koninginnebrij en hormonale borstkanker

Voor de borstkankerpatiënten.
indian
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 17 Jun 2011 20:03

koninginnebrij en hormonale borstkanker

Berichtdoor indian » Za 18 Jun 2011 19:24

Hallo,ik heb in 2009 een volledige borstamputatie gehad met verwijdering van alle okselklieren omwille van een hormonale borsttumor.Er waren geen uitzaaiïngen.Ik kreeg preventief zes keer chemo( 3 x fec en 3 x taxotere) en 25 bestralingen.Sinds januari 2010 neem ik nolvadex(hormoontherapie).
Sinds januari ben ik na anderhalf jaar teug herstart met werken.Omdat ik met de bus naar het werk ga ben ik in december koninginnebrij beginnen nemen.Effectief de bus zat vol met hoestende niezende kinderen maar ik kwam de ganse winter door zonder verkoudheid,griep,zelfs geen hoestje.Ik nam koninginnebrij van december tot einde april:elke morgen op de nuchtere maag één mespuntje.Nu lees ik echter op bepaalde forums dat dit slecht zou zijn omdat er oestrogenen zouden inzitten.Dit verontrust me heel erg.ook enige verwarring,want hoe kan iets zo zuiver nu slecht zijn.Heeft er hier iemand een antwoord op aub.Bij de huisrarts kan ik met zo'n vragen niet terecht:die lacht dat weg.Bij de oncoloog moet ik pas in het najaar terug gaan.Googlen geeft meer verwarring dan antwoorden.Dank bij voorbaat,indian

Terug naar “Borstkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten