Ook mijn man heeft zaadbalkanker

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
liefenleuk
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 13 Feb 2009 20:54

Ook mijn man heeft zaadbalkanker

Berichtdoor liefenleuk » Vr 13 Feb 2009 21:00

mijn vriend heet een non-seminoom nu in staduim 2B
we hebben het in augustus ontdekt en er zijn toen geen uitzaaiingen gevonden dus toen was het een stadium 1.
3 weken geleden zijn er d.m.v. een CT uitzaaiingen gevonden bij de aorta ter hoogte van de nieren. Mijn vriend maakt geen markers aan dus zonder de CT hadden we het nooit gevonden.
een uitzaaiing komt vaak als eerst voor in de buurt van de oorspronkelijke tumor. Maar de seminoom en non-seminoom zaaien op verschillende manieren uit. de seminoom via het lymfenstelsel en de non-seminoom via de bloedbaan, vandaar dat hij bij mijn vriend ook bij de aorta werd gevonden.
Mijn vriend zit nu in zijn eerste BEP kuur en hierna zijn er nog twee te gaan. Het is een heftige kuur maar de prognose is erg goed meer dan 90% kans op genezing en daar gaan we natuurlijk voor :)

femke
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008 23:25

Re: Ook mijn man heeft zaadbalkanker

Berichtdoor femke » Za 14 Feb 2009 08:41

Hoi .

Ook bij mijn man is er 2 weken geleden doormiddel van tumormarkers geconstateerd dat er uitzaaiingen zijn.
Vorig jaar februari is zijn linker testikel verwijderd en na kweek bleek dit een non seminoom te zijn

27-3 krijgt hij een ct-scan om te kijken waar de uitzaaiing zit, waarschijnlijk zei de oncoloog zit het naast de hoofdslagader in een lympfeklier.

De oncoloog vertelde ons ook nog veel meer info:
Botontkalking op langer termijn daarom krijgt hij een hele botscan
Trombose op lanmger termijn door de tumormarker ( eiwit)
Onvruchtbaarheid door de chemo ( daarom zijn wij doorgestuurd naar de ivf arts om zaad in te vriezen)
Hart en vaatziekte op langer termijn

Veel informatie voor een mens.

Op 5-3 krijgen we alle uitslagen en dan wordt het behandelplan gemaakt, waarschijnlijk krijgt hij de BEP-kuur.
Maar hoe vaak weet ik niet. We weten ook niet of hij met de BEP-kuur wordt opgenomen en hoe dit verder in zijn werk gaat.
De informatie hievover krijgen wij nog.


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten