Help a.u.b.

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
verdrietigmeisje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 04 Aug 2011 18:24

Help a.u.b.

Berichtdoor verdrietigmeisje » Do 04 Aug 2011 18:27

Hoi,

Wat als je rond de 53 jaar oud bent en al drie jaar lang bloed en nu pas erachter komt dat je baarmoederhalskanker hebt. Alleen je weet niet of het uitgezaaid is.
Ik ken iemand die ook met dit verhaal daarbij heel veel bloed, niet gewoon ongesteldheid bloed maar echt zwaar bloedverlies....

wie heeft zo iets meegemaakt? In wat voor fase zit?

groetjes.
verdrietig meisje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor liddy » Do 04 Aug 2011 20:29

Gezien je leeftijd kan het bloeden ook te maken hebben met je overgang.
Dat het nu baarmoederhalskanker blijkt te zijn, wil niet zeggen dat je al drie jaar baarmoederhalskanker hebt.
Er zal eerst onderzoek gedaan moeten worden om te bepalen hoe het behandelplan eruit gaat zien.
Je hebt een grote kans in een vroeg stadium te zitten.
Wanneer verwacht je te weten in welk stadium je zit?
Ikzelf ben behandeld voor eierstokkanker.
Hopelijk reageert er iemand die baarmoederhalskanker heeft gehad.
Probeer jezelf af te leiden.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor Btje » Vr 05 Aug 2011 17:33

Hallo verdrietig meisje,

Kan me voorstellen dat het een enorme schok is. Wanneer is er baarmoederhals geconstateerd? 3 jaar bloedverlies, ben je er nooit voor naar de dokter geweest?
En aan wat voor een soort bloedverlies moeten we dan denken? Is het gewoon doorgaans continue bloedverlies of na het vrijen?
Zelf heb ik ook baarmoederhalskanker gehad, wel regelmatig tussentijds bloed verlies, maar omdat ik ook een spiraaltje had, dachten we eerst dat het daar aan lag.
Vaak ook contactbloedingen...maar niet echt zwaar bloedverlies.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, al enig idee wanneer je de volgende uitslagen etc mag verwachten? Sterkte meid! Denk aan je! Liefs Btje

verdrietigmeisje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 04 Aug 2011 18:24

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor verdrietigmeisje » Di 09 Aug 2011 15:55

Dank jullie wel voor jullie reacties

Nee niet ik heb baarmoederhalskanker, maar me moeder :( Ze word behandeld in de AMC ziekenhuis, ze heeft een mri scan gehad en de dokters zeggen dat het aan haar linkerkant van de baarmoeder
een beetje uitgezaaid is. Ze krijgt 6 weken lang chemo en radio therapie en na die 6 weken willen ze kijken of ze genezen is insallah en mschn krijgt ze daarna een operatie om de baarmoeder weg te halen... :"(

De dokter zegt dat ze al een jaar kanker heeft. Me moeder is zo vaak elke dag wel naar dokter gegaan en ze heeft zelfs paar maanden geleden uitstrijkje gehad, en die test was gewoon goed,
nu blijkt dat die assistente die de uitstrijkje gedaan heeft, het niet goed gedaan heeft :( . Ik ben heel erg kwaad, als de dokters myn moeders de klachten serieus namen en de uitstrijkje goed gedaan hebben
zou t niet uitgezaaid zijn! Zelfs toen myn moeder heel erg ging bloeden en zelfs flauw viel wilde de dokters haar naar huis sturen!!! :(
Ik ben heel erg bang ik heb gehoord dat chemotherapie heel zwaar is :( en wrm duurt het zo lang :( ik vind het allemaal eng :( wie heeft zo iets meegemaakt?

Groetjes verdrietig meisje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor liddy » Di 09 Aug 2011 22:25

Nee, het is niet normaal zoals het bij de huisarts gegaan is.
Wat de behandeling betreft, is het een standaard behandeling. Eerst chemo en bestraling, omdat ze zo ook de kleinste uitzaaiingen kunnen vernietigen.
Ook het weghalen van de baarmoeder hoort allemaal bij de standaard behandeling.
Het is heel fijn dat ze in het AMC onder behandeling is, want dat is een academisch ziekenhuis en daar kan ze een betere behandeling krijgen dan in een klein regionaal ziekenhuis.
Heb je nog meer vragen, stel ze hier gerust.

verdrietigmeisje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 04 Aug 2011 18:24

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor verdrietigmeisje » Za 05 Nov 2011 20:45

Hoi,

Is een lang tijd geleden dat ik gereageerd hebt. Mijn moeder is nu behandeld voor baarmoederhalskanker fase 2.
Ze heeft radiotherapie en hypertherapie gekregen. Ze krijgt geen chemokuur omdat dat te zwaar voor haar is.
Ook is onlangs geconstateerd dat mijn mama nierstenen heeft (ze werd daar ook al behandeld sinds 2002, het blijft maar terugkomen)
ze werd voor de nierstenen geopereerd, de dokters konden niet alles weghalen, het was veel meer dan verwacht.
De dokters zeiden dat de stenen misschien vanzelf met het plassen eruit zouden komen.. Maar dat is ook niet zo gegaan.
Nu krijgt me ma een 2e operatie om de rest van de nierstenen weg te halen.
Me ma heeft ook tuberculose en daar krijgt ze ook medicijnen voor (gesloten tbc).

Mijn vraag is, de dokters vertelden ons dat we nu 12 weken moeten afwachten! 12 weken lang! En dan pas kunnen ze zien of het weg is :(
zo lang en me ma die bloed af en toe een soort waterig bloeding, de dokter zegt dat dit normaal is!
Maar daar geloof ik niks van. Het bloeding zou toch moeten stoppen.
Het bloed is juist de kanker zeiden ze eerst tegen mij en eerst zeiden ze ook tegen me 'als het goed is stopt de bloedingen vanzelf'
maar na al die maanden bloed het vandaag weer :( :( ik voel me machteloos en radeloos

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor liddy » Zo 06 Nov 2011 00:12

De radiotherapie en de hydrotherapie moeten eerst uitgewerkt zijn.
Daar gaan weken overheen. Door de therapie wordt er weefsel vernietigd en omliggend weefsel beschadigd.
Het lichaam heeft tijd nodig om het omliggende weefsel te herstellen. En daarbij komt vocht en soms bloed vrij.
Dat er vandaag weer bloed is, kan diverse oorzaken hebben. Bijv. een blaasontsteking, spontaan, invloed van hormonen.
Probeer niet gelijk in paniek te raken. Kijk hoe het morgen gaat.
Is het een idee om maandag naar de huisarts te gaan en daar de stand van zaken te bespreken/
Wellicht kan hij/zij je uitleggen waarom er de wachttijd is en andere vragen van je beantwoorden.
Maak een lijstje met vragen die je hebt, dan weet je zeker dat je niets vergeet.
Ga morgen even in de zon zitten en geniet van je koffie, even tijd voor jezelf.

Hetty
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 12 Mar 2012 15:07

Re: Help a.u.b.

Berichtdoor Hetty » Ma 12 Mar 2012 16:43

Hallo verdrietig meisje,

Zit voor de 1e keer op deze site.
Hoe is het afgelopen?
Ikzelf ben eind okt geopereerd in het Avl, een Wertheim operatie
Graag hoor ik je verhaal
Veel sterkte ermee
groet, Hetty


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten