Pijn andere bal

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
Zenuwpees
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 03 Okt 2013 11:02

Pijn andere bal

Berichtdoor Zenuwpees » Do 03 Okt 2013 11:37

Goeiedag,

Vorige jaar in december is mijn linkerteelbal verwijderd wegens testis tumor. Het was een seminoom in stadium 1 waarbij de kankercellen allemaal ingekapseld zaten. Een verdere behandeling (chemo, bestraling) bleek niet nodig. Wel zeer regelmatige scans en bloedonderzoek.

Een tijdje terug ervaar ik regelmatig pijn in de andere bal. Dit is een stekende pijn die meestal een minuutje ofzo duurt, voor de rest is het zeurende pijn (krampen) die uitstraalt naar mij lies en onderbuik. Soms trekt de pijn weg, wat een belangrijk verschil met de tumor was. De vorm is echter zeer regelmatig en bij het laatste bezoek bij de oncoloog is er ook niks verdachts gevonden in het bloed.

Ik ben ook al naar de uroloog geweest die een echo heeft genomen waarop niks te zien is. Geen vocht, geen vlekjes, een perfecte grijze blob op het scherm. Hij zei dat de kans dat het rechts ook gaat voorkomen kleiner is dan 1%. Hij zegt dat de pijn waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat ik te weinig beweeg. Ik heb er nogal veel last van, en vooral wanneer ik zit. Da's wel vervelend vermits ik zittend werk heb. Hij zei ook dat het vaak voorkomt bij mensen met een zittende job zoals vrachtwagenchauffeurs. Ik ben een bediende en zit vrijwel heel de dag achter de pc, dus dat verklaart al wel veel... meer bewegen raadt hij aan. Ik weeg overigens te veel (Ik weeg 105 en moet 25kg vermageren)

Ik vind het echter een vreemde diagnose, en ik zou niet willen dat ik een ontsteking heb ofzo. Is een tweede opinie hier aanbevolen of niet? Ik heb niet echt super veel pijn. Het is meer lastig en vervelend... Ik ben echter ook bekend om pijn te relativeren...

Zijn er mensen die hier ook van hebben gehoord? Ik vind er niks over terug op het internet. Helaas vind je altijd dingen over zaadbalkanker als je "pijn in teelbal" zoekt. Ik vind dit jammer, want het is een zeer zeldzame ziekte en het maakt mensen alleen maar bang...

Het is vreemd dat ik zo extreem reageer bij de minste pijn. Ik weet dat 't geen kanker is en toch ben ik zomaar bang (of ongerust) zonder dat er een duidelijke reden voor is. Het is een zeurende pijn, meer krampgevoel, en geen onbestemd gevoel zoals ik toen had bij m'n zaadbalkanker. Ik heb ook al eens een ontsteking gehad en dat voelde ook anders (veel hevigere pijn en koorts), die ontsteking was toen samen met de kanker weggehaald, dus dat was snel opgelost. :-)

Ik zoek gewoon wat mensen die deze situatie herkennen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Dennis

Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten