Zaadbalkanker ?!

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Wo 28 Jul 2010 14:39

Gisteren naar mijn bleomycine 's avonds koorts gekregen (39°C)
Moest volgens mijn chemomap bellen bij koorts boven de (38,5°C)
Moest me melden bij de spoedeisende hulp
waar weer het gehele circus op mij werd losgelaten (bloedprikken, longfoto en urine afnemen)
De nacht in het ziekenhuis doorgebracht en heb antibiotica gehad.
Vanochtend kwam de dokter en van hem mocht ik weer naar huis om dat de koorts veroorzaakt werd door de bleomycine.
Wel is er uit mijn bloed onderzoeken gebleken dat mijn witte bloedcellen en bloedplaatjes erg laag zijn.
Mijn bloedplaatjes zijn 45 en dat na een eerste kuur ?!
Het is dus nog onzeker of ik volgende week mag starten met de nieuwe kuur aangezien
mijn bloedplaatjes een waarde van minimaal 150 moeten hebben.
Helaas kan men volgens de arts niets doen aan die bloedplaatjes en is het een kwestie van tijd totdat deze weer toenemen.
Maar goed, ben nu weer thuis en voel me niet verkeerd en dat is toch wel erg lekker.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor liddy » Wo 28 Jul 2010 15:21

Fijn dat je weer thuis bent en je goed voelt.
Zoals de arts al zei is er geen middel om de aanmaak van bloedplaatjes te versnellen.
Je kunt enkel proberen de kans op bloedingen zo klein mogelijk te houden.
Dus geen dingen doen, bijvoorbeeld sporten, waarbij makkelijk bloeduitstortingen kunnen ontstaan.
Of geen medicijnen gebruiken die de bloedstolling kunnen beïnvloeden, zoals aspirine of bepaalde pijnstillers
(met name de zogenaamde nsaid’s).

Een heeeele kleine troost, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die zijn/haar chemokuur onderbroken ziet worden,
doordat het lichaam nog niet voldoende hersteld is voor de volgende kuur.

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Di 10 Aug 2010 13:36

Sinds zondag weer thuis van de helse vijfdagen ziekenhuis.
Ik ben nu zo kapot dat ik af en toe wens dat ik niet meer wakker wordt.
Gisteren is er neulasta gespoten om te zorgen dat mijn witte bloedcellen weer stijgen. Zie nu zo op tegen de rest van de kuur. Ik wil die negatieve gedachtes niet hebben maar soms zie ik het helemaal niet meer zitten....

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor liddy » Di 10 Aug 2010 14:05

Ja, behandeling kan heel zwaar zijn.
Kijk je bent maar een mens en hebt niet om deze ellende gevraagd.
Laat daarom die gedachten toe, ze zijn deel van jou.
Sla op een kussen, jank, schreeuw, gooi je ellende eruit.
En kijk dan of je ergens in die kleine teen nog iets positiefs weet te verzinnen.
Iets heel banaals, zoals het regent en dat is goed voor de planten.
Fijn dat je hier jezelf durft te uiten.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor stoffeltje » Di 10 Aug 2010 19:39

hoi richard,
het is gemakkelijk gezegt als ik zeg "blijf positief".
het is zwaar maar knok door joh!
kom langs en blijf schrijven en praten als je het nodig hebt.
ik denk aan je!
stoffeltje

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Rwin » Wo 11 Aug 2010 15:33

Hey Richard,

Blijf positief denken, hoe ver je er ook doorheen zit.
Laat je niet klein krijgen door al die narigheid en houd je vast aan het feit dat het een goed te genezen vorm is.
Het is nu flink doorbijten en soms zou je inderdaad willen dat het over is (heb ik zelf ook gehad). Het is niet gek dat die gedachten spelen, het kan gewoon erg zwaar zijn... zeker als je veel last van bijwerkingen hebt.
Ik hoop voor je dat de rest van de kuren beter verloopt en dat je daarna weer snel zult herstellen. Je zult zien dat zodra je weer normaal kunt eten het herstel niet lang op zich laat wachten.

Erwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Vr 13 Aug 2010 09:05

Mensen, enorm bedankt voor jullie steun!
Dit forum is voor mij een vorm van van mezelf afschrijven.
Ik wordt er emotioneel van als ik zie dat mensen de tijd nemen om mijn
Emoties te lezen en erop te reageren.
Bedankt voor jullie steun.

rostje123
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009 14:14
Locatie: Oost-Vlaanderen, Belgie

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor rostje123 » Di 17 Aug 2010 14:23

Hoi richard,

Mijn vriend (toen 27jaar) heeft vorig jaar ongeveer dezelfde weg doorgaan van jou.
Hij ondervond ook heel veel pijn in zijn rug, na enkele onderzoeken bleek dat er een gezwel zat achter zijn nieren van 10 cm op 6 cm. Na een biopsie bleek dat het ging over teelbalkanker, een seminoom. Pronostiek was ook zoals bij jou, 99% kans op genezing.
Eerst kwam de operatie waarbij ze 1 balletje verwijderd hebben en dan heeft hij 3 BEP kuren gekregen, dus 1 keer 5 dagen in het ziekenhuis, en dan 2 keer de maandag bleo. Na zijn eerste lange kuur (5dagen) waren zijn witte bloedcellen ook dramatisch gezakt. Hij is ook koorts beginnen krijgen en moest inderdaad ook allerlei onderzoeken ondergaan op de spoedafdeling. Gelukkig konden wij wel 's avonds weer naar huis.
Sindsdien moest hij telkens na een kuur ook neulasta spuiten krijgen, waardoor hij weer helse pijnen kreeg in zijn rug( omdat dit blijkbaar de cellen in het ruggemerg stimuleert of zo).
Omdat zijn witte bloedcellen zo laag stonden, heeft hij 2 weken uitstel gehad. Ze konden niet verderdoen met de behandeling en waren al beetje in paniek. Uiteindelijk na 2 weken alles terug normaal.
De tweede reeks ging eigenlijk redelijk vlot maar de vermoeidheid was wel verschrikkelijk. Hij mocht wel de woensdag eens een avondje thuis komen slapen, midden in de reeks. Hier kon hij veel kracht uit putten (ons meisje van 1 jaartje liep er toen rond en ze knuffelde hem altijd).
Ook de derde reeks verliep redelijk goed maar toen had hij wel het meeste last van misselijkheid. (we denken dat de 2e reeks meeviel omdat hij 2 weken extra recuperatie gehad heeft).
Op sommige momenten kon hij niet meer naar boven om te slapen, hij was doodmoe van enkel de trap te doen.


Na deze behandelingen was in het gezwel geen levend weefsel meer te zien maar het gezwel was wel nog boven toegestane afmetingen. (3.5 op 1.5 en dit moest onder de 3 cm zijn). Dus bij hem zijn nog 20 bestralingen gevolgd.
Op 14 september heeft hij zijn laatste bleo gekregen en op 01/11 is hij met de eerste bestralingen begonnen. Deze hebben 1 maand geduurd. (Laatste behandeling op 30/11) en op 01/12 is hij opnieuw vertrokken om te werken. Hij heeft wel 6 maanden 4/5 gewerkt maar nu werkt hij weer full time en eigenlijk lukt dit allemaal aardig. Enkel na een lastige dag, kruipt hij rap in de zetel s'avonds. ;)
Nu moet hij om de 6 weken zijn bloed laten controleren en om de 12 weken onder de scanner gaan, maar alles verloopt eigenlijk heel goed. Enkel zijn leverwaarde zou al stabiel moeten staan, maar die blijft nog wat schommelen.
Wij kijken ondertussen al heel erg uit naar 14 september omdat dit de laatste dag van zijn chemo was vorig jaar en dat wij in principe opnieuw mogen proberen van zwanger te geraken. Bij ons zal de kans wel klein zijn dat dit lukt, (door de bestralingen) maar toch gaan we ervoor.
Die dag wordt voor ons een nieuwe start en dan zijn het eigenlijk nog af en toe de controles die je herinneren aan de zware periode.
Mocht je eens zin hebben in een gesprek of enkele vragen hebben moet je maar losvuren. Lees alleszins ook eens het topic van lilo en mezelf, onze mannen hadden eigenlijk ongeveer rond dezelfde periode hetzelfde te doorstaan en dit hielp ons beiden wel om alles eens te verwerken.
Alleszins veel sterkte en wij denken aan jou.
Rostje

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Ma 30 Aug 2010 09:35

Weer thuis van de vijfdaagseopname. Nu nog twee keer bleo en dan is mijn kuur klaar. 30september onder de ct en dan hoop ik dat deze ellendige tijd stopt. Zit er wel aan te denken om het programma herstel en balans te volgen omdat het me niet in de koude kleren is gaan zitten.

Vandaag viel me ineens op dat mijn tong wit is?!
Ik hoop dat dit een bijwerking is van de chemo. Het tast immers de slijmvliezen aan. Toen ik op witte tong chemotherapie googlede kwam ik op veel sites over tongkanker terrecht. Ik ben hier erg van geschrokken!
Hopelijk is het iets onschuldigs.
Maak me nu weer druk

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Rwin » Ma 30 Aug 2010 10:28

Dag Richard,

Fijn dat je nu alweer aan het aftellen bent! De zware opnames zijn nu achter de rug!
Het is nog wel even doorbijten met de bleo's, maar die zijn gelukkig minder zwaar. Ik hoop voor je dat je daarna snel weer op zult knappen.
Wat betreft herstel en balans: gewoon doen als je daar behoefte aan hebt. Het kan je absoluut helpen om er weer bovenop te komen.

Ik weet niet wat een witte tong voorstelt, maar het zal wel geen tongkanker zijn. Dan zou je ook wel andere klachten hebben (minder beweeglijke tong, hinder bij kauwen, bloedingen, slechte adem, oorpijn, al dan niet pijnlijke plek op de tong die ook de neiging heeft hard te worden).
Maar ik zou gewoon het zekere voor het onzeker nemen en gewoon het ziekenhuis even opbellen. Maakt niks uit, want je bent echt niet de eerste die ongerust over iets opbelt.
Daarna zit je ook niet meer zo met de zenuwen... helaas is dat een nadeel van dokter google (zenuwen door onvolledige/ontbrekende informatie).

Sterkte nog en ik zal duimen voor een spoedig herstel :mrgreen:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Vr 03 Sep 2010 12:12

Afgelopen woensdag weer een bleo gehad en nu nog een spoeling.
Mijn witte tong blijkt een schimmelvorming te zijn die zich openbaard doordat mijn weerstand zo laag is. Ik begin weer een beetje te eten maar mijn maag en darmen zijn het daar nog niet mee eens. Gisteren verschrikkelijke krampen gehad en na een wc bezoek flauwgevallen. Het is niet normaal wat een rotzooi er uit je lijf komt. Het flauwvallen is vast de oorzaak van de bloedarmoede.
Lig nu wel al sinds de week opname op bed thuis en voel me als een vatdoek.
Het is af en toe om moedeloos van te worden en vraag me soms af of mijn leven weer zo wordt als eerst.
Ik merk namelijk wel dat mijn lichaam zich vele malen langzamer hersteld dan eerst. De positiviteit die ik bij de eerste kuur had lijkt inmiddels ver te zoeken. Maar gelukkig lijkt het einde van deze kuren dichtbij. En hoop ik op een goed resultaat van de ct-scan. Want dan is alles niet voor niets geweest.
Laatst gewijzigd door Richard1980 op Vr 03 Sep 2010 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor liddy » Vr 03 Sep 2010 12:34

Ja, bij velen is het zo dat hoe langer de chemo duurt het moeilijker wordt.
Het is een heel zure appel waar je domweg doorheen moet.
Fijn dat je hier laat merken dat het zo moeilijk is, dan kunnen wij hopelijk iets voor je betekenen.
Probeer de eindstreep in zicht te houden.
Je bent al zover.
Het spreekwoord zegt niet voor niets dat de laatste eindjes het zwaarst wegen ...

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Di 05 Okt 2010 19:39

Afgelopen maandag de uitslag gehad van een ct-scan en bloedonderzoeken na 3 bep kuren.
Gelukkig is het allemaal niet voor niets geweest. De kuren hebben hun werk gedaan !
We voelen ons alsof we de loterij hebben gewonnen !
We zijn ontzettend blij !

Nu kan ik weer gaan denken en werken aan herstel.
Maar eerst gaan we een weekje naar de zon want daar zijn we wel aan toe!!

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor stoffeltje » Di 05 Okt 2010 20:39

hoi richard,
van harte gefeliciteerd!
wat fijn dit te lezen!
goed er van genieten, jullie verdienen dit nu echt!

stoffeltje :wink:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor liddy » Di 05 Okt 2010 22:48

Geweldig nieuws, Richard.
Het is een heel goed plan om even weg te gaan.
Er is genoeg op je pad gekomen, even weer op adem komen.
En mochten er ineens emoties uitkomen, schrik daar niet van, laat ze komen,
een heel normaal verschijnsel na afloop van behandelingen.

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Rwin » Wo 06 Okt 2010 13:25

Hey Richard,

Wat een geweldig nieuws! Echt van harte gefeliciteerd.
Je bent door een diep dal gegaan, maar nu kun je weer een nieuwe start maken. Dat moet een fantastisch gevoel zijn!
Heel veel plezier de komende tijd, want je zult zien dat het herstel best rap gaat.
Zelf ben ik alweer druk aan de studie bezig en ik ben ook 2 dagen per week te vinden in de sportschool.
Ik hoop echt van harte dat het bij jou ook zo snel zal gaan. De vermoeidheid zal nog wel even blijven, maar door te sporten heb je daar stukken minder last van!
Ga nu maar lekker genieten van je vakantie en maak er een feest van!

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Wo 01 Dec 2010 08:39

We zijn nu 2 maanden verder en gelukkig zijn de uitslagen goed.
Wel moet ik zeggen dat het in mijn hoofd nog rond spookt met gedachten waar ik geen grip op lijk te krijgen.
Zo slaap ik slecht en heb ik steeds dezelfde nachtmerrie waarin 2e kerstdag mijn laatste dag is.
Ook is het lichamelijk nog niet veel. Ik werk aan mijn lijf bij een oncoloog fysiotherapeut en we bereiken weinig
doordat mijn lichaam behoorlijk gestrest is door alles wat we mee gemaakt hebben dit jaar.

Het vreemde is dat voor andere je weer gezond bent...
En toch voel ik me moe, uitgewoond en vooral onzeker over de toekomst.
Vind het erg moeilijk om hier mee om te gaan.
Want mijn grootste angst is dat het terug komt en dat we weer aan die vreselijke chemo's moeten beginnen.....

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor liddy » Wo 01 Dec 2010 13:12

Jouw reactie op alles wat gebeurt is, is een heel normale.
Er zijn veel meer mensen die een dergelijke reactie krijgen als ze met kanker geconfronteerd worden.
Ga eens kijken of je in aanmerking komt voor "Herstel en Balans".
Dan werk je aan je lichaam en geest.
Een alternatief is om iemand te gaan waar je goed mee kunt praten.
Dit kan de huisarts zijn of een geestelijk of een psycholoog.
Wij leren niet hoe we moeten omgaan met levensbedreigende omstandigheden.
Blijf er niet mee lopen.
Ik gun ook jou een rustige leven.

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Rwin » Za 04 Dec 2010 10:30

Beste Richard,

Fijn dat je uitslagen weer goed waren! Put daar weer kracht uit!
Het feit dat deze vorm van kanker zo goed te genezen is, houdt ook in dat het dus niet snel terug zal komen.
Natuurlijk begrijp ik je zorgen, want die heb ik ook. Maar probeer echt geestelijk er weer bovenop te komen.
Ieder heeft zijn eigen manier van verwerken. Zo kun je er veel over te praten, naar een psycholoog gaan, Herstel en Balans volgen (wat Liddy voorstelt) of zoals ik vollop de confrontatie ermee aangaan.
Niet dat je je dromen zomaar kunt beïnvloeden, maar 2e kerstdag zal echt niet je laatste dag zijn! Daarvoor is dit veel te goed behandelbaar!
Probeer dus echt hulp in te schakelen, want dat heb je echt nodig. Pas dan kun je ook echt weer aan je lijf werken en zal de moeheid afnemen.

Sterkte!
Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Guppie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Di 16 Nov 2010 14:29

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Guppie » Za 04 Dec 2010 23:38

Hoi Richard,

Allereerst wil ik je feliciteren met de goede uitslag!! Maar ik kan me voorstellen dat je aanvankelijke blijdschap niet is blijven hangen. Want je hele toekomstbeeld krijgt een enorme opdonder met alles wat je is overkomen. En de angst zal nog wel even blijven denk ik. Praten, hulp zoeken in welke vorm dan ook, whatever. Maar blijf er vooral niet mee rondlopen en probeer ook vooral niet om het wiel opnieuw uit te vinden. Er zijn vele instanties die je verder kunnen helpen.

Zelf heb ik pas mijn tiende bestraling achter de rug voor een hele zeldzame vorm van kanker. Ofwel, ik heb al tien bestralingen achter de rug - van de 35. Dus ben al bijna over 1/3 heen. Maar dat even terzijde. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ik heb niet de loodzware ervaringen die jij achter de rug hebt, maar ik leef wel met de wetenschap dat ik niet oud zal worden (ik ben onlangs 47 geworden), aangezien de enige zekerheid van "mijn" soort kanker is, dat het zich zal uitzaaien. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Waar? Naar longen, bekken (organen) of botten. Zo'n beetje overal kan het dus uitzaaien, behalve in de lymfeklieren en het bloed. Want het verspreidt zich via de zenuwbanen en daarom kan het nog wel 10 jaar of langer duren voordat het zich zal manifesteren. En hoewel ik nog maar een nieuweling ben in het donkere land van kanker, leer ik heel snel en daarom denk ik dus te weten hoe het is om in angst te leven. Maar angst is de slechtste raadgever die je maar kunt hebben!

Positief denken lijkt zo'n cliché, maar het kan op vele manieren worden gedaan. Zelf probeer ik gewoon te genieten van alle kleine mooie dingen die ik dagelijks om me heen zie. Zoals onze hond en poes met elkaar omgaan bijvoorbeeld, de spelletjes die ze spelen. Of de onverwachte glimlach van zomaar iemand die je niet kent. Een straaltje zonlicht door het wolkendek of de schoonheid van een sneeuwvlok. Dat soort kleine dingetjes. Ze lijken misschien onbetekenend maar ze kunnen je dag -of in ieder geval dát moment- een stuk draaglijker maken. En even de angstige gedachten een beetje in de achtergrond parkeren.

Zoek hulp als je het idee hebt dat het je allemaal te veel wordt. Blijf er niet mee rondlopen - je staat er niet alleen voor!

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Zo 05 Dec 2010 12:21

Hoi lieve mensen,

bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het moeilijk om vertrouwen te hebben in mijn lichaam.
Gedachten zoals: " als je eenmaal kanker hebt ga je er toch aan dood" spoken constant door mijn hoofd.
"Als mijn lichaam mij zo kan verraden waarom zou hij dat niet weer doen"

Ook heb ik moeite hoe laconiek andere mensen doen.
Zo van het is weer goed dus wat zeur je nou (dat zeggen ze niet letterlijk maar zo voelt het wel)

Ik denk dat ik hulp ga zoeken.
Zeker ook doordat mijn oncoloogfysiotherapeut momenteel weinig met mijn lichaam kan omdat ik zooooo gespannen ben.
Al mijn spieren staan strak.

Op een of andere manier voelt het als een zwakte als ik hulp zoek maar ik hoop dat ik er toch baat bij heb.

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Rwin » Zo 05 Dec 2010 17:37

Beste Richard,

Je bent nu op het punt beland dat je het achter je moet gaan laten en dat je je leven weer op de rails krijgt. Dat is geen eenvoudige taak.
Als je daar dan ook hulp bij nodig hebt, dan is dat echt geen schande. Je hebt veel meegemaakt en daar kun je nu gewoon moeilijk mee omgaan.
Dan mag je gewoon een specialist inschakelen die jou daarbij helpt. Dat is echt geen teken van zwakte. En dan nog: wie is een ander (die dit niet eens heeft meegemaakt) om nu over jou te oordelen?! Ze moesten eens weten wat er allemaal bij komt kijken, zowel geestelijk als lichamelijk.
Iemand die dat niet begrijpt heeft gewoon nog te weinig meegemaakt in zijn/haar leven. Dat is fijn voor hen, maar dan moeten ze niet over een ander een oordeel hebben.
Ga dus hulp zoeken, want dat heb je gewoon nodig. Geestelijke gezondheid is net zo belangrijk als lichamelijke gezondheid en gaan ook vaak samen.

Rwin
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Guppie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Di 16 Nov 2010 14:29

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Guppie » Ma 06 Dec 2010 20:14

Hulp zoeken, geestelijke en emotionele bijstand erbij halen is juist een teken van kracht en niet van zwakte! Want een mens moet echt sterk en krachtig zijn om onder ogen te kunnen zien dat hij niet alles alleen kan doen. Beslist geen schande. En het gevoel dat je niet meer op je lichaam durft te vertrouwen, dat herken ik goed. Ook daarom is het goed en verstandig om hulp erbij te halen. En wat anderen ervan denken, is aan de ander. Laat de mensen denken wat ze willen, jij weet zelf heel goed hoe het echt zit. Moeilijk... maar niet onmogelijk.

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor Richard1980 » Di 08 Feb 2011 22:44

Inmiddels heb ik hulp met het verwerken van wat er allemaal gebeurd is.
Ik heb de hulp erg nodig vooral nu er pas bij mijn zus borstkanker is geconstateerd.
Ze is net begonnen aan haar eerste chemo (tak)
Onze familie snapt niet hoe dit mogelijk is.
In 2009 mijn vader darmkanker, 2010 ik zaadbalkanker en nu 2011 mijn zijn borstkanker.

We zijn er door uit het veld geslagen...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zaadbalkanker ?!

Berichtdoor liddy » Wo 09 Feb 2011 00:11

Fijn dat je hulp hebt gezocht.
Zeker nadat je zus nu ook kanker heeft.
Nee, het is niet te begrijpen waarom het in jouw familie zo veel voorkomt.
Ik mag zo hopen dat de behandeling bij je zus aanslaat.
En dat het je lukt om ermee om te gaan.


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten