Hoe herken je zaadbalkanker ??

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
rimaluben
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 14 Jun 2003 21:11
Locatie: IJsselmuiden

Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor rimaluben » Za 14 Jun 2003 21:14

Ik ben 34 jaar en heb sinds een tijdje een onbestendig gevoel in mijn linker onderbuik en / of mijn linker bal. Als ik probeer het gevoel op te zoeken (je kunt het geen pijn noemen) kan ik niet precies aangeven waar het zit. Je leest overal dat zaadbalkanker vaak ongemerkt verloopt, of met de klachten die ik net aangeef, maar ik ken juist iemand die bloed bij z'n urine had en een bal "zo groot als een struisvogelei". Dan wil je wel snel bij de dokter zitten..............
Maak ik me nu zorgen om niets? Ik begrijp wel dat ik bij twijfel naar de huisarts moet gaan, maar voor zoiets ga je niet zo gemakkelijk, en daarbij heb ik een huisarts die overal met gemak overheen stapt.

Oxigun
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Zo 11 Mei 2003 02:16
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor Oxigun » Za 28 Jun 2003 20:39

misschien tijd voor een andere huisarts dan? ik kon in een praktijk met 2 huisartsen en ik weiger naar 1 daarvan te gaan. de ander daar en tegen is wel goed..

naar mijn weten zijn metastasen altijd pijnloos behalve als het ergens tegen aan drukt, ik vermoed dat het geen kanker is bij jou maar toch naar de dokter gaan. je kunt er beter een keer teveel dan te weinig zitten. mij heeft het gered dat ik er zo snel zat omdat ik het niet vertrouwde :)

Gast

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor Gast » Wo 09 Jul 2003 18:06

Je moet een ding goed begrijpen. Het is zo te laat bij zaadbalokanker. op het moment dat een tumor gaat groeien. Ik had een non seminoom kan het binnen een aantal maanden (4) te laat zijn. Het gaat namelijk via je zaadleider snel je buik of lymfeklieren in. Mijn tumor groeide van 3 naar 7 cm in 9 dagen tijd dus altijd naar een huisarts gaan. niet bang zijn!!! Ik was al twee aar niet meer bij een huisarts geweest en ging naar die van mijn vriendin een vrouw notabene. Gewoon je broek late zakken. Als het kanker is zal je namelijk nog vaak de broek moeten laten zakken. Een ding!!! Wacht nooit. Je speelt namelijk met je leven. Laat niemand je wat wijs maken kanker sluipt en moord. Het enige wat je zal moeten ondergaan is een echo in een ziekenhuis. Vraag als het mis is naar een verwijzing naar het Anthonie van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam. Het helaas enige onafhankelijke kankerinstituut van Nederland. Daniel den Hoed was er ook een maar is vanwege kosten gefuseerd met het Dijkzicht. Ik heb veel mensen te laat in het AVL zien aankomen omdat ze in een ander ziekenhuis niet adequaat geholpen zijn. In het AVL weten ze namelijk echt waar ze over praten daar er niemand ligt met een gebroken been. Succes en laat de uitkomst even weten....
rimaluben schreef:Ik ben 34 jaar en heb sinds een tijdje een onbestendig gevoel in mijn linker onderbuik en / of mijn linker bal. Als ik probeer het gevoel op te zoeken (je kunt het geen pijn noemen) kan ik niet precies aangeven waar het zit. Je leest overal dat zaadbalkanker vaak ongemerkt verloopt, of met de klachten die ik net aangeef, maar ik ken juist iemand die bloed bij z'n urine had en een bal "zo groot als een struisvogelei". Dan wil je wel snel bij de dokter zitten..............
Maak ik me nu zorgen om niets? Ik begrijp wel dat ik bij twijfel naar de huisarts moet gaan, maar voor zoiets ga je niet zo gemakkelijk, en daarbij heb ik een huisarts die overal met gemak overheen stapt.

leon1978
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 30 Mar 2009 10:59

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor leon1978 » Ma 30 Mar 2009 11:16

hallo allemaal.ik heb ook zaadbal kanker. ontdekt op 31 december 2005.het begon allemaal met mn bal die staps gewijs groter werd ik naar de huis arts die vertelde mij meneer er is nix ernstig aan de hand ik schrijf u een kuurtje voor en dan moet het van zelf weer genezen had wel een soort pijnlijke gevoel in mn balzak maar was mee te leven na een tijdje dat mn kuurtje op was geen verandering dus ik weer trug naar de pillenboer en zij weer kijken nee hoor meneer nix ernstig aan de hand.dus ik dacht nou ok als zij het zeg zal het wel dus ik een paar maanden afwachten en mn bal werd steeds harder en groter zo groot als een grote kriel aardappel.dus ik weer trug naar de dokter en ik ben net zo lang blijven zitten in de kamer tot dat ze eindelijk een echo aanvroeg,maar dat duurde een week of 2.dus ik 2 weken afwachten en ja dat was de bewuste dag ik met mn moeder naar SFG in schiebroek mn vrouw moest werken.dus ik met die arts naar binnen en ja hoor laat uw broek maar zakken hij voelen en kijken en echt pijnlijk dus hij nog een arts erbij gehaald.nou werkelijk de andere arts schrok zich te pletter dat hij gelijk een o.k ging regelen dus ik kreeg zo,n briefje mee waarop stond in dokters term mogelijke tumor.nou echt de wereld verdween onder mn voeten.dus ik naar buiten waar mn moeder met mn 2 kleine zoontjes stonden te wachten.dus ik kon het slechte nieuws gaan vertellen.en natuurlijk mn vrouw inlichten.nou binnen 15 min lag ik op de o.k bal verwijderen.en gelijk na de genezing van wonden 20 bestralingen halen.en er waren ook uitzaai ingen naar mn lever en nieren en mogelijk limfenklier.en tot op de dag van vandaag heb ik gelukkig steun van iedereen.alleen kan ik er na bijna 4 jaar nog niet over praten.misschien bang dat mensen me niet begrijpen denk ik of dat er mensen zijn die er niet over kunnen praten op dat moment.hoe gaan jullie hiermee om en hoe en met wie praten jullie er over.groetjes leon

mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor mercske » Wo 01 Apr 2009 20:26

Hallo Leon

ik ben marc,30 jaar en vorig jaar kreeg ik de diagnose zaadbalkanker.nu een jaar en vele chemokuren(en nog veel ellende) later ben ik 'schoon' verklaard. binnenkort moet ik weer voor een scan en bloedprikken dus dat wordt weer spannend.
ik heb in het hele traject hulp gehad van 'Care for cancer'. dit was een pilot in samenwerking o.a. met het Catharina ziekenhuis in eindhoven om te kijken of het een vorm van aanvullende hulp is en of het mogelijk is om het verzekerd te krijgen.zij maken een afspraak voor je met iemand binnen hun onderneming die een achtergrond in de oncologie heeft en dus weet waar zij/hij over praat.je zou eens kunnen informeren,misschien kom je er wel voor in aanmerking.de website is:http://www.careforcancer.nl/
verder heb ik veel met mijn vriendin gepraat wat niet altijd makelijk is maar je moet het echt proberen van je af te praten want dit is iets wat je niet alleen af kan en waar je jezelf ook niet voor hoeft te schamen.misschien iets van lotgenoten contact of bv op een forum.

laat nog wat van je horen,groet marc

leon1978
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 30 Mar 2009 10:59

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor leon1978 » Di 07 Apr 2009 20:01

hoi hoi marc.thnx voor je reactie.ik heb de site bekeken en ik zal eens rond bellen naar hun of ze wat voor mij kunnen betekenen.en het praten ja ik ben een best wel gesloten persoon dus ik praat zo ie zo al weinig.en ik schaam me niet hoor voor dit.alleen ik praat niet zo graag over sommige dingen.maar nu mijn vraag aan jou heb jij wel vaker een echo of second oppinion gehad.ik heb alleen maar om de 6 maanden een bloed controlle en de arts kijk ff aan mn zaakkie.en verder nix.maar ik heb wel uitzaaiing gehad naar mn nieren gehad maar daar kijken ze niet naar.wel heb ik 2 weken geleden een echo gehad van mn balzak maar daar was nix op te zien.maar waar zou ik het beste een second oppinion kunnen vragen.graag hoor ik wat van je groeten leon

mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor mercske » Vr 10 Apr 2009 13:01

sorry voor de late reactie.was even een weekje er tussenuit.
ik heb een maand of anderhalf geleden een scan gehad waaruit bleek dat er niets meer te zien was.nu krijg ik over 2 weken weer een nieuwe scan.verder heb ik alleen na de eerste serie van 4 kuren een scan gehad en daaruit bleek dat een operatie en 4 nieuwe kuren nodig waren.verder heb ik alleen in het begin na de diagnose kanker nog een echo van de balzak gehad.voor een second opinion moet je misschien toch even bij je arts navraag doen want daar heb ik geen ervaring mee.
als ze op een echo van je balzak niets kunnen zien dan lijkt het me geen zaadbalkanker maar misschien een andere vorm.ook is bij mij niet bekend dat zaadbalkanker naar de nieren uitzaait.
je kunt in elk ziekenhuis ook folders vinden specifiek voor elke soort kanker.
ik ben benieuwd,groet marc

wouter0017
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 22 Dec 2012 12:32

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor wouter0017 » Za 22 Dec 2012 12:54

Hallo

Ik ben wouter en ben 16 jaar oud.
Het lijkt wel dat ik op mijn rechter bal nog een knobbel heb.
Wat is dat?

Gr wouter

mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor mercske » Za 22 Dec 2012 13:36

Hey Wouter
Wat ik je aan wil raden is met de klachten naar de huisarts te gaan en hem/haar een diagnose te laten stellen.
Ga jezelf niet onnodig druk maken en wacht niet af. Het zal je alleen maar onrustiger maken als je niet gaat.
Het hoeft niet meteen iets ernstigs te zijn.
Laat nog even wat van je horen.

Groet Marc

wouter0017
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 22 Dec 2012 12:32

Re: Hoe herken je zaadbalkanker ??

Berichtdoor wouter0017 » Za 22 Dec 2012 15:06

Hey Marc

Bedankt voor je informatie.
Ik ben er ongeveer 1 jaar geleden achter gekomen en dacht dat het niks be zonder was.
vanochtend hoorde ik er iets over op de radio en ben dus wat verder aan het googlen geweest.
Verder de grote er van blijft wel ongeveer hetzelfde, ik zal eerstdaags dan maar een afspraak maken met de huisarts.

Gr wouter


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten