CIN1

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Denise452
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 15 Apr 2013 17:41

CIN1

Berichtdoor Denise452 » Ma 15 Apr 2013 18:25

Hallo allemaal,

Ik moet het gewoon even kwijt. Ik was 10 dagen geleden bij de huisarts omdat ik met ontharingscreme in de weer was geweest en ik zag een klein blaasje.
En was helemaal overstuur omdat ik mezelf gek had gemaakt met het idee dat ik herpes zou hebben ondanks dat ik al 2 jaar geen sex heb gehad.
Ik ben altijd vrij voorzicht geweest omdat ik in mijn middelbare schooltijd tijdens de biologie les zo een boekje met geslachtsziekten onder ogen heb gekregen
en dat zag er niet prachtig uit. Ook was ik op de hoogte van HPV virus en dat het baarmoederhalskanker kan veroorzaken.
Nu komt het ik heb dus een afspraak gemaakt voor SOA onderzoeken en baarmoederhalskanker. Ik wist dat ik geen soa's zou hebben maar voor mij eigen gemoedsrust
toch maar gedaan en direct een uitstrijkje laten maken aangezien ik dit nooit eerder had gedaan.

Ik zit dus bij de huisarts vanochtend en ze wist me te vertellen dat ik geen soa's had en ik vroeg dus naar de uitslag van mijn uitstrijkje.
Deze had ze nog niet gezien en ik bleek dus CIN1te hebben niets om mij ongerust over te maken volgens haar ik moest over 6 maanden maar weer eens terug komen
om nog een uitstrijkje te maken en dan te kijken of het vanzelf is verdwenen of dat ze nog onrustig zijn.

Ik bleek ook bloedarmoede te hebben en heb ijzer tabletten voorgeschreven gekregen. Ik ben mij ervan bewust dat ik een verminderd afweer systeem heb omdat ik niet
goed eet. Ik heb direct bij zo'n gezondsheids winkel spullen besteld om mij afweersyssteem omhoog te krijgen maar ik denk niet dat de onrustige cellen
vanzelf weer verdwijnen. Ga ook direct sporten en heb direct pakken spinazie en sinasappels gekocht in de supermarkt. Ik ben eindelijk wakker geschut dat ik gezonder
moet gaan leven.

Maar ik ga geen 6 maanden wachten om nog eens naar de huisarts te gaan om dan te horen dat het CIN2 is. Ik ben geen afwachtend type direct aanpakken die handel.
Je zal maar zitten afwachten tot dat het van kwaad naar erger gaat en een tikkende tijdbom ontploft.
Het vreemde is dat ik verbazend kalm ben terwijl toen ik dacht dat ik herpes ik ben bijna op instorten stond. Misschien omdat je het niet kan zien en ik ook nergens
last van heb. Ik weet niet waarom ik zo kalm ben?......volgensmij is het nog niet tot mij doorgedrongen. Ook omdat door stress natuurlijk niet bevorderend is.

Wat ik wel heb gedaan is direct een afspraak gemaakt bij een gynaecoloog in een prive kliniek en kan volgende week terecht.
Ik heb al heel wat op internet gelezen maar er staat nergens een verhaal over CIN1.
Ik heb het nog aan niemand verteld en ben het ook niet van plan omdat ik mensen daarmee allen ongerust maak en dat gaat mij juist stress geven ipv helpen.
Mijn moeder vertel ik het ook niet want ik denk dat die direct een aanval krijgt en dan ben ik meer bezig met haar dan met mijzelf.

Ik weet niet wat er gaat gebeuren maar ik laat mij niet afschepen met kom maar over 6 maanden terug. Die onrustige cellen moeten eruit ook al moet ik van de ene kliniek
naar de andere. Ik laat mij niet afschepen met wacht maar af.... of wat dan ook.

Ik ben nu pas echt wakker geschut. Dit moest ik even kwijt.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN1

Berichtdoor liddy » Ma 15 Apr 2013 21:04

Dat je ongerust bent, dat snap ik.
Echter bij CIN1 is er geen behandeling nodig. In bijna alle gevallen ruimt het lichaam zelf de afwijkende cellen op.
Het kan wel een jaar duren voordat CIN1 weg is.
In die enkele gevallen dat het lichaam niet in staat is om de cellen op te ruimen, kan er CIN2 ontstaan.
Er kan dan een kleine behandeling plaatsvinden.
Wist je dat maar in 10% van de gevallen waar CIN3 wordt gevonden, het ook daadwerkelijk tot baarmoederhalskanker
kan ontwikkelen.
Een behandeling bij CIN1 is daarom compleet overbodig. Waarom zou je je lichaam een behandeling laten ondergaan,
als uit ervaring blijkt dat het niet nodig is.
Natuurlijk mag jij je laten behandelen in een privé-kliniek, echter je moet je dan wel afvragen waarom men daar een
overbodige behandeling zou willen doen. Is dat wel in jouw belang of in hun belang (geld)?
Nogmaals ik begrijp je angst, echter laat je niet leiden door je angst, maar door je verstand.
Heb je nog vragen, stel ze gerust. Je bent welkom hier.

Denise452
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 15 Apr 2013 17:41

Re: CIN1

Berichtdoor Denise452 » Ma 15 Apr 2013 23:13

Dankjewel voor je reactie Lidie.

Ik ga volegnde week op consultatie maar ik weet gewoon nu al dat de CIN1 niet weggaat aangezien ik 2 jaar geleden voor het laatst enig
sexueel contact heb gehad met condoom en dan zou het nu niet eens aanwezig moeten zijn. Dus wie weet hoeveel jaren het al in mijn
lichaam aan het sluimeren is.Ik weet niet of ze mij gaan willen behandelen aangezien
het overbodig lijkt te zijn na alles wat ik heb gelezen maar ik ga ook niet wachten totdat het CIN 2. Dan liever een behandeling
zodat het niet eens tot CIN 2 komt voorkomen lijkt mij beter dan genezen. Ik heb het allemaal gelezen ik had ook nooit verwacht
dat ik een van de vrouwen zou zijn die onrustige cellen zou hebben. Wie weet behoor ik tot die categorie dat het uitloopt van CIN 2
tot CIN 3. Je weet het allemaal niet.

Ik ben altijd bezig geweest hard werken, geld verdienen en materie vergaren. Ik heb geen relatie en geen kinderen.
Ik was altijd meer bezig met mijzelf en had geen zin in gezeik van een vriend laatstaan een kind. Nu ik ineens word geconfronteerd
met CIN 1 moet het maar direct uit mij lichaam zodat ik nog een toekomst heb. Ik weet nu al dat ik geestelijk niet in staat ben
om normaal te functioneren als het niet uit mijn lichaam word gehaald. Ik ben sinds 10 uur alleen maar bezig met het lezen
op internet over baarmoederhalskanker daarvan word je opzich al doodziek. Ik probeer kalm te blijven en was dat vanochtend ook
maar ik voel dat ik nu aan al dat dit geen maanden moet gaan duren anders ga ik kapot van de stress. Vandaar dat ik heb besloten
wat er ook gebeurt die onrustige cellen moeten mijn lichaam uit en zo snel mogelijk ook al is het CIN 1. Want als ik nu wacht
het is straks CIN 2 dan draai ik door. Ik wil gewoon helemaal schoon zijn.

Ik weet dat ik me niet moet laten lijden door angst en daarom wil ik het weg hebben. Als het blijft zitten dan blijf ik het altijd
in mijn achterhoofd houden. Het gevoel dat er iets aan het broeien is. Ik wil graag zekerheid en de enige manier hoe ik dat kan krijgen
voor zover dat kan is het weg laten halen zodat het niet erger word. Ik wil zeker niet zeikerig over komen.

Ik heb veel respect voor de vrouwen hier die zoveel hebben moeten doorstaan word er enorm verdrietig van.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten