Onzekerheid en lang wachten

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Wo 12 Okt 2011 00:53

Ik heb vaker last gehad van licht bloedverlies vlak na de sex maar sinds circa een half jaar had ik klachten van vrij hevig bloedverlies tijdens of vlak na de sex. Daarnaast had ik ook last van heel hevige buikkrampen buiten mijn menstruatieperiodes om. Hoewel ik er enorm tegenop zag, ben ik met deze klachten 2 weken geleden naar de dokter gegaan. Zij heeft een soa-test gedaan en een uitstrijkje gemaakt. Tijdens het onderzoek vertelde de dokter mij dat de baarmoedermond er erg onrustig uitzag. Zij kon me toen ook meteen vertellen dat het niet een 'adertje dat telkens springt' was. Tijdens het onderzoek begon ik hevig te bloedden en het heeft een aantal dagen geduurd voor het over was. De soa-test bleek in orde (hier heb ik ook geen moment aan getwijfeld), maar het uitstrijkje bleek onduidelijk. Blijkbaar zat er teveel bloed bij, omdat ik nogal hevig bloedde tijdens het onderzoek. De dokter adviseerde me dan ook om het uitstrijkje te laten herhalen. Echter, het duurt nog 4 weken voordat ik het opnieuw kan laten doen. Nu moet ik nog 4 weken wachten tot het herhalingsuitstrijkje, en daarna weer 2 weken op de uitslag. Ik ben bang dat het uitstrijkje dan weer onduidelijk zal zijn. Het zou heel goed kunnen dat het dan weer zo erg zal bloedden als afgelopen keer. Ik zoek het echt niet om daarna nog eens zo lang te moeten wachten. Weet iemand of er dan ook andere mogelijkheden zijn om het te onderzoeken?
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor liddy » Wo 12 Okt 2011 13:09

Het is heel goed te begrijpen dat je geen zin hebt om zo lang in onzekerheid te zitten.
Ga eens terug naar de huisarts. Vraag waarom je zolang moet wachen. Er kan een heel goede reden voor zijn. Als jij die reden kent, is het wellicht makkelijker te accepteren.
Vertel over je onzekerheid en bespreek met je huisarts hoe daar mee om te gaan.
Je kunt de verhalen van anderen ook in dit gedeelte van het forum lezen.
Angst is een slechte raadgever. Afleiding zoeken, dat is de remedie tegen angst.
Laat je nog wat weten?

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Wo 12 Okt 2011 14:10

Bedankt voor je reactie Liddy.
Ik heb de huisarts gisteren aan de telefoon gehad nadat ik drie kwartier voor niks in de wachtkamer had gezeten (de assistente had de afspraak in de verkeerde week genoteerd). Ze zei dat het niet verstandig is om het uitstrijkje eerder te herhalen dan 6 weken, omdat de kans op een onduidelijk uitstrijkje dan vrij groot is. De cellen die weggeschraapt zijn hebben de tijd weer nodig om aan te groeien is wat ze als reden gaf. Toch zit het me niet lekker. Ik zou graag naar de gynaecoloog gaan. Dit heb ik ook bij de dokter voorgelegd maar zij zei dat dat een optie zou zijn als het volgende uitstrijkje weer zou mislukken, maar dat het voor nu niet uitmaakt omdat die het uitstrijkje ook pas over 4 weken zal herhalen. Zouden ze dan misschien een colposcopie doen omdat het uitstrijkje niet wil lukken?
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor Btje » Do 13 Okt 2011 20:31

Nou meid, erg vervelend die onzekerheid. Helaas weten wij allemaal hoe dat voelt, en wat Liddy al aangeeft, afleiding is de beste remedie!
Toch kan ik je gevoel wel begrijpen, met name omdat je nu extra lang moet wachten. Misschien kan je een eerder bezoek afdwingen voor gynaecologie?
Wens je heel veel sterkte en kom snel weer even voorbij om te kijken hoe het met je gaat!

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Za 15 Okt 2011 15:32

Jij ook bedankt voor je reactie Btje!
Ik heb alle verhalen op het forum eens doorgelezen, ook dat van jullie. Respect hoor, wat een sterke vrouwen!
Nadat ik gisteren echt een enorme bloeding tijdens de sex heb gehad vind ik dat ik niet langer meer moet wachten. Het was echt abnormaal, ik schrok ervan. Herkent iemand mijn klachten? Of waar hadden jullie voornamelijk last van toen ze erachter kwamen dat er iets niet goed was? Ik ga maandag meteen de dokter bellen voor een afspraak om een verwijskaart voor de gynaecoloog te halen. Na gisteren vertrouw ik het helemaal niet meer.
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor Btje » Za 15 Okt 2011 22:22

Nou meid, inderdaad maandag naar de huisarts, wat vervelend dat hij zo gereageerd heeft zeg! Maar goed, misschien ook uit paniek? Ik hoop van harte voor je, dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Zelf heb ik dus wel kanker gehad, maar niet dat het zo onwijs bloedde, had gewoon heel licht bloedverlies tijdens het vrijen, en wij gaven de mirena spiraal daar de schuld van..wel dat het pijnlijker werd tijdens het vrijen,
wat meer gevoelig ook zeg maar. Buik en rug klachten. Onverklaarbare vermoeidheid.

Sterkte!!

liefs

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Di 18 Okt 2011 15:38

Nou ik ben vandaag weer bij de huisarts geweest. Uiteindelijk heb ik toch een verwijzing gekregen. Ik kan volgende week vrijdag terecht bij de gynaecoloog. Hopelijk weet ik binnen nu en een aantal weken wat meer.
Hm jou klachten zijn dan wel anders als die van mij.. Zijn er meer mensen hier die misschien kunnen beschrijven wat hun klachten waren/zijn? Of mensen die klachten hadden en uiteindelijk bleek dat het heel wat anders was?
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor riaw » Wo 19 Okt 2011 18:31

Gelukkig heb je nu een verwijsbrief en kun je redelijk snel terecht,hopelijk valt het allemaal mee.
Sterkte en probeer wat afleiding te zoeken en er niet te veel over te piekeren.

Ik heb er zelf geen ervaring mee,(wel met kanker,maar niet op dit vlak).

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Di 25 Okt 2011 01:36

Even een update tussendoor.. Dit omdat ik nu al sinds vorige week iedere dag krampen heb en vervolgens helderrode dunne bloedingen. Tussendoor stopt het bloeden steeds een aantal uren tot een halve dag. Ik hoor op het moment niet ongesteld dit zijn. Zo vreemd allemaal! Mijn toenemende klachten maken me steeds zenuwachtiger..
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor liddy » Di 25 Okt 2011 13:52

Dat dubbele gevoel van je is heel herkenbaar.
Je wilt zo graag dat er een oorzaak gevonden wordt, maar wat als die oorzaak kanker blijkt te zijn.
Er zijn nog tal van oorzaken die geen kanker zijn.
Dat wil je verstand wel geloven, echter je gevoel zegt anders.
Nu is het bekend dat als je je zorgen maakt, dat je dit merkt op je zwakste plek.
Drie keer raden waar die bij jou zit ;)
Zoek afleiding, ga wandelen in de regen en wind om je hoofd wat leger te maken.
Succes.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor Btje » Di 25 Okt 2011 16:37

Wat duurt het wachten dan lang he! Heel vervelend, maar net wat Lidy zegt, het slaat op je zwakste plekken, ik voelde op een gegeven moment overal die ziekte zitten, bij wijze van.
We kunnen onszelf aardig gek maken hiermee..maar ook logisch, we zijn mensen. Die onzekerheid doet vaak gekke dingen met ons! Toch wens ik je het allerbeste voor a.s vrijdag, probeer wat afleiding te zoeken.
Makkelijk gezegd ik weet het, maar heb ervaring, misschien scheelt dat? :wink: Stuur je alle geluk van de wereld toe!

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor riaw » Di 25 Okt 2011 19:26

Ook ik kan me voorstellen dat je er nerveus van wordt,dat wachten is inderdaad slopend en zal zelfs na jouw bezoek aan de gyn niet ophouden,er zal toch op de uitslag van de onderzoeken gewacht moeten worden,en dat is moeilijk.

Zoals iedereen al zegt afleding zoeken is de beste medicijn,klinkt makkelijk, maar is het niet zoals wij hier allemaal weten, uit ervaring.

Ga eens lekker wandelen in het bos en schop door de bladeren,geniet van het knisperen en de mooie herfstkleuren,er komen weer een paar dagen met mooi weer,laat de zon op je gezicht schijnen.

Hopelijk voel je je dan wat beter,ik denk aan je vrijdag en hoop tegen beter weten in dat je dan wat wijzer wordt.
Hou ons op de hoogte wij leven met je mee.

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Wo 26 Okt 2011 00:00

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties, dat doet me goed! Ik ga jullie advies opvolgen en wat afleiding zoeken in de buitenlucht, dan is het zo vrijdag. Ik hou jullie op de hoogte, hopelijk met goed nieuws.
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor shenniep » Wo 26 Okt 2011 15:31

Hoi cc

Ookvan mij heelveelsterkte toegewenst,
a.s. vrijdag.
Ik hoop met jou mee op goed nieuws.
Afleiding zoeken is inderdaad het beste wat er is maar soms staat
je hoofd er gewoon niet naar.
Toch kom je er wel door heen,dat is ons ook gelukt
nogmaals succes en totde volgende keer,

groetjes Hennie

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Vr 28 Okt 2011 18:00

Bedankt nog voor je reactie Hennie!
Ik heb allereerst gewoon mijn klachten uitgelegd, waarna de gynaecoloog onderzoek heeft gedaan. Uitstrijkje, kweek, echo en voelen. Het deed behoorlijk zeer en het bloedde best hevig. Op de echo zag ze vocht in mijn baarmoeder en erg dun baarmoederslijmvlies. Aan de baarmoedermond zag ze baarmoederslijmvlies dat naar buiten was gekomen. Als oplossing voor het dunne baarmoederslijmvlies gaf ze me het advies om 3 maanden met de pil te stoppen, daarmee zouden ook de bloedingen die ik sinds een week heb gedurende een aantal uren elke dag moeten stoppen. Ze dacht dat dit doorbraakbloedingen waren.
Voor de bloedingen tijdens de sex is nog geen oplossing. Het is afwachten wat de uitslag is, en mocht er niets in het uitstrijkje en het kweekje worden gevonden dan zal dat uithangende baarmoederslijmvlies verholpen worden door bevriezing van de baarmoedermond. Daarmee zouden ze bloedingen dan misschien ook stoppen.
Over het vocht in de baarmoeder heb ik geen duidelijkheid gekregen, daar heeft ze het helemaal niet meer over gehad. Ook de krampen en de pijn die de laatste tijd steeds vaker opspelen heeft ze het helemaal niet over gehad. Achteraf dacht ik wat stom dat ik niet verder gevraagd heb, want op het moment dat ik naar de auto liep kwamen er ineens zoveel vragen binnen schieten die ik had willen stellen. Nu heb ik over 2 weken een belafspraak voor de uitslag en om afspraken te maken voor verdere behandeling.
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor liddy » Vr 28 Okt 2011 18:31

Wat naar voor je.
Zou het kunnen dat jouw zware menstruatieklachten juist veroorzaakt worden door het uithangende baarmoederslijmvlies?
Je bent daardoor gevoelig voor alles wat er door je baarmoedermond passeert en dat merk je dan tijdens je menstruatie.
Wie weet zou het dan na behandeling van de baarmoedermond wel mogelijk voor je zijn om te stoppen met de pil.
Heel normaal dat je nog meer vragen hebt.
Schrijf voor de volgende keer alle vragen op een briefje. Ga als het kan niet alleen, twee horen meer dan een.
Je kunt antwoorden ook opschrijven, dan kun je het teruglezen.
Ik hoop voor jou dat de komende twee weken snel voorbij gaan.

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Vr 28 Okt 2011 18:53

Ik had daar vroeger heel erge last van, van die menstruatieklachten. Sinds mijn 12e slik ik daarom ook al de pil. Met de pil had ik ook behoorlijke krampen maar wel een stuk minder. Naar mijn idee kunnen die menstruatieklachten dus niet samen hangen met dat baarmoederslijmvlies aangezien die menstruatieklachten er al jaren zijn, en mijn klachten met betrekking tot het bloedverlies zijn er pas sinds een tijdje. Ik ben nu bang als ik stop met de pil dat die menstruatieklachten die ik vroeger had weer terug komen.
Goede tip om mijn vragen de volgende keer op papier te zetten, bedankt daarvoor!
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Ma 14 Nov 2011 10:31

Gewijzigd ivm nutteloze info
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor Btje » Ma 14 Nov 2011 10:56

Hoi!

Nou zeker spannend, fijn dat je de weken redelijk goed bent door gekomen!
Telefonische uitslagen zijn inderdaad erg vervelend, wanneer gaat die stomme telefoon nou eens!
Maar ik zal voor je duimen! Heel veel sterkte!

Liefs
Btje

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor shenniep » Ma 14 Nov 2011 12:55

Hoi c.c

Nog bedankt voor je reactie,het was inderdaad spannend
maar dat merk je zelf ook wel.
Wachten valt inderdaad niet altijd mee,
het ergste vind ik dat jezelf niets kunt doen
je moet het allemaal maar "afwachten"
Ik wens je wens je heel veel sterkte morgen en ik duim voor je op een goede uitslag.

liefs Hennie

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor riaw » Ma 14 Nov 2011 16:46

Sterkte morgen en ook ik duim voor je

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Ma 14 Nov 2011 23:04

Dank jullie wel allemaal, erg lief! Ik zal morgen laten weten wat de uitslag was..

CC.
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 12 Okt 2011 00:28

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor CC. » Di 15 Nov 2011 22:48

Ik heb erg goed nieuws, gelukkig was het uitstrijkje helemaal in orde. Helaas heb ik nu nog geen oplossing voor mijn klachten. Ik moet even aankijken of het vanzelf weer verdwijnt, zoniet moet ik terug komen. Ze gaan dan de baarmoedermond bevriezen zodat het oude weefsel plaats maakt voor nieuw weefsel en daarmee zouden de bloedingen als het goed is moeten stoppen. Ik ben er dus nog niet klaar mee, maar gelukkig is het niets ernstigs.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie bemoedigende berichtjes. Iedereen die nog bezig is om te genezen wens ik heel veel sterkte, en iedereen die inmiddels genezen is wens ik ontzettend veel geluk toe!
Laatst gewijzigd door CC. op Ma 15 Sep 2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor shenniep » Di 15 Nov 2011 23:26

Hoi c.c

Gefeliciteerd betere uitslag
kun je niet krijgen toch?
Ik ben heel erg blij voor je en jij ook succes met
wat er nog moet gebeuren,
we zien je wel weer eens verschijnen,
:wink:
liefs Hennie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Onzekerheid en lang wachten

Berichtdoor liddy » Wo 16 Nov 2011 00:11

O wat geweldig dat je uitstrijkje goed is.
Proficiat.
Tja, er is niet overal een verklaring voor, daar moet je dan maar mee leren leven ;)


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten