teelbalkanker

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
nanc
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 26 Nov 2009 01:03

teelbalkanker

Berichtdoor nanc » Do 26 Nov 2009 01:24

hallo

ik ben een bezorgde mama van 43j en mijn zoon van 15jaar heeft de ziekte ik wens langs deze weg een beetje steun te krijgen door een babbel grtss

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: teelbalkanker

Berichtdoor stoffeltje » Do 26 Nov 2009 12:22

hoi nanc,
wat jong om daar al mee in aanraking te komen.
op forum staan er meer mensen met teelbalkanker.
als je rechts boven het intypt kom je op dat topic,daar staan ook andere met hun ervaringen.
zelf ben ik een vrouw.
het lijkt mij erg moeilijk om een kind op zo een jonge leeftijd te hebben met deze ziekte,en voor je zoon helemaal.
typ het maar in bij zoeken,dan staan daar lotgenoten.
veel sterkte! :wink:
stoffeltje..

martin1976
Lid
Berichten: 123
Lid geworden op: Do 08 Okt 2009 07:25
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: teelbalkanker

Berichtdoor martin1976 » Do 26 Nov 2009 18:48

Hallo Nanc

Dat is wel erg jong hoor. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je hier vindt waar je naar op zoek bent.

Grt Martin
www.stinafo.nl Stichting Nationaal Fonds ´het gehandicapte kind´
Stinafo is een onafhankelijke organisatie die gehandicapte en chronisch zieke kinderen helpt grenzen te verleggen.

Biebie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 06 Feb 2009 09:27

Re: teelbalkanker

Berichtdoor Biebie » Vr 27 Nov 2009 12:28

dag Nancy,

Ik las je pb'tje aan mij gericht.
Ja helaas behoorde mijn man tot de weinigen die het niet overleefd hebben, door een combinatie van factoren: een samengestelde soort waarvan enkele elementen erg aggressief waren en niet reageerden op de belangrijkste onderdelen van de chemo-kuur en most of all: de ziekte was al zo ver gevorderd toen hij ontdekt was dat de slagingskans klein was. Dus niet alleen uitzaaiingen in de buik, maar ook in de longen en ergst van alles, in zijn hoofd. Met name de uitzaaiingen in zijn hoofd bleken niet te overwinnen omdat door de bloed-hersen barriere de chemo daar niet geraakte.

Als ik het zo lees van jouw zoon zit hij in fase II, uitzaaiingen in de buik, en daarvan geneest écht bijna iedereen!

Hij zal idd kaal worden, maar over het algemeen 'valt' de BEP-kuur niet heel erg zwaar. Ik verwacht niet dat hij er erg ziek van zal zijn.

Denk je er nog wel aan om met hem te bespreken of hij zaad af wil staan? Ik begrijp dat je je daar op 15-jarige leeftijd niet mee bezig houdt, maar hij kan steriel worden door de behandeling en wellicht op een later tijdstip in zijn leven toch nog graag eigen kinderen krijgen!

Ik wens je heel erg veel sterkte en ik hoop dat het allergunstigste senario voor jullie geldt: dus dat na 2 kuren de tumormarkers al zo laag zijn dat de laatste 2 kuren alleen nog maar ter extra veiligheid worden uitgevoerd en jullie over een week of zes dus weer kunnen ademhalen.

liefs,

rostje123
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Vr 17 Jul 2009 14:14
Locatie: Oost-Vlaanderen, Belgie

Re: teelbalkanker

Berichtdoor rostje123 » Di 26 Jan 2010 13:46

Hoi Nanc,

Hoe gaat het ondertussen met jouw zoon? Hoe heeft hij de eerste chemo's doorstaan?
Hopelijk komen jullie als gezin hier sterker uit.
Als je eens je hart wil luchten, zijn we hier steeds om te luisteren.

Lieve groetjes

rostje

mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

Re: teelbalkanker

Berichtdoor mercske » Zo 31 Jan 2010 19:01

Hey nanc
Het enige wat je kan doen dan deze diagnose is blijven hopen,vechten en vertrouwen op de medische wetenschap.Ik zeg niet dat dit tot genezing leid maar het heeft mij absoluut veel gebracht door zo positief mogelijk te blijven(klinkt makkelijker dan het is)maar als je door wil leven dan moet je wel.ook is de diagnose zaadbalkanker nog een geluk bij een ongeluk omdat het zelfs in een redelijk ver stadium nog succesvol behandeld kan worden.Ik had uitzaaiingen naar lymfen buik,longen,lymfen oksels en lymfen hals.Maar na 8 series chemo ben ik nu toch een jaar kankervrij.
Ik ben er ook van overtuigd dat een jongen van 15 die in redelijke conditie is toch wel een goed vooruitzicht heeft omdat het lichaam in verhouding toch sterker is dan een "ouder" persoon.
Als je vragen hebt aan een lotgenoot dan beantwoord ik die graag(is voor mezelf ook fijn).
Hou het recht,groet Marc(eindhoven)


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten