zaadbalkanker

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

zaadbalkanker

Berichtdoor mercske » Zo 28 Dec 2008 11:33

hoi
mijn naam is marc en kom uit eindhoven.in april kreeg ik de diagnose testis carcinoom beter bekend als zaadbalkanker.het eerst wat ik dacht is:ik heb kanker dus ik ga dood.en dat terwijl ik 7 weken voor de diagnose vader was geworden.

binnen 1 dag na de diagnose werd mijn linker testikel operatief verwijderd.2 dagen later al 2 keer bij de ivf geweest om sperma in te laten vriezen en nog 2 dagen later aan mijn eerst chemokuur,de zogenaamde BEP-kuur.deze kuren waren een behoorlijke aanslag op mijn conditie maar ik heb het wel gered.als pepmiddel heb ik na de laatste 2 kuren een neulasta-prik gekregen om mijn witte bloedcellen een soort van boost te geven.de artsen waren positief omdat de tumormarkers 0 aangaven maar na een ct-scan en pet-scan waren er nog wat plekjes te zien in de buik die ze niet vertrouwden en ben ik doorgestuurd naar het nki-avl in amsterdam voor een second opinion.de conclusie was uit voorzorg opereren en op kweek zetten.helaas bleek na de buikoperatie dat er actief tumorweefsel aanwezig was en nieuwe chemokuren nodig waren.op het moment van schrijven heb ik 2 TIP-kuren gehad en moet ik er nog 2 krijgen.deze kuren vallen mij heel zwaar.ik ben er echt helemaal uitgeput van,smaak is veranderd,last van geurverandering,heel erg last van fel licht en harde geluiden.de misselijkheid is na een dag of 5 wel te hebben maar je wordt natuurlijk ook volgestopt met medicijnen tegen de misselijkheid.ik kreeg eerst naast dexamethason ook kytril maar dat werkte bij mij niet zo goed.nu heb ik daar zofran voor gekregen en dat werkt stukken beter.
zijn er mensen die ervaringen hebben met TIP-kuren en manieren om misselijkheid en andere klachten te bestrijden? en eventuele andere goede tips?
groet marc

Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten