zeldzame vorm eierstokkanker

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
duifje
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 01 Jan 2007 22:02

zeldzame vorm eierstokkanker

Berichtdoor duifje » Zo 28 Jan 2007 21:31

hoi, ik ben duifje en ben 35 en heb zeldzame vorm van eierstokkanker namelijk een ovariumcarconoom, deze zit in de groep van de kleinekiemceltumoren. Ik ben in juni 2006 geopereerd waar bij ze eierstokken, baarmoeder, verschot, buikvlies, omertum en blindedarm hebben weggehaald. Ik was al flink uitgezaaid tot aan mijn middenrif.
Ik zit in fase 3c wat al aardig ver is, maar gelukkig ben ik nu schoon na 6 zware kuren van carboplatin en taxol. Ik heb alleen 70% kans dat de vorm van mij weer terugkomt. Nu hoop ik dat er iemand is die over iets soortgelijks kan meepraten. Ik zou graag ervaringen willen delen en weten hoe het met andere lotgenoten is verder gegaan.

Ik hoop dat ik hier snel reacties krijg,groetjes duifje.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 24 Mar 2007 15:08

Beste Duifje,

De vorm die ik heb is een andere (granulosaceltumor).
Gelukkig te horen dat de chemokuren succes hebben gehad.
Voor lotgenotencontact ga ik naar de koffieochtenden van Stichting Olijf.
Olijf is er voor vrouwen met allerlei vormen van gynaecologische kanker.
Ook is er telefonisch ondersteuning mogelijk.
Misschien is dit iets voor je.
Sterkte,

Liddy

antje
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Ma 07 Mei 2007 00:49

Berichtdoor antje » Do 10 Mei 2007 02:19

hai mijn moeder had ook ovarium carcicoom. , alleen heb ik geen leuke uitkomst van het verhaal.

Zij ontdekte dat ze kanker had in januari 2004(had al zeker driekwartjaar pijn maar wilde niet naar een arts), en is met kerst 2006 overleden.

Zij kreeg als eerste kuur taxol en heeft 3 andere kuren gehad.en twee operaties.

uiteindelijk heeft ze een niet- chemo gehad die eiwitten in kankercellen zou afbreken en toen is ze snel achteruitgegaan.

In december startte ze net met bestraling tegen de pijn en ze zou in januari een stoma krijgen( er was een stuk darm aangetast en ze verloor ontlasting uit de vagina, later bleek de want daartussen en die van de endeldarm helemaal weg te zijn door tumorgroei)

gelukkig heeft ze niet nog een maand moeten wachten tot de stoma, want ze voelde zich uiteindelijk echt geen mens meer. heeft wel tot de laatste dag thuis kunnen wonen

antje
http://www.dodenzijnnietstil.nl/ hanneke appelboom


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten