niet aan de pil en mijn menstruatie loopt altijd synchroon zeg maar.
Mijn gevoel klopte pap2 en coloscopie gehad. 6 maanden nieuwe uitstrijke, gigantische pijn.. deed zo pijn dat ik moest huilen en uitslag: pap3a en nog steeds hpv.
Volgende week dinsdag heb ik wederom coloscopie.

Momenteel is dat ik al een tijdje, heel erg last heb van mijn hormonen, ontzettende moe ben, rommelende buik, kleine steekjes links onderin en nu ook alsof er iets samen spant en heel gek wanneer ik denk dat ik naar toilet moet ( om te plassen haha) dan komt er niks. Drang is er maar komt niks. Lage rugpijn, beetje zeurend.
Ik ben niet zwanger.

Herkent iemand dit? Ik zal niemand zien als dokter of iets dergelijks, wil het gewoon delen ook omdat ik zenuwachtig ben en toch oprecht weet er klopt iets niet..


groetjes

ro1986
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 17 Sep 2015 19:42

Re: Pap3a en HPV bang voor voorstadium k..

Berichtdoor ro1986 » Di 22 Sep 2015 11:17

Ook al reageert er niemand mocht er iemand lezen die wellicht in zelfde situatie zit als ik. Zal ik mijn verhaal wel alvast delen. Ben bij de gynacoloog geweest, coloscopie gehad. Kwam er niet echt door heen om wat weg te halen helaas, hierdoor moet ik weer terug komen en word ik onder narcose gebracht en gaan ze stukje weefsel weghalen. Gynacoloog verwacht namelijk wel dat ik afwijkende cellen heb en wil zeker weten 'hoe erg het is'. Ben eerlijk gezegd wel erg blij mee. Dus begin oktober weer naar ziekenhuis, volgens mij is het een lisectie want mag daarna 3 weken niet seksen, tampons gebruiken, zwemmen en niet in bad. Baarmoeder wond krijgt paar prikjes, hij noemde het geen lisectie maar volgens mij is dat wel of niet?

In ieder geval ben benieuwd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Pap3a en HPV bang voor voorstadium k..

Berichtdoor liddy » Di 22 Sep 2015 13:32

Zolang de uitslag pap3a en hpv is, blijft een behandeling louter een voorzorg.
Door de onrustige cellen weg te halen, weet je zeker dat die later niet misschien kanker zouden kunnen worden.
Het zal tijdens de behandeling blijken of het een lisexcisie of een conisatie wordt.
Als jij onder narcose bent, kan de gynaecoloog beter bekijken hoe het er allemaal uit ziet.
En op grond van die waarneming besluit hij/zij tot een conisatie of lisexcisie.
De cellen die worden weggehaald moet dan nog onderzocht gaan worden.
Het duurt zeker een week voordat je de uitslag van de weggehaalde cellen krijgt.
Want meteen na de behandeling kan de arts nog niets met zekerheid zeggen.
Zorg je er wel voor dat iemand je opkomt halen, want zelf rijden of fietsen na zo'n behandeling is er niet bij.
Plan vooral twee dagen rust in na de behandeling, alleen al alle indrukken die je opdoet, maken dat je even rust wilt hebben.
Voldoende afleiding zoeken, ga desnoods in de regen wandelen, alles om je gedachten even te verzetten tijdens de week die
je op de uitslag moet wachten.

ro1986
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 17 Sep 2015 19:42

Re: Pap3a en HPV bang voor voorstadium k..

Berichtdoor ro1986 » Di 22 Sep 2015 15:04

Hai Liddy,

Bedankt voor je reactie.

Oh oke ik wist niet dat er nog een verschil was, ik ga even googlen wat consiatie is. Ik heb het hele weekend vrij en dat ga ik ook zo houden. Mocht er voorstadim zijn dan is het naar idee maar ik zie het echt als, ben blij dat ik er vroeg bij ben. En iemand is bij mij gelukkig,dank je wel dat je het hebt aangegeven.

Timothypoeme

Pap3a en HPV bang voor voorstadium k

Berichtdoor Timothypoeme » Za 23 Feb 2019 18:21

Hey, ik heb een vraagje over de temperatuur van de pap voor halsbandparkiet.
Bij de verwarmen van de water voor de pap hoe kan je eigenlijk weten of de warmte wel goed is?
En wat hb je ervoor nodig? Mvgrt, Tweelingen


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten