Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Caar
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 10 Dec 2012 10:24

Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor Caar » Di 11 Dec 2012 06:49

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en eigenlijk heb ik misschien een beetje een kinderachtig probleem: ik heb in juni een Letz behandeling gehad (1x Pap 3a, 2 x Pap 2) nadat bleek na het weghappen van een stukje weefsel van de baarmoedermond dat er onrustig weefsel zat ( 1 plekje was niets, 1 groter gebied was CIN III) De uitslag toen was goed, er waren geen verkeerde cellen gevonden, de randen waren schoon en de CIN bleek veel minder erg dan ze eerst dachten (huh?) Maar ik moet nu gaan bellen om een afspraak te maken voor het half jaarlijkse uitstrijkje, en, ik durf niet! De hele Letz behandeling is mij heel erg tegengevallen eerlijk gezegd, ik was ook erg bang en voelde mij erg alleen (heb thuis niet echt iemand waarmee ik hierover kan praten, probeer maar eens aan een man uit te leggen waar je doorheen bent gegaan........en van mijn vriendinnen is het ook niet het favoriete onderwerp bleek.....) En eigenlijk zal het ook wel aan mijzelf hebben gelegen, ik bedoel, ik vind het moeilijk om tegen iemand zeggen die vraagt hoe het met me gaat "nou eigenlijk niet zo goed, ze hebben net een stuk van mijn baarmoedermond afgehaald en ik wacht nu op de uitslag.....", dus ik heb eigenlijk alles alleen verwerkt. Ik had voor de Letz helemaal geen klachten, de Pap 3a kwam eruit bij het bevolkingsonderzoek. Ik was echt in shock. Ik heb altijd "gewoon" Pap1 gehad, niets aan de hand. Mijn huisarts reageerde ook al zo raar: "hoe kom je daar nou aan" zei ze als eerste, naja? In het ziekenhuis trof ik gelukkig wel een hele aardige begripvolle gynaecologe toen ik daar stond te trillen op mijn beentjes. Ik weet dat ik die komende afspraak moet gaan maken, maar ik ben zo bang voor de uitslag! Het allerergste vind ik nog dat je een belafspraak krijgt. Zit je de hele tijd met zwetende handjes en hartkloppingen te wachten..........Ik vind ook dat iedereen in mijn omgeving er zo makkelijk overheen stapt, eigenlijk wil niemand erover praten, maar ze weten wel allemaal te vertellen "dat het allemaal wel mee zal vallen" of "dat alles wel goedkomt". Ik hoop dat iemand hier op het forum haar ervaring met mij wil delen of dat iemand misschien dezelfde angst heeft? Ik hoor het graag. Groetjes Caar

carmenlita
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 03 Dec 2012 23:00

Re: Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor carmenlita » Di 11 Dec 2012 20:49

Ik begrijp je helemaal.
Vandaag kreeg ik geen uitslag... Maar het zit dieper zeggen/ denken ze.
Aankomende dinsdag krijg ik jouw behandeling met plaatselijke verdoving.
Zie er erg tegenop.
Die zenuwen onder controle krijgen, er wordt zo makkelijk over gepraat.
Ik blijf het proberen maar gaat per tien minuten anders...
Voor jou hoop ik dat de uitslag positief is. En dat denk ik ook echt!!
Tot het over jezelf gaat.
Hou je goed en succes met je uitslag!!

Caar
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 10 Dec 2012 10:24

Re: Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor Caar » Di 11 Dec 2012 21:47

Hoi Carmenlita, dank voor je reactie, ik zal voor je duimen. Ik heb na heel veel getwijfel en gebibber uiteindelijk de controle afspraak gemaakt....tis pas op 18 januari in het nieuwe jaar, dat duurt dus nog even....maar ik denk er nu al de hele dag aan. Heel veel sterkte en laat even horen hoe het gegaan is en wat de uitslag is. Groetjes, Caar

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor shenniep » Wo 12 Dec 2012 23:15

Hoi dames, Caar en Carmenlita

Ik wilde even op jullie reageren het is n.l. zo herkenbaar.
Zelf heb ik pap 3a gehad en cin2
maar toen stortte mijn wereld ook al in.
De lis-excisie is mij 100 procent meegevallen maar het wachten
op de uitslag was ook zenuwslopend.
Daarna de controles die vond ik ook elke keer weer erg spannend.
Maar je komt er wel doorheen.
Ik wens jullie heel veel sterkte en succes en weet dat je er niet alleen voor staat,

succes groetjes Hennie

Caar
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 10 Dec 2012 10:24

Re: Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor Caar » Do 13 Dec 2012 07:29

Hoi Hennie, dank voor je reactie! Fijn gevoel om te weten dat ik er inderdaad niet alleen voor sta, dat sterkt me heel erg. Groetjes, Caar

Caar
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 10 Dec 2012 10:24

Re: Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor Caar » Do 14 Feb 2013 16:37

Goedemiddag allemaal, ik heb uiteindelijk toch een afspraak gemaakt voor de controle, en vandaag het bericht gekregen dat alles helemaal in orde is! PAP 1! Ik ben erg opgelucht, eindelijk weer lekker slapen vannacht.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Bang voor controle afspraak na Letz behandeling

Berichtdoor Btje » Do 21 Feb 2013 22:53

Wat fijn, gefeliciteerd!! Hele opluchting he!


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten