wisselend pap2 en pap3a

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
diana maren
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 12 Aug 2014 02:48

wisselend pap2 en pap3a

Berichtdoor diana maren » Di 12 Aug 2014 03:02

ik heb 3 jaar geladen een uitstrijkje gemaakt bij de dokter uitslag was helemaal niet goed de dokter zei dat ik meteen een afspraak moest maken in het ziekenhuis
ik had pap 3a sin3 ik schrok me wezenloos meteen mijn man gebeld en in huilen uitgebarsten daarop een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en daar kon ik meteen terecht weer een uitstrijkje
en hetzelfde resultaat ik moest de week erop meteen komen voor een colposcopie en daarna werd er een lisexcisie gedaan er werd een stuk van van mijn baarmoederhals verwijderd
omdat er zoveel afwijkende cellen zaten het werd op kweek gezet en het zag er goed uit
nu moest ik elke 3, maanden op controle komen na drie maanden had ik pap 2 drie maanden daarna pap 3 en drie maanden daarna pap 2 daarna weer pap 3
ik werd er helemaal zenuwachtig van omdat ik niet weet waar ik aan toe ben omdat ze bij pap 3 gelijk overgingen tot opereren
en nu loop ik maar te tobben ik heb besloten geen controle meer te doen zijn er meer mensen die het erbij hebben laten zitten en nu bang zijn

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: wisselend pap2 en pap3a

Berichtdoor liddy » Di 12 Aug 2014 12:44

Steeds zo'n wisselende uitslag, ik kan me goed voorstellen dat je niet weet waar je aan toe bent.
Wellicht kan een gesprek bij de huisarts je helpen.
Vertel hem/haar de problemen met de controle, zodat je nog eens kunt overwegen waarom wel of waarom geen controle meer.
Waar het om gaat is dat jij rust hebt bij de beslissing die je neemt, wel of geen controle.
Het is jouw lijf.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten