21 jaar pap 3b en cin 3

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Selma
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 17 Jul 2012 20:25

21 jaar pap 3b en cin 3

Berichtdoor Selma » Di 17 Jul 2012 20:39

Ik hoop dat iemand mij eerlijk antwoord wil geven..

Na een lange tijd met klachten te hebben gelopen (krampen, heftige menstruatie's, contactbloedingen, pijn bij intimiteit) voor de zoveelste keer terug gegaan naar de HA. Hier kreeg ik bet bloedstollers en een doorverwijzing naar de gyn.

Het eerste uitstrijkje dat ik kreeg was de uitslag pap 3a. Ik moest een half jaar wachten en me vooral geen zorgen maken.

Na dit half jaar weer een uitstrijkje en hiervan was de uitslag pap 3b.

Ik moest een week na deze uitslag terug en gingen ze met een cameratje en vloeistof kijken, hier is ook een biopt van het afwijkend weefsel weggehaald en de gyn vertelde me dat hij cin 2 of 3 verwachtte en wilde een week later meteen een lysexcisie uitvoeren.

Dit heb ik gedaan onder plaatselijk verdoving, ondanks mijn angst. De uitslag van de biopt heb ik ook meteen gekregen dit was cin 3. Met het verhaal dat het stuk wat ze met de lys weg hebben gehaald werd opgestuurd naar de patoloog en dat hij al het afwijkende weefsel weg heeft kunnen halen ben ik weggestuurd. Volgende week heb ik een belafspraak over de uitslag van de lys. Ik moest me vooral oe geen zorgen maken want als ik nu een uitstrijkje zou maken zou het gewoon weer pap 1 zijn. Na de lys ben ik een week thuis gebleven en ik zit toch nog met vragen.

Hoe groot is de kans dat ik alsnog de uitslag kanker krijg? Of hadden ze dit dan allang ontdekt? En als het zo zeker is dat ik dat niet heb waarom sturen ze het dan alsnog op naar de patoloog, of willen ze gewoon geen paniek zaaien?

Ik heb ook nog steeds last van de lys, ik ben doodop, heb af en toe steken in mijn buik, en een viezige stinkende afscheiding is dit normaal?

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: 21 jaar pap 3b en cin 3

Berichtdoor shenniep » Wo 18 Jul 2012 18:19

He Selma,

Ja volgens mij is dat redelijk normaal.
Zelf heb ik ook een lis gehad en dat heeft ook een tijdje geduurt voordat ik weer de ouwe was.
Het komt ook doordat je lichaam overstuur is van het gegeven dat je iets hebt.
Dus die cin3 dat gaat niet in je koude kleren zitten om het zomaar te zeggen.
Ik wens je heel veel sterkte met het wachten op de uitslag en ik denk aan je.

liefs Hennie

p.s ik had een cin2 maar geloof me daar was ik ook behoorlijk van overstuur

Selma
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 17 Jul 2012 20:25

Re: 21 jaar pap 3b en cin 3

Berichtdoor Selma » Do 19 Jul 2012 18:43

Bedankt voor je reactie, ik laat uiteraard weten wat de uitslag was, de gyn zij omdat ze met de biopt al cin 3 hebben gevonden dat deze uitslag weer cin 3 zou zijn. Of kan dit toch nog wat anders worden?

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: 21 jaar pap 3b en cin 3

Berichtdoor shenniep » Vr 20 Jul 2012 14:11

Hoi

Ja ik denk dat die uitslag ook cin3 is want ze halen volgens mij n.l. dat stukje weg waar ze ook die biopt uit hebben gehaald.
Het belangrijkste is dat de snijranden schoon zijn dat betekent dat ze het hele "verkeerde"stuk eruit hebben gehaald.
En dat betekent dat je geen afwijkende stukken meer in je hebt zitten.
Toen ze bij mij de lis hebben gedaan zei de gyn ook dat ze alles hadden verwijderd,
en toen ik de uitslag kreeg zeiden ze ook dat er verkeerde cellen in zaten maar de snijranden waren schoon en dat is ook gebleken sindsdien heb ik alleen nog maar pap1 gehad

groetjes Hennie


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten