baarmoederhalskanker

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
plukje

baarmoederhalskanker

Berichtdoor plukje » Vr 17 Jan 2003 22:36

in mei 2002 ben ik geopereerd aan baarmoederhalskanker.
mijn baarmoeder + hals + top vagina en de lymfeklieren zijn verwijderd, tevens hebben ze 1 eierstok opgehangen.
na 10 dagen kreeg ik de uitslag van de lymfeklieren :ze waren schoon!!!
maar omdat de snijvlakken niet ruim genoeg waren en de tumor toch de neiging had om de bloedbaan in te gaan, moest ik 5 chemokuren(cisplatin)
+ 5 weken bestraling ondergaan (gelijktijdig)
Ik ben nu een half jaar verder, het gaat lichamelijk best wel goed met me, wel moe, maar overkoombaar, maar geestelijk ben ik een wrak, de angst dat het terugkomt overheerst op dit moment zo mijn leven!!
ik sta goed onder controlle, iedere 2 maanden lichamelijk onderzoek + bloedonderzoek., maar dat helpt geestelijk allemaal niks.
Zijn er vrouwen die dit herkennen en hierover met mij willen mailen?

sandra31

baarmoederhalskanker

Berichtdoor sandra31 » Di 04 Feb 2003 14:30

ook ik heb hetzelfde gehad maar dan in 1999 en ben in januari 2000 geopereerd ook alles weggehaald en 1 eierstok opgehangen ook na een week teruggekomen voor de uitslag en die was helemaal goed na een half jaar was het weer teruggekomen en moest voor bestralingen 24 keer en ook 5 chemo's en een keer of 4 voor inwendige bestralingen dat was best zwaar maar nu gaat het perfect ook ik heb de moeheid nog maar dat schijnt normaal te zijn door al die behandelingen ook ik heb de angst dat het weer terugkomt heel erg zelfs elke keer als ik voor controle moet nu om het half jaar ben ik heel erg bang dat er weer iets mis is maar ik denk dat je dat altijd wel zou houden om dat we dit allemaal meegemaakt hebben ik wil ook best mailen over de ervaringen die we meegemaakt hebben en misschien nog meemaken graag zelfs misschien horen we mekaar nog ik hoop het
groetjes sandra

plukje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 17 Jan 2003 22:39

baarmoederhalskanker

Berichtdoor plukje » Do 06 Feb 2003 17:23

hoi sandra,

bedankt voor je reactie!
ik hoop dat het goed met je blijft gaan, zowel geestelijk als lichamelijk.
morgen(7 feb) moet ik weer heen voor controlle, dus vandaag een ongelofelijke off-day!!!!!
maar ze zeggen, geen zorgen voor de dag van morgen, dus dat probeer ik dan ook maar, neemt niet weg dat ik er gewoon beroerd van ben.
laten we hopen dat alles goed is!
ik laat gauw weer van me horen.
groetjes plukje. :)

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 22 Aug 2003 18:09

ik heb vernomen dat mijn meoder baarmeoder kanker heeft net 1 dag geleden ik ben nu heel bedroeft , maar ik wil vragen zou mijn moeder nog genezen en welke medicatie zou het beste zijn voor haar ? :(

fedorenfanny

vraag over bijverschijnselen

Berichtdoor fedorenfanny » Wo 24 Mar 2004 12:00

Hallo Plukje,

Ik heb precies hetzelfde, maar heb de bestralingen en kuren nog voor de boeg (vanmiddag en morgen chemo). Alleen zijn bij mij, gezien mijn leeftijd, de eierstokken al verwijderd.
Ik krijg ook 25 bestralingen en 6x driekwart dag infuus cysplatin.
Ik ben het meest bang voor misselijkheid, en de tik die je darmen meekrijgen. Je schijnt ontzettende diarree-aanvallen te krijgen, is dat zo?
(o help, onderweg in de auto bijvoorbeeld....).
Moet je de hele dag in bed liggen of ben je mobiel met een rijdend infuus?
Misschien domme vragen, maar het is allemaal zo onwezenlijk nog.
Hoe heb jij e.e.a. ervaren?
En was je controle goed in februari?

Groetjes,
Fanny

marie-Josee

voor plukje!

Berichtdoor marie-Josee » Di 24 Aug 2004 17:36

15 januari 2001 heb ik het zelfde operatie gehad als jij behalf mij eirensotkken dis hebben ze bespaardt.
En sinds 12 juli 2004 het is weer een kanker gezwel op de top van mijn vagina...ik krijg binnekort 7 weeken radiotherapie met 5 bahandeling met Warmte therapie.....Ik ben bang.......
Sterkte als je wil schrijven mjvddrift@hotmail.com.
Sorry voor de taal fouten ik ben Francaise!

Gast

Re: baarmoederhalskanker

Berichtdoor Gast » Zo 26 Sep 2004 19:30

ik vind het heel erg voor jou (jullie allemaal) en ik wens jullie veel sterkte ..ik heb gehoord dat een vriendin van mn moeder het heeft ik vind dat heel erg ik zit er ook heel erg mee xx :roll:

paulien

alles nog steeds goed met me!

Berichtdoor paulien » Di 03 Jan 2006 22:25

hallo,
even weer es een reaktie van mijn kant, ben lang niet op dit forum geweest! alsnog bedankt voor jullie reakties.
we zijn nu een aantal jaren verder en ik ben nog steeds kankervrij, de angst blijft natuurlijk altijd, bij iedere afwijking of pijntje wordt je toch wel weer even met je neus op de feiten gedrukt,heb dit jaar wel geestelijk een enorme terugslag gehad veroorzaakt door onverwerkte emoties, ben dus nu lichamelijk 'gezond' maar geestelijk een wrak, maar daar zijn oplossingen voor, dus mag toch eigenlijk niet klagen? toch?
veel liefs, plukje :oops:

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 03 Jan 2006 23:16

hoi Paulien,

klagen mag hoor.. ondanks dat je lichamelijk gezond bent.. is je geestelijke gezondheid zeker zo belangrijk.. helaas krijgen veel mensen emotioneel gezien gewoon een terugslag.. het verschil is vaak alleen , wanneer ? Hopelijk heb je wat hulp om uit het dal te kruipen!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

jolanda2

kinderen na baarmoederhalskanker

Berichtdoor jolanda2 » Di 07 Feb 2006 13:20

Hallo,

In december 2004 werd bij mij baarmoederhalskanker geconstateerd. In februari 2005 werd ik geopereerd. Een baarmoederbesparende operatie. (trachelectomie) Zwanger worden is dus nog mogelijk! Bij deze wil ik vragen wie hier ervaringe maar heeft?

Paulien: Jou angst snap ik heel goed, bij mij begint dat nu echt op te spelen, ik heb geen vertrouwen meer in mijn lichaam..... En vind het erg moeilijk hiermee om te gaan. Hoe vergaat jou dat?

groeten Jolanda

Marije33

Re: kinderen na baarmoederhalskanker

Berichtdoor Marije33 » Wo 26 Apr 2006 16:27

Hallo Jolanda2,

Bij mij is ook een baarmoederbesparende operatie gedaan, nu 2,5 jaar geleden. Ik heb net mijn verhaal gezet bij 'Lotgenoten gezocht', dus daar kan je alles even lezen, als je wilt (het valt me op dat de site erg groot is en dat het daarmee lastig is om zaken te vinden).

Na de ingreep wilde ik eerst rust, weer een beetje vertrouwen krijgen in mijn lijf. Mentaal en fysiek me voorbereiden op een mogelijke zwangerschap. Wij zijn toen weg gegaan met de boodschap van de artsen dat het mogelijk zou zijn maar het zwanger worden (inseminatie, etc.) en het zwanger blijven (een bandje) zou met wat hulp moeten plaats vinden..
Net 2 weken geleden heb ik een kijkoperatie gehad om de toegang tot de baarmoeder wat op te rekken zodat inseminatie makkelijker zou kunnen. Echter de arts gaf an somber te zijn... mijn baarmoeder is te klein... Hoe zo te Klein??? Er was toch een baarmoederbesparende operatie uitgevoerd? euh Ja, echter er is nooit geen optelsom gemaakt van alle onderzoeken en datgene van wat is weggehaald. medisch gezien is het nu onverantwoord om nog zwanger te worden. Als het al zou lukken, zou het met gevaar voor mij en een vrucht zijn...

Ik ben onthutst... geen kleintje samen... de inpackt van de Kanker is grotere dan gedacht. Het voelt alsof we onze droom, ons verlangen moeten begraven. Natuurlijk ben ik enorm dankbaar dat de kanker weg is, daar probeer ik op te vertrouwen. Maar het voelt allemaal erg verwarrend op dit moment.

Helaas dus geen positief bericht. En ik zou je adviseren laat alles echt uitzoeken zodat je niet met de gedachten rondloopt dat het nog mogelijk is, terwijl het dat niet is.

Zelf vraag ik me af hoeveel verwijten ik naar de arts moet hebben. Zijn intenties waren goed maar het resultaat is toch wel heel anders...

groet, Marije

sienet

kinderen na baarmoederhalskanker

Berichtdoor sienet » Vr 19 Mei 2006 17:57

Hallo Marije,

Bij mij is in juni 2005 ( nu dus 11 maanden geleden) een radicale vaginale trachelectomie uitgevoerd in het VU medisch centrum in Amsterdam. In september kreeg ik groen licht om zwanger te gaan raken en in november was het raak. Ben inmiddels, in alle bescheidenheid, ruim 30 weken zwanger !!! Alles gaat nog steeds uitstekend en de keizersnede is gepland met 39 weken. Een medepatiente van me in het VU is eergisteren na 38 weken zwangerschap middels keizersnede bevallen van een ruim 4 kilo wegende dochter !!!
De reden dat ik dit meld is om hoop te krijgen en te houden. Ik heb altijd begrepen van mijn arts dat een baarmoeder ont-zet-tend kan uitrekken. (dus ook na een tracheletomie !!!)Immers er zijn ook vrouwen met halve baarmoeders of normale grootte die een twee of zelfs drieling krijgen.
Wil je mijn uitgebreide verhaal weten of erover van gedachten wisselen laat het dan via een reactie weten dan kan ik je mijn emailadres geven.

Houd hoop en sterkte.

Janet.

peugeotje

baarmoederhalskanker

Berichtdoor peugeotje » Vr 19 Mei 2006 18:25

Hallo,

ik ben 43 jaar in de overgang en momenteel veel last van hevige bloedingen, erg veel pijn in buik. in oktober 2005 uitstrijkje gehad me pap2 uitslag. Hadden jullie ook zulke hevige bloedingen, die erg lang duren, langer dan 14 dagen?

Jen_ny
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Di 24 Jan 2006 08:28
Locatie: noordholland

Berichtdoor Jen_ny » Vr 19 Mei 2006 21:32

Hoi Peugeotje,

Ben je er al mee naar je huisarts geweest? Bij vleesbomen komen deze klachten namelijk veel voor.

Marieken

Re: Trachelectomie

Berichtdoor Marieken » Zo 28 Mei 2006 21:58

Hallo Sienet/Janet,

Aangezien er bij mij ook baarmoederhalskanker is geconstateerd en ik zojuist je bericht las ben ik ook erg benieuwd naar je positieve verhaal.
Ik ga zeer binnenkort (hoogstwaarschijnlijk) ook de molen in voor Trachelectomie in het VU ziekenhuis te Amsterdam.
Ben hier naar verwezen door het AMC.
Bang, ja, maar toch erg blij ben ik dat ik in principe voor Trachelectomie op mag.
Misschien wil je mij ook op de hoogte brengen van je verhaal.
Denk dat ik daar wellicht moed uit kan putten.
Wat een geweldig bericht dat je nu zo ver al bent met je zwangerschap, ik wens jullie alle goeds!

Marieke

Gast

radicale vaginale trachelectomie

Berichtdoor Gast » Di 30 Mei 2006 00:35

Hoi Marieken,

Goed dat het AMC je doorstuurt naar het VU. Zo ging het bij mij destijds ook.
Na een conisatie, 2 x lisexcisie en 4 nabloedingen ( na elke operatie 1 en zelfs een keertje 2x) was de conclusie in het AMC : "het wordt tijd dat u uw baarmoeder gaat inleveren..."en:"die kinderwens van u gaan wij niiet honoreren".
De hemel zei geprezen dat ik in het VU ( na weer vele onderzoeken) bij Prof. Dr. Verheijen terechtkwam. Een geweldige arts...Superlatieven schieten tekort...
Als het volgens hem niet mogelijk is om je baarmoeder te behouden dan is dat ook zo en dat had ik me er uiteindelijk bij neer kunnen leggen.
De ingreep zelf is vrij pittig, je bent bijna zeven uur onder narcose en weet pas als je weer bij bent of "de boel" daadwerkelijk er nog in zit.
Mocht je meer willen weten dan mag/kan je me altijd mailen: janetpersijn@quicknet.nl.
Ik wens je veel sterkte de komende tijd !!!

Janet

Desire30
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 24 Sep 2006 11:49
Locatie: noord holland
Contact:

Re: kinderen na baarmoederhalskanker

Berichtdoor Desire30 » Zo 24 Sep 2006 12:35

Hallo Janet en Marije en andere meiden

Ik zou graag met jullie willen mailen.
Ik ben een jonge vrouw van net 30 jaar zonder kinderen.
Ik heb 1 juni 2006 te horen gekregen dat ik een pap4 had sin3, vervolgens heb ik een lis gehad.

De uitslag bleek niet goed!
Er waren toch kankercellen gevonden en een conisatie kan niet meer plaatsvinden.
Ik heb iets van 1,5 cm oppervlakte en 2,3 mm infiltratiediepte.
Nu ben ik ingepland voor een operatie (a.s. 11 oktober 2006) aan de lymfe en een voor als nog baarmoederhals verwijdering (trachelectomie).

Pas uit de operatie weet ik of er in de poortwachterslymfeklier kanker is gevonden of niet. We gaan er uit van niet...dan gaan ze door met de baarmoederhals (hopende dat niet alsnog de gehele baarmoeder eruit moet)

Ik wordt in het VU Amsterdam geopereerd.

Mijn vraag is nl ook het probleem met de lymfe=-verwijdering.
Ik wil namelijk, mits ze niets treffen in die poortwachterslymfeklier..wil ik graag de lymfe laten zitten omdat de kans heel klein is dat er uberhaupt kanker in aangetroffen wordt, volgens de proff die deze theorie heeft uitgedacht.
Echter staat dit in een onderzoeksfase en mogen zij het nog niet promoten. Ik moet dus ook tekenen als ik op deze wijze geopereerd wil worden. Dit is mijn eigen keuze dus.
Ik vind de kans op lymfe oedeem te groot.
Je moet je gehele leefwijze aan gaan passen.
Aangezien ik graag in de zon zit, graag naar tropische landen ga, en alles wat in dat lymfeoedeem boekje staat, graag doe, en dat vervolgens prefentief niet meer mag?? terwijl de kans bestaat dat de lymfe voor niets verwijderd worden?

Graag spreek ik met mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de lymfe en de gevolgen hiervan zodat ik nog mijn keuze voor de operatie kan aanpassen.

Mail mij graag op dvsanten@quicknet.nl

Er zijn tot nu toe 2 patienten die dezelfde ingreep hebben gehad en de lymfe hebben laten zitten. Echter kan ik niet met hun in kontakt komen.
Misschien ken jij 1 van hen?

Tevens ben ik ook benieuwd naar het zwanger worden na deze ingreep, hoe lang moet je genezen, hoe ging het in het ziekenhuis?Pijn? Kan je plassen of lopen daarna etc.
Hoe ging het met eventuele sex? De dokters melden allemaal 'vage'dingen en ik zou graag uit ervaring van jullie meiden dit willen horen.

liefs Desire






sienet schreef:Hallo Marije,

Bij mij is in juni 2005 ( nu dus 11 maanden geleden) een radicale vaginale trachelectomie uitgevoerd in het VU medisch centrum in Amsterdam. In september kreeg ik groen licht om zwanger te gaan raken en in november was het raak. Ben inmiddels, in alle bescheidenheid, ruim 30 weken zwanger !!! Alles gaat nog steeds uitstekend en de keizersnede is gepland met 39 weken. Een medepatiente van me in het VU is eergisteren na 38 weken zwangerschap middels keizersnede bevallen van een ruim 4 kilo wegende dochter !!!
De reden dat ik dit meld is om hoop te krijgen en te houden. Ik heb altijd begrepen van mijn arts dat een baarmoeder ont-zet-tend kan uitrekken. (dus ook na een tracheletomie !!!)Immers er zijn ook vrouwen met halve baarmoeders of normale grootte die een twee of zelfs drieling krijgen.
Wil je mijn uitgebreide verhaal weten of erover van gedachten wisselen laat het dan via een reactie weten dan kan ik je mijn emailadres geven.

Houd hoop en sterkte.

Janet.
Houdt moed!

Demi
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 29 Sep 2006 11:47

reactie op zwanger na baarmoederbesparende operatie

Berichtdoor Demi » Di 03 Okt 2006 22:26

hoi Janet,
ik las jouw verhaal over dat je zwanger bent geworden na een baarmoederbesparende operatie,ik zou daar best meer over willen weten.Ik heb ook zo,n operatie ondergaan en ik wil nu ook zwanger worden,ik hoor alleen ongelooflijk veel over vroeggeboorte etc.Ik ben heel benieuwd hoe het het bij jou allemaal gegaan is.
groetjes Sandra

roxanne
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 26 Aug 2013 15:01

Re: baarmoederhalskanker

Berichtdoor roxanne » Ma 26 Aug 2013 15:09

Hoi Janet,

Ik las jou verhaal over zwanger worden na radicale trachelectomie. Ik vroeg mij af of jij ook bestraling hebt gehad??
Ik heb dezelde operatie ondergaan in 2011 maar bij mij waren lymfklieren niet schoon dus heb 25 bestralingen gehad.

Ik zou nooit meer ongesteld worden en in overgang gaan volgens artsen.
Maar afgelopen februarie 2013 ben ik toch weer ongesteld geworden en heb een maandelijkse cyclus.
Ben bij voortplanting onderzoek gestart in AMC om te kijken wat er nog wel en niet doet.

Eierstokken omhoog gehangen en ik nog een eisprong en maak eitjes aan.
Ook zijn de bloed testen goed, ik ben niet in overgang.
En heb maand lang hormonen geslikt want baarmoederslijmvlies was te dun ( rede dat bestraling de baarmoeder beschadigd.)
Maar door hormonen is baarmoederslijmvlies dikker geworden en zelf 7 mm en dat is genoeg voor IVF.

Dit is fantastisch want misschien is er dan toch kans op een zwangerschap.

Alleen mijn oncoloog/gynaecoloog raad het nog steeds af want hij zegt dat statistieken hebben uitgewezen dat baarmoeder niet meer rekt naar 20 weken en ook niet goed functioneerd.
Het is een risico voor mij als voor het kind.

Wat moet ik doen?? de gok wagen of deze kans voorbij laten gaan??

Moelijk want lees verhalen over vrouwen waarbij wonder boven wonder toch ook is gelukt.

Groetjes,

Roxanne


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten