Baarmoederhalskanker, 3 jaar schoon, maar nu...

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Owamia
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2015 19:28

Baarmoederhalskanker, 3 jaar schoon, maar nu...

Berichtdoor Owamia » Wo 18 Feb 2015 19:40

In november 2011 werd er bij mij na een uitstrijkje via het bevolkingsonderzoek baarmoederhals kanker geconstateerd.
Ik was 31 jaar oud en mijn jongste zoontje net 1.5 jaar.
Ik ben geopereerd in Daniel den Hoed, een wertheim meinz operatie, waarbij baarmoeder, omliggende steunweefsels, lymfeklieren en het bovenste stukje van de vagina zijn verwijderd.
Na de operatie kreeg ik te horen dat alles schoon was, en ik geen nabehandeling nodig had.

Sindsdien ga ik elke 3 maanden op controle, de gyn kijkt en voelt en ik kan weer gaan.
Nooit een scan of wat dan ook gehad.

Nu vanmorgen weer voor de 3 maandelijkse controle geweest.
Ik gaf aan steken in mijn buik te voelen en een soort bal, net boven mijn heupbot.
Hij weer kijken even voelen, hij snapte wat ik bedoelde en maakt een echo. Op die echo was een zwarte vlek te zien van ongeveer 4 a 5 cm.
Nu moet ik volgende week voor een uitgebreidere echo, dan kijken ze of ze kunnen zien of het om een cyste of om een metastase gaat.
Ik ben nu best bang. De gyn kon verder niks zeggen, hij wist het niet wat het was.

Ik heb 3 kleine kinderen, kan er met niemand over praten, en moest het kwijt. vandaar dat ik het nu hier typ.

Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten