vagina/ schede kanker

Voor vagina- en vulvakankerpatiënten.
Yolanda A

vagina/ schede kanker

Berichtdoor Yolanda A » Vr 17 Jan 2003 08:38

Bij mijn zus van 34 jaar is een kankergezel ontdekt (ca 3cm) dat zich in de wand tussen de anus en de vagina bevind. Op deze plek wil/kan? men haar niet opereren (er moeten nog veel onderzoeken volgen) maar krijgt zij Chemokuren en bestraling. (moet nog gebeuren)

Haar klachten zijn, bloedverlies soms zeer hevig, vermagering, moeheid, obstipatie en heel veel pijn in de onderrug.

Het enige wat ik erover kan vinden zijn sites over des-dochters.
Maar hiervan is geen sprake.
In het ziekenhuis is het voor de artsen ook een eerste keer dat ze dit tegen komen.
Wie weet iets meer...

talk2dani

je zus

Berichtdoor talk2dani » Vr 04 Mar 2005 01:31

Mijn zus bleek na operatie alsnog uitzaaiingen en is nu stervende,
maar had op die plek ook een gezwel van 5 cm. Ze hebben haar wel geopereerd, maar ze konden niks garanderen. Intense tijden, maar luister goed naar doktoren en artsen, ik hoop dat je goed nieuws hebt inmiddels...

Danielle

Goudlokje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 21 Jun 2005 17:31
Locatie: Antwerpen (B)

Berichtdoor Goudlokje » Di 21 Jun 2005 17:50

Er is een website met o.a. forum opgericht door Hennie, die zelf ooit vulvakanker heeft gehad.
We helpen graag iedereen die vragen heeft omtrent vulvakanker/ schaamlipkanker.

www.vulvakanker.nl

Hartelijke groeten,
Goudlokje

Ik...

Re: vagina/ schede kanker

Berichtdoor Ik... » Di 20 Mar 2007 21:17

Hallo,, ik ben een meisje van 14 jaar.. en ik heb ook zoiets.. ik heb lijkt wel een soort grote bolletjes in mijn vagina en als ik een tampon in doe doet het verschrikkelijk pijn,, en ik heb altijd buikpijn en rugpijn en ben de laatste tijd ook hardstikke moe enzo.. ik ben al naar de dokter geweest en die zegt dat het niks is,, en het zit ook tussen mn vagina en mn anus.. weet iemand wat dit is?

Groetjes Mij ...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 20 Mar 2007 22:04

Nee, ik weet niet wat het is.
Echter ik zou een nieuwe afspraak met de dokter maken.
Hem/haar vertellen dat je er niet gerust op bent.
Of hij/zij jou beter kan uitleggen wat het is.
Succes.

Liddy

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Wo 21 Mar 2007 01:55

Ik weet niet wat het kan zijn, maar ik zou samen met je moeder naar de huisarts gaan en als hij of zij niet weet of kan uitleggen wat die bobbeltjes zijn, dan vragen naar een verwijzing naar de gynaecoloog. Ik weet niet wat jij bobbeltjes noemt, misschien bedoel je wel de baarmoedermond (die voel je hoog in je vagina zitten) of voel je iets anders wat er wel gewoon hoort, dat kan de huisarts je uitleggen.

Heel veel buikpijn en rugpijn, dat zijn klachten die niet zo lang mogen duren. Heb je dat altijd of alleen als je ongesteld wordt? Want dat is het wel normaal dat je dan wat rugpijn en buikpijn hebt omdat de baarmoeder samenkrampt tijdens je menstruatie.

Dat een tampon pijn doet kan ook nog wel soms komen omdat je maagdenvlies (als je nog maagd bent) vrij stug is, maar ook dat kan de huisarts je vertellen of dat bij jou het geval is.

Veel succes ermee.

Anne

vin 3

Berichtdoor vin 3 » Vr 23 Mar 2007 09:38

hallo ik ben baukje en ben nu al 3 keer behandeld voor vin 3.ben nu weer herstellende van een laser behandeling ,maar het begint steeds zwaarder te worden .mijn vraag is en miijn angst is hoeveel procent kans is er op vagina kanker .

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 23 Mar 2007 14:16

is er iemanddie dit al eerder heeft meegemaakt.

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Vr 23 Mar 2007 15:23

vin 3 schreef:hallo ik ben baukje en ben nu al 3 keer behandeld voor vin 3.ben nu weer herstellende van een laser behandeling ,maar het begint steeds zwaarder te worden .mijn vraag is en miijn angst is hoeveel procent kans is er op vagina kanker .


http://www.oncoline.nl/index.php?pagina ... ijn_id=243

Op deze site kun je uitgebreide informatie vinden. 5 tot 10 % van de mensen met VIN ontwikkelen op den duur een carcinoom als ik het goed begrijp uit de tekst.

Ik hoop dat bij jou alles goegaat. Ik kan me voorstellen dat je wat moedeloos wordt als je nu al de derde laserbehandeling achter de rug hebt. Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je wat lotgenoten treft.

Anne

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: vagina/ schede kanker

Berichtdoor sita » Ma 12 Mar 2012 14:45

hoi Jolande A

Kijk even naar mijn verhaal over het genezen van schaamlip kanker zonder operatie.
(de misteltherapie die ik daar aangeef word in duitsland ook veel gebruik in combinatie met de reguliere behandeling)
Het Humaan papiloom virus( afgekort HPV) is de veroorzaker van dit gezwel.
Zijn er ook controles gedaan van de anus en de darmen?
Het virus is de veroorzaker van vele soorten kanker oa baarmoederhals, vagina en schaamlip kanker.
Helaas is het ook mogelijk dat het in het darm kanaal komt, laat dit dus in iedergeval controleren.

Welk ziekenhuis ben je het ene ziekenhuis heeft er meer ervaring mee dan het andere, zorg dat je direct door gaat naar een universtair medisch centrum die hierop gespecialiceerd is.

Wees assertief en stel heel veel vragen.
Waarom kunnen ze het niet weghalen?
Wat is de exacte situatie?

Je bent patient en hebt recht op antwoorden, je zus bedoel ik dan.
Schrijf van te vooren alle vragen die je hebt op en ga net zo lang door tot je vragen beantwoord zijn.

Veel sterkte en kracht groetjes Sita

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: vagina/ schede kanker

Berichtdoor sita » Ma 12 Mar 2012 14:56

Lieve Baukje

Ik heb zelf 30 jaar met deze aandoening gelopen.
Kijk aub naar mijn bericht op deze site
Genezen van schaamlip kanker zonder operatie.
De methodes die ik toegepast heb zijn allemaal bestaande behandelingen alleen worden ze niet voor deze toepassing of niet in nederland toegepast ( maar wel in duitsland)
De kracht van deze behandeling zit hem in de combinatie.

Het klopt dat 5-10% NA 20-30 jaar ONBEHANDELD omslaat in kanker, wel blijven behandelen dus!

Liefs en sterkte, ik weet dat je er moedeloos van word daarom ben ik het zelf anders gaan doen

sita
Wil je nog wat weten mail me dan

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: vagina/ schede kanker

Berichtdoor sita » Ma 12 Mar 2012 15:11

Hallo meisje van 14

Meisje wat voel ik met je mee bij mij begon het ook rond die tijd.
Lieve schat er is mij 30 jaar verteld dat het niks was, bullshit dus.
Ga naar je huisarts en zorg dat je een verwijsbrief krijgt voor de gynaecoloog en ga dan naar een universitair medisch centrum die een vulva poli hebben.
Misschien is dit niet het dichts bijzijnde maar ik ben jaren naar een lokaal ziekenhuis gegaan en ben daar niks mee opgeschoten.
UMC's zijn daar wel op gespecialiceerd. Het is heel goed mogelijk dat dit net als bij mij wratjes in de vagina zijn.
Deze zijn bij mij operatief verwijderd (schrapen) en zijn daarna nooit meer terug gekomen.
De wratjes worden door het HPV veroorzaakt en meestal na schrapen verdwijnen ze wel.

Ook ik kreeg van mijn huisarts te horen dat het niks was. IK heb hem na 6x de keuze gegeven of je geeft nu een verwijsbrief of je krijgt een heeeeel lang spreekuur want ik ga niet weg zonder doorverwijzing en zeg dat je naar een UMC wil.
Trouwens je mag zelf kiezen waar je heen gaat ook al is het een doorverwijzing naar een lokaal ziekenhuis.

Laat je niet afschepen ze zijn er veel te laconiek in!
Neem iemand mee die je kan helpen assertief te zijn.
Liefs en groetjes Sita


Terug naar “Vagina- en vulvakanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten