(baarm.hls.kanker)Trachelectomie en de lymfe laten zitten?

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Desire30
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 24 Sep 2006 11:49
Locatie: noord holland
Contact:

(baarm.hls.kanker)Trachelectomie en de lymfe laten zitten?

Berichtdoor Desire30 » Zo 24 Sep 2006 12:43

Ik ben een jonge vrouw van net 30 jaar zonder kinderen. (wil nog wel graag een kindje natuurlijk!)
Ik heb 1 juni 2006 te horen gekregen dat ik een pap4 had sin3, vervolgens heb ik een lis gehad.

De uitslag bleek niet goed!
Er waren toch kankercellen gevonden en een conisatie kan niet meer plaatsvinden.
Ik heb iets van 1,5 cm oppervlakte en 2,3 mm infiltratiediepte.
Nu ben ik ingepland voor een operatie (a.s. 11 oktober 2006) aan de lymfe en een voor als nog baarmoederhals verwijdering (trachelectomie).

Pas uit de operatie weet ik of er in de poortwachterslymfeklier kanker is gevonden of niet. We gaan er uit van niet...dan gaan ze door met de baarmoederhals (hopende dat niet alsnog de gehele baarmoeder eruit moet)

Ik word in het VU Amsterdam geopereerd.

Mijn vraag is nl ook het probleem met de lymfe=-verwijdering.
Ik wil namelijk, mits ze niets treffen in die poortwachterslymfeklier..wil ik graag de lymfe laten zitten omdat de kans heel klein is dat er uberhaupt kanker in aangetroffen wordt, volgens de proffessor die deze theorie heeft uitgedacht.
Echter staat dit in een onderzoeksfase en mogen zij het nog niet promoten. Ik moet dus ook tekenen als ik op deze wijze geopereerd wil worden. Dit is mijn eigen keuze dus.
Er zijn maar 2 ziekenhuizen in Nederland, wat ik begreep van het VU, die op deze wijze de patient mee kunnen laten beslissen.
Maar er blijft natuurlijk een risico van 15% in de totale groep, en bij de 200 jonge vrouwen bleek achteraf 1,5% toch nog kanker in een overige lymfeklier te hebben.(volgens de gesprekken met artsen)
Ik vind de kans op lymfeoedeem te groot. Dïe kans is nl op die 200 jonge vrouwen 15% dat zijn er dus 30!
Je moet je gehele leefwijze aan gaan passen.
Aangezien ik graag in de zon zit, graag naar tropische landen ga, en alles wat in dat lymfeoedeem boekje staat, graag doe, en dat vervolgens preventief niet meer mag?? terwijl de kans bestaat dat de lymfe voor niets verwijderd worden?

Graag spreek ik met mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de lymfe en de gevolgen hiervan zodat ik nog mijn keuze voor de operatie kan aanpassen.
Mail mij graag op dvsanten@quicknet.nl

Er zijn tot nu toe 2 patienten die dezelfde ingreep hebben gehad en de lymfe hebben laten zitten. Echter kan ik niet met hun in kontakt komen.
Misschien ken jij 1 van hen?

Tevens ben ik ook benieuwd naar het zwanger worden na deze ingreep, hoe lang moet je genezen, hoe ging het in het ziekenhuis?Pijn? Kan je plassen of lopen daarna etc.
Hoe ging het met eventuele sex? De dokters melden allemaal 'vage'dingen en ik zou graag uit ervaring van jullie meiden dit willen horen.

PLEASE reageer snel op mijn email , ik heb nog een korte tijd voor de operatie.
ps do 5 oktober 2006 ga ik met proffessor Verheije praten over het laten zitten van de lymfe als ze op de poortwachtersklier met de sneltest tijdens de operatie niets aantreffen. Hij gaat met mij alle risico's bespreken en mijn dossier bekijken of ik aan dit onderzoek mee kan doen. Ik word waarschijnlijk patient nr 3. :?


liefs Desire
Houdt moed!

Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten