pap 3a

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
jolanda010
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 10 Jul 2012 20:24

pap 3a

Berichtdoor jolanda010 » Di 10 Jul 2012 20:34

Hoi Allemaal,

1,5 jaar geleden had ik pap 2 na een jaar is er weer een uitstrijkje gemaakt en daar kwam pap 3a uit. Mijn huisarts heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis, daar zijn wat stukjes weg gehaald. Vorige maand kreeg ik de uitslag.. Er zitten wat ontstekingen maar ze doen hier NOG niets aan, over een half jaar weer een uitstrijkje.
Toen ik deze uitslag hoorde zat ik midden in een verhuizing en vond het natuurlijk allang best dat het allemaal mee viel. Nu de rust hier weer wat gekeerd is begin ik toch een onprettig gevoel te krijgen bij deze uitslag.
Ik wil helemaal geen Pap en wil ook niet wachten totdat het ernstig genoeg is om wel te behandelen.
Is er in dit stadium echt niets aan te doen ? want kan me ook bijna niet voorstellen dat het eerst van pap 2 naar pap 3 gaat en daarna opeens weg is ?

Hoor graag van jullie


gr, Jolanda

shannon
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Do 22 Okt 2009 22:00

Re: pap 3a

Berichtdoor shannon » Di 10 Jul 2012 21:32

Hey Jolanda,
Als je je twijfels blijft houden, zou ik teruggaan naar je huisarts of gyneacoloog en vertellen wat je dwars zit. Er is niks erger dan onzekerheid.
Laat je uitgebreid uitleggen wat er precies aan de hand is en of er in dit stadium wél of niet iets moet gebeuren.
Ik kan je verder niets vertellen over pap2 en pap 3a want ik heb ( gelukkig) geen baarmoederhalskanker gehad.
Bij mij was het eierstokkanker en, na een ingrijpende operatie, ben ik nu bijna 5 jaar schoon.
Ik heb wél geleerd dat het heel belangrijk is dat je begrijpt wat er aan de hand is en dat je ,als je iets niet snapt, dat gewoon moet vragen.
Ik wens je veel sterkte en hopelijk kunnen de artsen je geruststellen.
Shannon.

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: pap 3a

Berichtdoor schorpioen » Za 27 Okt 2012 22:19

hoi hoi jolanda,

in 2010 had ik ook uitstrijkje met uitslag pap 3a
na half jaar weer uitstrijkje - alles goed
nu in febr 2012 weer uitstijkje - alles goed

bij mij is toen ook geen stukje weefsel weggenomen - gynaecoloog keek het ook eerst even aan - en na halfjaar was alles goed

groetjes schorpioentje


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten